Geen wifi op smart tv mogelijk.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1936110

Topicstarter
Mijn vraag
Een tijdje geleden ben ik verhuisd en in mijn nieuwe woning had ik eerst geen enkele internetaansluiting, dus die is via de vaste telefoonlijn door KPN aangemaakt. Alles werkt nu op wifi, behalve de smart tv van Sony, daar is geen internetverbinding mee te krijgen. Je wordt er telkens afgegooid, even verbinding, dan weer niet... Constant wisselt dat zich af.

Alleen via een vast kabeltje heb ik nu toegang, maar vaak duurt het lang en niet alles wordt geladen (bijvoorbeeld op Youtube heb je allemaal rijtjes onder elkaar met aanbevolen video´s en sommige blijven gewoon zwart), soms wordt de verbinding zelfs zomaar verbroken. De tv lijkt het niet aan te kunnen, terwijl ik in mijn vorige woning nooit problemen met internet hierop heb ondervonden.

Er is een monteur van Guidion hier geweest, gestuurd door Youfone, die de nieuwe modem heeft nagekeken. Hij zei, het ligt aan de tv, vervolgens is er een monteur van Sony hier geweest, die zei, het ligt aan de internetverbinding: Het probleem zit namelijk niet in de televisie, maar in de 5 netwerken in huis(?!?) Deze verschillen van elkaar waardoor dit niet goed gecommuniceerd kan worden naar de televisie. De monteur van Sony heeft de televisie getest met de hotspot van zijn mobiele telefoon en dan werkt de wifi op de televisie wel naar behoren.

Dit terwijl ik nergens verder in huis een internetaansluiting met het blote oog kan waarnemen! Misschien is er wat weggestuct door de Woningstichting, voordat ik het huis betrok? Nu blijft Youfone echter volhouden, dat het aan de tv ligt en bij Sony, dat het dus aan de internetverbinding ligt (evenals Coolblue, waar ik de tv heb gekocht). Wat kan ik nu doen? Iedereen wijst naar elkaar en ik zit met het probleem! Er is een mesh systeem voorgesteld, maar de modem van Youfone staat vlak naast de tv, zou een andere sterkere router misschien nog kunnen helpen? Iets anders?

Relevante software en hardware die ik gebruik
Modem van Youfone.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Verschillende monteurs, die elkaar tegenspreken...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:53

lier

MikroTik nerd

Zou je alle relevante informatie hier kunnen delen (welke apparaten, welk versienummer en eventueel welke firmware versie)? Uiteraard alleen de betrokken hardware.

Hoe is Wifi exact ingesteld: alle Wifi instellingen, afgezien van wachtwoord?

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Experiabox V10a van Youfone. Sony X85J serie. De rest weet ik zo niet, moet ik ook navragen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 20:11

Dido

heforshe

Anoniem: 1936110 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:38:
Dit terwijl ik nergens in huis een internetaansluiting met het blote oog kan waarnemen!
Da;s opmerkelijk, want:
de modem van Youfone staat vlak naast de tv,
Wat heb je dan in dat modem geplugd? Er zal toch iets van een kabel van buitenaf naar dat modem toe moeten gaan, dat ding verbindt niet draadloos met het internet, naar ik aanneem.

Voor zover ik kan vinden heeft je TV een netwerkaansluiting, wat gebeurt er als je een netwerkkabeltje tussen je modem en je TV hangt? Waarom zou het draadloos moeten als ie er vlak naast staat?

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-dark
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:24
Anoniem: 1936110 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:38:

Er is een monteur van Guidion hier geweest, gestuurd door Youfone, die de nieuwe modem heeft nagekeken. Hij zei, het ligt aan de tv, vervolgens is er een monteur van Sony hier geweest, die zei, het ligt aan de internetverbinding: Het probleem zit namelijk niet in de televisie, maar in de 5 netwerken in huis(?!?) Deze verschillen van elkaar waardoor dit niet goed gecommuniceerd kan worden naar de televisie. De monteur van Sony heeft de televisie getest met de hotspot van zijn mobiele telefoon en dan werkt de wifi op de televisie wel naar behoren.
Ik vermoed dat men doelt op de netwerken van je buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Nee, daar heb ik nog naar gevraagd, het zijn netwerken in mijn huis...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dido, via de vaste telefoonverbinding, zoals ik beschreef...

Evenals, dat ik met bekabeling problemen blijf houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Anoniem: 1936110 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:25:
Nee, daar heb ik nog naar gevraagd, het zijn netwerken in mijn huis...
Je weet dat "netwerken" geen rekening houden met "jouw huis"? Een beetje rijtjeswoning heeft al snel een flinke handvol wifi-signalen in huis, en dat zijn dan ook de netwerken van de buren. "In jouw huis" betekent niet "jouw netwerk", maar wel ruis op je eigen netwerk.
Anoniem: 1936110 schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:28:
Dido, via de vaste telefoonverbinding, zoals ik beschreef...
Dan is die telefoonverbinding dus jouw internetaansluiting die binnenkomt :)
Evenals, dat ik met bekabeling problemen blijf houden.
Sorry, ik kan nog steeds nergens terugvinden dat je geprobeerd hebt een kabel tussen je modem en je TV te plaatsen.

Als je internet over een telefoonkabel binnenkrijgt, wat is de (daadwerkelijk gemeten) bandbreedte daarvan dan? Zou het kunnen dat je televisie simpelweg meer bandbreedte nodig heeft dan je beschikbaar hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:30
Stappenplan:
- WIFI op je TV uitschakelen, je TV aansluiten met een vaste netwerkkabel vanaf xperia naar TV. Werkt het dan wel?
- TV resetten naar fabrieksinstellingen en nogmaals testen. Kan zijn dat die statisch staat ingesteld bijvoorbeeld.

Gebruik je een app of een kastje van YouFone om te kijken?

Daarnaast wordt je er steeds uitgegooid zeg je, ook als je niet via de YouFone app kijkt maar bijvoorbeeld via YouTube of Netflix op de TV?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurens0619
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:50
Dit klinkt als een setup waar je meerdere accesspoints hebt als 1 groot netwerk waar je tv niet mee kan omgaan.

Ik zou het toch met een kabeltje eerst proberen te fixen maar wel 100% zeker weten dat de wifi dan uit staat. Dus eerst wifi profielen weggooien etc en dan pas kabeltje erin. Werkt het dan beter?

CISSP! Drop your encryption keys!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Welke TV gaat het om?
Mijn Sony TV had ook kuren met mijn Wi-Fi. op de 1 of andere manier was mijn Access Point geen vrienden met mijn TV. Alle andere apparaten werkte.

Wat het oploste was WPA3 uitzetten op het access point (of eigenlijk een anders SSID inrichten zonder WPA3, maar dat betekent dat je hele netwerk eigenlijk dus weer beveiligd is met WPA2.)

Dus testen met een ander draadloos netwerknaam kan helpen. Zitten er spaties in het SSID?
Reset de TV eens een keer.

Het heeft echt niet snel iets te maken met de andere netwerken en al zeker niet als het Youfone access point ongeveer naast je TV staat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corboessenkool
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 02-05 15:40
Hoe heb je je WIFI thuis ingesteld? Als je verschillende apparaten gebruikt in je WIFI netwerk kan dat storing geven. Waar het soms al mis gaat is een standaard router en daarbij geleverde WIFI access points. Het door jou omschreven probleem herken ik en is dus op te lossen.

Wat je eventueel ook kan doen (als er een mogelijkheid voor is) om via je Youfone router een WIFI gastnetwerk op te zetten, je TV daarop aan te sluiten en dan kijken wat er gebeurt. En zoals Hannibal zegt, geen spaties in je SSID.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:50
lier schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:43:
Zou je alle relevante informatie hier kunnen delen (welke apparaten, welk versienummer en eventueel welke firmware versie)? Uiteraard alleen de betrokken hardware.
@Anoniem: 1936110 precies dit is van belang. Als ik internet afstruin, heeft een bepaalde TV firmware problemen met wifi vergelijkbaar met jouw verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Dido, hoe meet ik de bandbreedte dan?

En volgens de monteur van Sony zaten de netwerken juist wel in ..mijn.. huis.

Stappenplan heb ik reeds verschillende malen gedaan, helpt niet...

Wpa 3 uizetten? Hoe dan? En vervolgens?

Een wifi gastnetwerk? Op welke manier? Sorry, allemaal, maar ik ben niet echt handig hierin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jopoh
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-06 11:13
wpa3 uitzetten is voor jou niet van toepassing v10a heeft maar wpa2

dit probleem komt vaker voor met sony tv's op geen enkele manier te verbinden zijn met wifi.

2 dingen ik wellis gehoord heb die kunnen werken tv op andere taal zetten of tv terug zetten na fabrieksinstellingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 18:11
Ik zou eens even simpel doen: Van je telefoon een wifi hotspot maken. Doe vantevoren even een speedtest op je telefoon zodat je zeker weer dat je een redelijke snelheid haalt.

Dan tv met wifi hotspot verbinden en hier de resultaten eens delen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dido

Dido

heforshe

Anoniem: 1936110 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:30:
Bijvoorbeeld op www.speedtest.net

En als het met een kabel tussen modem en TV ook niet werkt verdenk ik je internetsenelheid.

Maar goed, zolang je niet meer informatie wilt of geven over wat er gebeurt als je verschillende dingen probeert (behalve "het werkt niet") ga je niet heel veel verder komen, ben ik bang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corboessenkool
Anoniem: 1936110 schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 12:30:

En volgens de monteur van Sony zaten de netwerken juist wel in ..mijn.. huis.

Stappenplan heb ik reeds verschillende malen gedaan, helpt niet...

Wpa 3 uizetten? Hoe dan? En vervolgens?

Een wifi gastnetwerk? Op welke manier? Sorry, allemaal, maar ik ben niet echt handig hierin...
Als je hier niet zo handig in bent, het alleen de TV is die een probleem heeft met je WIFI netwerk kun je ook een kabel aansluiten aan je TV met behulp van een powerline adapter. Dan hoef je niks geks te doen, gewoon een powerline in de meterkast aansluiten op je modem en een powerline achter je TV, kabel erin. Plug and Play, kind kan de was doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Modem is via de vaste telefoonverbinding (achterin de woning) aan internet gekoppeld. Ik heb niets in de meterkast... In mijn vorige woning heeft een monteur van KPN jaren geleden via een soort kastje in de meterkast mij met internet verbonden. dat was beter qua stabiliteit en zo. Zou dat er iets mee te maken hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 23:15
Maak eens foto's van wat je hebt en hoe die met elkaar verbonden zijn.
Kastje in de meterkast lijkt mij de verbinding van glasvezel naar de modem.

Of een lijstje bv:
Meterkast kastje naam/type/nummers
Kabel
Modem naam/type/nummers

WiFi alles

Of loopt er nog een kabel vanaf de modem ergens naar toe, kan je die modem al dan niet tijdelijk verbinden met de tv?

Kan dat niet dan de optie zoals iets hierboven een Powerline adapter aan je modem, een Powerline bij de tv en die Powerline verbind je met een kabel aan de tv.

Zeg ik het zo goed heren/dames kenners?
(voor mij alweer zo lang geleden allemaal :o )

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnoxNL
Heb je mijn tip nu al eens geprobeerd?

Daarmee kap je namelijk meteen heel je interne infra uit en weet je dus meteen of je tv het probleem is, of een ander (netwerk)component.

Maar je gaat er ook helemaal niet op in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corboessenkool
Anoniem: 1936110 schreef op maandag 3 april 2023 @ 16:26:
Modem is via de vaste telefoonverbinding (achterin de woning) aan internet gekoppeld. Ik heb niets in de meterkast... In mijn vorige woning heeft een monteur van KPN jaren geleden via een soort kastje in de meterkast mij met internet verbonden. dat was beter qua stabiliteit en zo. Zou dat er iets mee te maken hebben?
Oké, verkeerde aanname dan dat je modem in de meterkast zou staan.
Even los van waar de meterkast staat: jouw TV heeft naar alle waarschijnlijkheid een ethernetpoort (controleer dat).

Deze:
uitvoering: TP-Link AV1000

Plaatsen bij modem, plaatsen bij TV en klaar.
Maak het jezelf makkelijk. Er zijn op internet genoeg problemen te vinden bij Sony TV's met internetverbindingen. Zelfs 2.4 en 5 GHZ netwerken van hetzelfde apparaat met dezelfde SSID zou deze problemen kunnen veroorzaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KilleBladhark
  • Registratie: December 2022
  • Laatst online: 16:03
Ik mis nog steeds informatie om dit verder te kunnen diagnosticeren net zoals andere medetweakers aangeven.

1. Ik lees bijvoorbeeld nergens of de WiFI via 2.4Ghz gaat of via 5Ghz. Dit kan een verschil maken.

2. Heb je daarnaast WiFI alleen van deze Xperiabox of hangen er ook Accesspoints achter?

3. Maak is een screenshot met een app zoals WiFi analyzer om te laten zien welke netwerken er allemaal om je heen zitten en hoeveel deze ruis geven over je netwerk. (Uiteraard haal sensitieve informatie hieruit zoals IP adressen etc.)

4. Hoeveel bij hoeveel is je internetabonnement en krijg je ook de verwachte snelheid? (test dit met een website zoals www.speedtest.net zoals eerder aangegeven.)

5. Is er nu ook al getest om een kabel van de modem direct naar de TV te lopen en dan te kijken of de TV alles laad en geen storing geeft?

Zonder antwoorden hierop is dit lastig uit te sluiten gezien we nu elke keer het antwoord terug krijgen "Het werkt niet"

Mocht je vragen hebben over de bovenstaande punten, wees niet bang om te vragen.

The One Piece is real. (Can we get much higher!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Zoals in mijn vraag aangegeven, heb ik vaste bekabeling, maar dat geeft ook problemen. Soms stopt de verbinding ineens. Via eigen hotspot ook geprobeerd en dan wordt de tv wel verbonden! Anders blijf ik eraf gegooid worden, wel/niet (via ethernet), terwijl ik gewoon Netflix kan kijken.

Bij IP adres op tv dacht ik, staan als laatste cijfers 2.3, terwijl dit 2.2. of 2.1 moet zijn, heb ik van de monteur van Sony toen begrepen..

Verder geen access points te vinden met het blote oog... Normaal abonnement van Youfone, geen extra hoge snelheid.

Ter info, ik heb nooit een glasvezel aansluiting gehad in mijn vorige woning, wel is er toen dus een soort kastje geïnstalleerd in de meterkast. In deze woning loopt het alleen via de vaste telefoonverbinding, verder niks aangesloten, alleen een internetradio, laptop en mobieltje, die ook op wifi lopen.

Als ik alles uitzet, staat het IP adres van tv op 2.2....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DePaul
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:52
Ik denk dat het echt helpt als je eens wat foto's maakt of een schema neerzet waarin je aangeeft wat nu met wat is verbonden. Dit blijft gokken zo :)

Veel, of eigenlijk alles wat je doet is volstrekt onbelangrijk. Het is echter heel belangrijk dat je het doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnoxNL
Anoniem: 1936110 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:01:
Zoals in mijn vraag aangegeven, heb ik vaste bekabeling, maar dat geeft ook problemen. Soms stopt de verbinding ineens. Via eigen hotspot ook geprobeerd en dan wordt de tv wel verbonden! Anders blijf ik eraf gegooid worden, wel/niet (via ethernet), terwijl ik gewoon Netflix kan kijken.

Bij IP adres op tv dacht ik, staan als laatste cijfers 2.3, terwijl dit 2.2. of 2.1 moet zijn, heb ik van de monteur van Sony toen begrepen..

Verder geen access points te vinden met het blote oog... Normaal abonnement van Youfone, geen extra hoge snelheid.

Ter info, ik heb nooit een glasvezel aansluiting gehad in mijn vorige woning, wel is er toen dus een soort kastje geïnstalleerd in de meterkast. In deze woning loopt het alleen via de vaste telefoonverbinding, verder niks aangesloten, alleen een internetradio, laptop en mobieltje, die ook op wifi lopen.

Als ik alles uitzet, staat het IP adres van tv op 2.2....
Oke,

dus we kunnen nu vastellen dta je tv via de hotspot goed functioneert.

Dit betekent 2 dingen:

1: Je tv is in orde
2: Het probleem zit ergens in je netwerk

Dat opent de weg om met een aantal mensen hier die daar verstand van hebben je netwerk te troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:26

nelizmastr

Goed wies kapot

Anoniem: 1936110 schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 11:01:
OK. Dan ligt het dus aan de Experiabox of de internetlijn (VDSL) erachter. Check.
Maakt in deze niet uit. Je modemrouter deelt IP adressen uit vanaf 192.168.2.2 tot verderop in de reeks. Prima.
OK. Alleen WiFi van modem dus. Ook check.
Is niet relevant voor je huidige woning, dus dit laten we maar weg :)

Om verder te kunnen moeten we concreet weten:

- Snelheid van je abonnement (staat op je overeenkomst)
- Daadwerkelijk gehaalde snelheid (doe de test op speedtest.net en rapporteer het resultaat) - doe dit zowel aan een kabel als over de WiFi.

Dan kunnen we bepalen of het in je lijn zit of ergens anders.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aari
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 28-06 13:25
Ik vermoed dat het te maken heeft met ipv6.

De Sony tv's die ik onder handen heb gehad hadden hier allemaal problemen mee op een of andere manier.

Ipv6 uitschakelen(of uit laten schakelen) in je modem zal waarschijnlijk je probleem oplossen. Hierna even je modem en tv opnieuw opstarten en je kunt verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Laatst online: 30-06 12:24

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

KnoxNL schreef op dinsdag 4 april 2023 @ 12:56:
[...]

Oke,

dus we kunnen nu vastellen dta je tv via de hotspot goed functioneert.

Dit betekent 2 dingen:

1: Je tv is in orde
2: Het probleem zit ergens in je netwerk

Dat opent de weg om met een aantal mensen hier die daar verstand van hebben je netwerk te troubleshooten.
Die conclusie kun je niet trekken. Het probleem zit hem in de combinatie van TV en netwerk.
Zoals hierboven ook al gesteld kan bijv IPv6 het probleem zijn. Dat is echt geen netwerkprobleem, maar een TV probleem :)

Echter is wel wel zo dat je in realiteit meer kan aanpassen aan de netwerkkant dan aan de TV kant :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Speedtest lukt niet. Ik krijg alleen Youtube op de tv internet browser...

[ Voor 196% gewijzigd door Anoniem: 1936110 op 11-04-2023 10:57 ]

Pagina: 1