Schakelaar vervangen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Patrick68
  • Registratie: December 2019
  • Laatst online: 02-04-2023
Hallo,

Ter vervanging van een dubbele schakelaar heb ik 3-voudige schakelaar gekocht omdat ik een extra lamp wil toevoegen die ik apart wil bedienen.

Bij het openmaken van de huidige schakelaar werd ik verrast door de hoeveelheid kabels en ik heb nu geen idee hoe ik dit moet aansluiten.

Kan iemand mij hierbij helpen?

De eerste 2 foto's betreft de oude schakelaar en de laatste 2 foto's betreft de nieuwe schakelaar.

Alvast bedankt door een (toch) niet zo handige klusser...

Alle reacties

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:19
Ik zie geen foto's. Maar het belangrijkste: als je niet handig bent ga dan niet met stroom aan de slag. Gewoon een elektricien vragen, die heeft er verstand van...

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Het simpelweg verwisselen van schakelaar bied je niet ineens de mogelijkheid om meer lampen te bedienen, daarvoor moeten er ook meer schakel-/nuldraden naar je centraaldoos gaan en van daar naar je lampen.

Als bovenstaande je niets zegt zou ik inderdaad even iemand zoeken met de juiste kennis om het voor je te doen (en dan meekijken en leren hoe het werkt)

[ Voor 27% gewijzigd door pagani op 30-03-2023 16:05 ]

• MedionAkoya
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 12-01 21:56

MedionAkoya

Niet geschoten is altijd mis

Ik zie geen foto's.

Heb je ook kabels getrokken voor derde lamp? Ik verwacht niet dat er achter een tweevoudige schakelaar labels zitten van een derde lamp.

In centraaldoos zitten vaak de kabels die naar de schakelaars gaan. (Tenzij je een hele oude woning hebt).

[ Voor 25% gewijzigd door MedionAkoya op 06-04-2023 23:38 ]

Trein?