Twee verloopstukjes voor oude monitor

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
Ik heb hier nog een oude monitor staan, een Samsung SyncMaster 901B (1280x1024) die ik in wil ga zetten puur en alleen als extra scherm tijdens Flight Simulator. Denk aan de VFR map, ATC, dat soort dingen. Deze monitor heeft een VGA- en DVI-aansluiting en die wil ik aansluiten op mijn GeForce RTX 3060 Ti. Deze heeft nog twee Displaypoorten vrij.

Thuis heb ik gelukkig nog een HDMI-kabel van vijf meter, want die lengte heb ik nodig, en ik wil die gaan gebruiken. Klopt het dat ik dan voldoende heb aan twee simpele verloopstukjes, een HDMI female naar DVI male (voor de monitor) en een HDMI female naar Displayport male (voor de videokaart)?

Gezien de resolutie van 1280x1024@60Hz lijkt het me verder niet zinvol om 'dure' verloopstukjes te halen, dus voldoen twee el cheapo verloopstukjes van pakweg allekabels.nl of kabelshop.nl? Of kijk ik nog ergens overheen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat zou moeten werken ja.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:24

FeaR

In GoT we trust

Monitoren vallen niet onder Beeld en Geluid maar onder PC hardware en daarmee Harde Waren: BGK > VB

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:53
Als je wat geduld hebt: https://nl.aliexpress.com/item/1005004659761063.html HDMI naar DVI kabel 5m gebruik deze zelf ook, prima kabel.

Sommige monitoren met name oudere Samsungs werken trouwens alleen met een DP converter: https://nl.aliexpress.com/item/1005004105940545.html

Kans is groot dat je deze 2 nodig hebt.

Ik heb een 27 inch Samsung full hd hdmi/dvi/vga scherm en deze werkt op een DP poort alleen met deze converter. Vanaf dvi op het scherm. Soms krijg je dan wel beeld, maar werkt auto power off niet, en moet je de monitor met de hand uitzetten. Soms krijg je ook geen beeld. Met deze converter werkt het - bij mij - altijd.

[ Voor 74% gewijzigd door pennywiser op 30-03-2023 17:09 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:15

heuveltje

KoelkastFilosoof

Saekerhett schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:16:
Ik heb hier nog een oude monitor staan, een Samsung SyncMaster 901B (1280x1024) die ik in wil ga zetten puur en alleen als extra scherm tijdens Flight Simulator. Denk aan de VFR map, ATC, dat soort dingen. Deze monitor heeft een VGA- en DVI-aansluiting en die wil ik aansluiten op mijn GeForce RTX 3060 Ti. Deze heeft nog twee Displaypoorten vrij.

Thuis heb ik gelukkig nog een HDMI-kabel van vijf meter, want die lengte heb ik nodig, en ik wil die gaan gebruiken. Klopt het dat ik dan voldoende heb aan twee simpele verloopstukjes, een HDMI female naar DVI male (voor de monitor) en een HDMI female naar Displayport male (voor de videokaart)?

Gezien de resolutie van 1280x1024@60Hz lijkt het me verder niet zinvol om 'dure' verloopstukjes te halen, dus voldoen twee el cheapo verloopstukjes van pakweg allekabels.nl of kabelshop.nl? Of kijk ik nog ergens overheen?
Kun je dan niet net zo makkelijk een el cheapo kabel halen ?:
https://www.kabelshop.nl/...DIrOY4b_aKERoC-f0QAvD_BwE

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saekerhett
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:13
heuveltje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 17:00:
[...]

Kun je dan niet net zo makkelijk een el cheapo kabel halen ?:
https://www.kabelshop.nl/...DIrOY4b_aKERoC-f0QAvD_BwE
Die zag ik staan inderdaad. Kost een paar euro meer, maar dan heb je natuurlijk wel een directe kabel zonder koppelstukjes, lijkt me in elk geval wat robuuster voor het signaal. Ik zal er effe over nadenken.

Update: kabel is besteld en binnen, monitor werkt direct :)

[ Voor 4% gewijzigd door Saekerhett op 31-03-2023 15:10 ]

Pagina: 1