KVM Switch of KVM software

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 17-04 22:10
Beste tweakers,

Ik heb een hele tijd geleden een vraag gesteld hoe ik het beste zowel mijn werk laptop alsook mijn prive desktop op mijn twee monitoren en muis en toetsenbord aan kan sluiten. Daarbij kreeg ik de suggestie om een KVM switch aan te schaffen. Dit heb ik toen niet gedaan vanwege de prijs en weer naar kantoor gaan. Nu werk ik echter toch weer veel thuis en zag ik toch een aantal goedkope opties. Die heb ik hieronder genoemd, maar ik weet niet of dat wat is.
Ook kwam ik echter dit artikel tegen https://www.makeuseof.com...%20the%20KVM%20to%20work.. Daarin wordt gesuggereerd dat misschien wel hetzelfde software matig is te bereiken. Heeft iemand daar ervaring mee? Dient mijn desktop dan altijd aan te staan als server?

Graag ontvang ik dus advies over wat ik het beste kan doen. Een KVM switch, KVM software of raden jullie beide af?

Ik zoek een?
Ik wil mijn 2 monitoren en muis en toetsenbord aansluiten op zowel mijn prive desktop alsook mijn werk laptop

Wat is je budget?
100 euro

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee. Ik heb er een aantal gevonden, maar weet niet of het wat is. https://nl.aliexpress.com...d=Y90rl1CpEGDy#nav-review
https://www.amazon.nl/KVM...psc=1&smid=A1OGRI65268WXS

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
De laptop gebruik ik uitsluitend voor werk. De desktop voor prive gebruik waaronder casual gaming. Het betreft twee 1980x1020, 60Hrz schermen. Ik heb de beschikking over zowel bekabeld internet alsook wifi

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fopjurist
  • Registratie: Mei 2021
  • Niet online

fopjurist

mr.drs. fopjurist

*knip, ik zag niet in welk forum dit topic stond*

[ Voor 92% gewijzigd door fopjurist op 30-03-2023 14:26 ]

Beschermheer van het consumentenrecht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
De laptop heeft 1 HMDI poort. Maar ik krijg volgende week een andere laptop en ik weet niet wat die heeft.
Het moederbord in mijn desktop is nogal oud https://tweakers.net/pric.../asus-sabertooth-z77.html, dus dat zal dan zeker niet? Wat voor docking station heb ik nog nodig dan? En een KVM switch en docking station in 1 voor een schappelijke prijs bestaat niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Voor software variant moet de pc waarop je monitoren zijn aangesloten inderdaad aanstaan als je de andere pc wilt overnemen. lijkt me ook vrij logisch ;P

Controleer ook even dat je uberhaubt die software op je werk pc mag en kan installeren, vaak heb je geen volledig admin rechten op je werk laptop.

Verder helaas geen recente ervaring met KVM switches

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• V-rg
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 08:56
KVM software moet je inderdaad beide aan hebben, beetje zonde van de stroom enzo.

Zelf werk ik ook meerdere dagen thuis en dus had ik precies dezelfde wens als jij. Zonder veel moeite kunnen schakelen tussen laptop en desktop met monitor/muis/toetsenbord.
Alleen een goede KVM switch kost ook gewoon erg veel, vond ik zelf beetje zonde van mijn geld. Maar een monitor heeft vaak meerdere aansluitingen, mijn desktop is aangesloten via Displaypoort en heb dus 2 HDMI poorten vrij. De laptop sluit ik dus via HDMI en mijn monitor springt vanzelf op de juist aansluiting als ik eentje aan doe. Als ze beide aanstaan dan moet ik wel even handmatig wisselen.

Voor de muis/toetsenbord gebruik ik een USB switch wat stuk goedkoper is dan een KVM. Dit werkt echt ideaal in combinatie met de monitor die zelf kan switchen.
Zelf gebruik ik die van ugreen: uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box
Helaas niet in de aanbieding nu, want je kan deze soms rond de €20,- krijgen (vaak met code op Amazon, vandaar pricewatch dit niet laat zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
heuveltje schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:40:
Voor software variant moet de pc waarop je monitoren zijn aangesloten inderdaad aanstaan als je de andere pc wilt overnemen. lijkt me ook vrij logisch ;P

Controleer ook even dat je uberhaubt die software op je werk pc mag en kan installeren, vaak heb je geen volledig admin rechten op je werk laptop.

Verder helaas geen recente ervaring met KVM switches
Nee dan kan ik beter niet voor een software matige oplossing gaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lennert_S
V-rg schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:44:
KVM software moet je inderdaad beide aan hebben, beetje zonde van de stroom enzo.

Zelf werk ik ook meerdere dagen thuis en dus had ik precies dezelfde wens als jij. Zonder veel moeite kunnen schakelen tussen laptop en desktop met monitor/muis/toetsenbord.
Alleen een goede KVM switch kost ook gewoon erg veel, vond ik zelf beetje zonde van mijn geld. Maar een monitor heeft vaak meerdere aansluitingen, mijn desktop is aangesloten via Displaypoort en heb dus 2 HDMI poorten vrij. De laptop sluit ik dus via HDMI en mijn monitor springt vanzelf op de juist aansluiting als ik eentje aan doe. Als ze beide aanstaan dan moet ik wel even handmatig wisselen.

Voor de muis/toetsenbord gebruik ik een USB switch wat stuk goedkoper is dan een KVM. Dit werkt echt ideaal in combinatie met de monitor die zelf kan switchen.
Zelf gebruik ik die van ugreen: uitvoering: UGreen 2 In 4 Out USB 3.0 Sharing Switch Box
Helaas niet in de aanbieding nu, want je kan deze soms rond de €20,- krijgen (vaak met code op Amazon, vandaar pricewatch dit niet laat zien).
Dat is ook nog wel het proberen waard dan ja. Al zijn die switches van AliExpress niet heel duur, maar ik weet niet of dat wat is.
Ik zit dan alleen nog wel met het probleem dat ik 2 monitoren heb en mijn (huidige) laptop maar 1 HDMI.
Pagina: 1