Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 17:01
Binnen mijn organisatie is mij gevraagd om product owner te worden voor een systeem wat analyses op foto's doet. In principe is dit nu clasificeren maar dit moet volgens mij beter kunnen.

Voor ik echter ja zeg wil ik meer verdieping in mijn kennis over kunstmatige intelligentie. Ik ben dus op zoek naar een training. Als ik er echter op google vind ik nogal wat van heel erg algemeen, zeg maar beleid, tot heel erg technisch. Wat ik zelf graag wil weten is wat ik wel en niet met ai kan en misschien een licht technisch begin op beeldanalyse. Zou bijvoorbeeld Artificial Intelligence (AI) Foundation (Exin) hiervoor een goed idee zijn? Of zijn er betere alternatieven van mensen met ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SCIxX
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-06 07:58
Lees je een beetje in op hoe image recognisition werkt en hoe je een systeem kan trainen met een dataset om dingen te herkennen (voer een systeem met 100.000 kattenfotos en zeg dat het een kat is, dan kan die toekomstige kattenfotos met 90% accuracy herkennen).

Lees in over false positives, en false negatives. 90% accuraat betekent dat die 10% van de keren niet herkent dat het een kat is, is dit een probleem? In 10% van de gevallen zal die denken dat het een kat is, terwijl het geen kat is, is dit een probleem? Hoe ga je om met deze problemen.

Praat ook vooral met de engineers in het team, de stakeholders, wat verwachten ze, hoe werkt het huidige systeem (als die bestaat).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• flo12392
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 16-06 12:06
Als product owner van een team wat werkt met Artificial Intelligence zou je eens kunnen kijken naar een training voor de rol van 'Analytics Translator'. Dit lijkt goed aan te sluiten op jouw wensen, en ik heb in het verleden met verschillende Product Owners gewerkt die hier goed over te spreken waren.

Als ik zelf zo'n training zou doen zou ik dat denk ik doen bij de bedrijven in Nederland die zich echt focussen op Data Science, zoals Xomnia, BigData Republic of GoDataDriven. Die laatste heeft ook een pagina over de betreffende rol en een training op de website staan, daar zou je eens wat meer kunnen lezen om een idee te krijgen of dit is wat je zoekt. (Ik heb geen financieel belang in een van de drie genoemde bedrijven ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door flo12392 op 30-03-2023 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CVTTPD2DQ
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 23:13
DonChaot schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:52:
Binnen mijn organisatie is mij gevraagd om product owner te worden voor een systeem wat analyses op foto's doet. In principe is dit nu clasificeren maar dit moet volgens mij beter kunnen.
Er zijn mensen die hier vier jaar voor leren, en dan de achtergrond hebben om in zo'n onderwerp te duiken en daadwerkelijk de lat te verleggen. Waarom denk je dat je dit met "een cursus" wel even kunt bijspijkeren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Xqlusive
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 13-06 14:22
CVTTPD2DQ schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:23:
[...]

Er zijn mensen die hier vier jaar voor leren, en dan de achtergrond hebben om in zo'n onderwerp te duiken en daadwerkelijk de lat te verleggen. Waarom denk je dat je dit met "een cursus" wel even kunt bijspijkeren?
Aangezien het hier om een rol als PO gaat zal het doel dan ook niet zijn om het werk te kunnen doen, maar om effectief te kunnen communiceren met het team.

[ Voor 5% gewijzigd door Xqlusive op 30-03-2023 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Naniyokore
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19-05 13:12
Gaat het via een platform zoals bijv Azure? Die hebben zat trainingen hiervoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DonChaot
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 16-06 17:01
SCIxX schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:04:
Praat ook vooral met de engineers in het team, de stakeholders, wat verwachten ze, hoe werkt het huidige systeem (als die bestaat).
En hier zit voor ons ook gelijk het probleem. Het project is gestart buiten de it organisatie door onderzoekers binnen ons bedrijf. Deze zijn echter niet meer bij ons werkzaam. Het bouwen is in het verleden uitbesteed geweest en de documentatie kan je op basis hiervan wel raden. Ben ik nog een rode vlag vergeten? Het systeem is wel in productie en levert bruikbare gegevens op. De ondersteuning is echter in handen van iemand die het maar net draaiende houdt.

De kat kunnen wij dus wel herkennen, ook wat voor ras kat. Vraag voor mij is of we ook verder kunnen en bepalen hoeveel procent van de kat wit is en hoeveel zwart. Misschien zelfs de lengte van zijn snorharen etc.
flo12392 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:05:

Als ik zelf zo'n training zou doen zou ik dat denk ik doen bij de bedrijven in Nederland die zich echt focussen op Data Science, zoals Xomnia, BigData Republic of GoDataDriven. Die laatste heeft ook een pagina over de betreffende rol en een training op de website staan, daar zou je eens wat meer kunnen lezen om een idee te krijgen of dit is wat je zoekt. (Ik heb geen financieel belang in een van de drie genoemde bedrijven ;) )
Kijk dit is de input die ik zocht en niet naar boven gegoogled kreeg. Dank hiervoor!
Xqlusive schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 18:28:
[...]

Aangezien het hier om een rol als PO gaat zal het doel dan ook niet zijn om het werk te kunnen doen, maar om effectief te kunnen communiceren met het team.
Dit dus inderdaad.
Naniyokore schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:56:
Gaat het via een platform zoals bijv Azure? Die hebben zat trainingen hiervoor.
Trainingen zijn er inderdaad echt heel veel. Waar voor mij de moeilijkheid zat was bepalen welke bij mij past.

Bedankt voor het meedenken allemaal!
Pagina: 1