Roadtrip Kroatie - Vakantie Advies (3 weken)

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 23-05 21:27
Dag allen,

Wij zijn van plan met z'n tweetjes (stel van 30 jaar oud) met de auto op vakantie te gaan naar Kroatie eind augustus dit jaar.

Kroatie is een bestemming waar we nog niet zijn geweest, en we willen veel zien van het land in een periode van 3 weken. Wel vinden we het fijn als er tijdens de route ook een locatie tussen zit waar we iets langer verblijven (met huidige reisschema uitgegaan van Bol, Brac, maar staan open voor andere suggesties).

Ik heb een eerste opzet gemaakt van de route, maar ik ben op zoek naar advies mbt de volgende punten:

- Of we te kort / te lang verblijven op bepaalde locaties.
- Of we bepaalde locaties eruit moeten halen ter vervanging van een andere locatie.

Bedankt alvast!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KtWV_Cqbrqjn-fLOfD921_jukMs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/coZgGsjZgcKBfkb6F4CFW3Vd.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skybullet
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 19:01
Wij hebben afgelopen zomer de volgende trip gedaan

Huis- Wenen - Zagreb - Plitvice - Dubrovnik
Split - Ljubljana - meer van Bled - huis

Slovenië vonden we mooier dan Kroatië. Wenen was prachtig. De westkant van Kroatië met rovinje enzo komt een andere keer.

We zijn zelf zeer sportief dus genoeg uitgezocht vooral voor veel gewandel en gefiets. Dat is voor ons belangrijker dan musea en kerken bijvoorbeeld.

7800X3D - B650E Aorus Master - 32GB 6000Mhz - 4090 FE

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paul!1987!
  • Registratie: April 2018
  • Laatst online: 27-05 13:53
Ziet eruit als een mooie rondreis.
Als je van strandvakanties houdt kan je ook naar bijvoorbeeld Makarska, Omiš, Novalja, Trogir of Kaštela.
Verder heb ik het niet echt op Istrië gezien de drukte/prijzen/toeristisch en als je verder naar het zuiden gaat is vind ik de omgeving veel mooier. Ik zou hier dus Rovinj, Porec en Pula skippen en naar het eiland Krk in een dorp als Punat oid gaan (kan je met de auto prima komen) of doorrijden naar Starigrad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15:28

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Iets om rekening mee te houden: de westelijke Balkan is zowel loeiheet als kurkdroog rond deze tijd van het jaar. Het kan er erg mooi en aangenaam zijn, maar dat is vooral in voor- en najaar. Komt bij: dan zijn de hordes toeristen weg en zakken de (toch al niet dure) prijzen.

Zeker als je lijstje toeristische trekpleisters als dit wilt aflopen zou ik het 3 maanden eerder of maandje later doen.

Oslik blyat! Oslik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoevenpe
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19:08
Zoals hierboven al aangegeven: een dagje in Ljubljana en een uitstapje naar Bled erbij? Is echt erg mooi, evenals de bergen in het noorden van Slovenië.

Regio Utrecht 1850Wp@79° 3700Wp@259°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
Skybullet schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 16:27:
Wij hebben afgelopen zomer de volgende trip gedaan

Huis- Wenen - Zagreb - Plitvice - Dubrovnik
Split - Ljubljana - meer van Bled - huis

Slovenië vonden we mooier dan Kroatië. Wenen was prachtig. De westkant van Kroatië met rovinje enzo komt een andere keer.

We zijn zelf zeer sportief dus genoeg uitgezocht vooral voor veel gewandel en gefiets. Dat is voor ons belangrijker dan musea en kerken bijvoorbeeld.
Door jullie reacties heb ik nu inmiddels Salzburg verwisseld voor Ljubljana, bedankt!
Paul!1987! schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 16:47:
Ziet eruit als een mooie rondreis.
Als je van strandvakanties houdt kan je ook naar bijvoorbeeld Makarska, Omiš, Novalja, Trogir of Kaštela.
Verder heb ik het niet echt op Istrië gezien de drukte/prijzen/toeristisch en als je verder naar het zuiden gaat is vind ik de omgeving veel mooier. Ik zou hier dus Rovinj, Porec en Pula skippen en naar het eiland Krk in een dorp als Punat oid gaan (kan je met de auto prima komen) of doorrijden naar Starigrad.
We vinden het wel lekker om tijdens de reis af en toe lekker even een strandje te pakken. Met het huidige reisplan was m'n gedachte om dus 4 dagen op het strand te liggen in Bol (en misschien een keer een middagje bij Rovinj / Biograd Na Moru), maar weet niet of Bol DE strandlocatie van Kroatie is?
dion_b schreef op zaterdag 1 april 2023 @ 11:03:
Iets om rekening mee te houden: de westelijke Balkan is zowel loeiheet als kurkdroog rond deze tijd van het jaar. Het kan er erg mooi en aangenaam zijn, maar dat is vooral in voor- en najaar. Komt bij: dan zijn de hordes toeristen weg en zakken de (toch al niet dure) prijzen.

Zeker als je lijstje toeristische trekpleisters als dit wilt aflopen zou ik het 3 maanden eerder of maandje later doen.
Dit is een belangrijk punt, maar hier hadden we in onze gedachte rekening mee gehouden door juist eind Augustus (25 Augustus) te vertrekken. Is het in September nog heel erg druk in Kroatie? Oktober lijkt me risicovol qua temperatuur?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16:21
September is het al minder druk in Kroatie. ( nog wel gezellig druk )

Houd er rekening mee dat de maps tijden totaal niet overeen komen met de werkelijkheid ( behalve de tol weg ). De wegen zijn anders dan dat wij gewend zijn. Je hebt eigenlijk 1 hoofd weg. ( tol weg ) daartussen heb je hier en daar een hoofdweg, maar daar kan je niet altijd de aangegeven snelheid rijden.

Daar zou ik dus meer rijtijd inschatten. Je hebt ook veel offroad wegen waar google maps denkt dat het een gewone weg is. ( ervaring mee )

De grens overgang duurde ook altijd langer. ( volgens mij is dat sinds Jan 2023 niet mee ivm EU schengen )

In 2019 september zaten wij bij Trogir. ( ook een aanrader om geweest te zijn )
+ Nationaal park Krka is een aanrader.

Als je in de buurt van Trogir bent, eet vooral bij Agroturizam Anin Dvor.
Familie restaurant 3/4 generaties. ( bestel vooral de Peka :9~ )

Enige nadeel van september/oktober het is snel donker. ( vind ik )

[ Voor 20% gewijzigd door corporalnl op 03-04-2023 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Nu online
Pula , Porec en Rovinj inderdaad toeristisch maar Rovinj is echt wel een hele leuke stad.
Net buiten de stad richting camping Polari kan je heerlijk eten bij Val Karpana en veel beter maar ook behoorlijk duurder: Barba Danilo, daar staat ook een bordje no tourist menu..
Plitvice meren altijd doen heel mooi , de watervallen bij Krka minder mooi .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LennartTW94
corporalnl schreef op maandag 3 april 2023 @ 11:38:
September is het al minder druk in Kroatie. ( nog wel gezellig druk )

Houd er rekening mee dat de maps tijden totaal niet overeen komen met de werkelijkheid ( behalve de tol weg ). De wegen zijn anders dan dat wij gewend zijn. Je hebt eigenlijk 1 hoofd weg. ( tol weg ) daartussen heb je hier en daar een hoofdweg, maar daar kan je niet altijd de aangegeven snelheid rijden.

Daar zou ik dus meer rijtijd inschatten. Je hebt ook veel offroad wegen waar google maps denkt dat het een gewone weg is. ( ervaring mee )

De grens overgang duurde ook altijd langer. ( volgens mij is dat sinds 2023 niet mee ivm EU schengen )

In 2019 zaten wij bij Trogir. ( ook een aanrader om geweest te zijn )
+ Nationaal park Krka is een aanrader.
Goed om te weten dat de maps tijden niet altijd overeen komen met de werkelijkheid. Park Krka staat op de planning wanneer we in Biograd Na Moru verblijven. Trogir ziet er inderdaad leuk uit, alleen is het lastig om het in deze trip toe te voegen.
Pagina: 1