Google, Het mirakel van de 21e eeuw!!!!
met ctrl-alt-backspace knal je X eruit.
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Allemaal leuk en aardig maar dat was dus juist niet de bedoeling.
Als ik startx doe dan start hij automatisch kde op maar als ik daarna logout doe in kde dan gooit hij de X-server niet down terwijl dat wel de bedoeling is.
Als ik startx doe dan start hij automatisch kde op maar als ik daarna logout doe in kde dan gooit hij de X-server niet down terwijl dat wel de bedoeling is.
Hmm.. das wel vreemd. Misschien ergens foutje in je scripts ofzo? Dat ie naast kde nog iets anders start wat blijft draaien ofzo?
In de xinitrc staat dat hij tweemaal een xterm opstart. Zou dat dan het probleem zijn?
Verwijderd
Nee, want xterm is gewoon het programma dat een windowtje in beeld zet waarin je werkt (het terminal achtige programma). Dit wordt opgestart als X en KDE al draait. Het moet dus al mis gaan voordat de xinitrc wordt gelezen.Op zaterdag 01 september 2001 15:01 schreef active2 het volgende:
In de xinitrc staat dat hij tweemaal een xterm opstart. Zou dat dan het probleem zijn?
start X
logout
druk op CTRL+ALT+F1. Log daar in en kijk welk programma nog actief is met "ps -e". DAT programma doet vervelend en houdt je X actief. Misschien dat je KDE-logout script vastloopt aan het eind omdat hij iets mist ofzo. Check voor de zekerheid de logs (/var/log/XF86Config.0.log en /var/log/messages e.d.)
logout
druk op CTRL+ALT+F1. Log daar in en kijk welk programma nog actief is met "ps -e". DAT programma doet vervelend en houdt je X actief. Misschien dat je KDE-logout script vastloopt aan het eind omdat hij iets mist ofzo. Check voor de zekerheid de logs (/var/log/XF86Config.0.log en /var/log/messages e.d.)
Ik heb het al er zaten 3 regels met xterm en xclock en een met een login op de xserver die heb ik allemaal verwijdert en hij doet het nu perfect.
In elk geval bedankt voor de hulp.
In elk geval bedankt voor de hulp.
Pagina: 1