Ledpanelen met MiBoxer Zigbee en daglicht simulatie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:39
Omdat onze woonkamer een wat duistere hoek heeft (kleine raampjes op afstand, ligging centraal in het huis), wil ik daar graag iets doen met ledpanelen met daglicht kleurtemperatuur, het liefst nog met een bioritme dat de kleurtemperatuur gedurende de dag aanpast.

Ik had iets moois op het oog (dacht ik), maar volgens de leverancier gaat dat niet werken:
- RGB+CCT multicolor + white ledpanelen, deze bv of CCT panelen
- meegeleverde WiFi-controller vervangen door een Zigbee MiBoxer FUT039Z RGB+CCT LED Controller
- koppelen aan een MiBoxer Zigbee 3.0 gateway

Waarom Zigbee en niet de WiFi-variant? Omdat alleen de Zigbee gateway de optie heeft om iets met dagritme (Biorythm) te doen.

Leverancier geeft aan dat de genoemde Zigbee controllers voor led-strips bedoeld zijn. Maar zijn ze dan dus niet geschikt voor een ledpaneel?

Iemand die hier ervaring mee heeft of iets zinnigs over kan zeggen? Of een goed alternatief of work around weet?

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W

Beste antwoord (via Cella op 30-03-2023 20:50)

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op zich maakt strip of paneel geen verschil. Alleen zijn nagenoeg alle strips constant voltage (CV) gestuurd en hebben ze een common V+. Dat is dus ook wat je genoemde Zigbee controller doet. Van deze panelen kan ik dat alleen zo snel niet zien wat voor sturing ze verwachten. Dat zou bijvoorbeeld ook constant current (CC) kunnen zijn. Nu zijn daar ook wel drivers voor maar dan moet je wel weten wat de stroom is enzo. Andes kant, als ik de foto's moet geloven ontcijferen komt hij nu met een standaard MiLight RGBCCT controller. Die is ook gewoon CV met common V+ dus dan moet uitwisselen geen issue zijn.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Nu online

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Op zich maakt strip of paneel geen verschil. Alleen zijn nagenoeg alle strips constant voltage (CV) gestuurd en hebben ze een common V+. Dat is dus ook wat je genoemde Zigbee controller doet. Van deze panelen kan ik dat alleen zo snel niet zien wat voor sturing ze verwachten. Dat zou bijvoorbeeld ook constant current (CC) kunnen zijn. Nu zijn daar ook wel drivers voor maar dan moet je wel weten wat de stroom is enzo. Andes kant, als ik de foto's moet geloven ontcijferen komt hij nu met een standaard MiLight RGBCCT controller. Die is ook gewoon CV met common V+ dus dan moet uitwisselen geen issue zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01-05 19:39
Top, dat geeft al wat meer duidelijkheid! Ik kan het spul natuurlijk altijd gewoon bestellen en uitproberen, werkt het onverhoopt toch niet zoals gedacht, dan gaat het weer terug.

Súdwest Fryslân 400 m2 vrijstaand '80/'94 - 25% hobbyklusproject | 2x mono Quatt hybr HP/Lyric T6 + 3x CV-ketel + convectoren/heatboosters ( + 3x houtkachel :) ) | na-isolatie | 2x18 Techniq Energy heatpipes | PV 10945 Z, 2100 O, 2100 W