Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 10-09 21:34
Ik ben links en rechts aan het kijken voor een oplossing.

Mijn vrouw en ik hebben beide deze koptelefoon voor onze pc's: uitvoering: Razer Barracuda X (2021) Zwart

Nu ben ik aan het kijken of op een of andere manier ik beide koptelefoons tegelijk kan gebruiken om aan te sluiten op onze Nvidia Shield. (wij kijken graag series en films, maar geen zin dat de kinderen wakker worden)

Ik kan alleen niet echt de juiste oplossing vinden.
Iemand een idee hiervoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StarC
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:15
Ik denk niet dat de shield dit zelf kan, maar het kan wel met behulp van zoiets.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Als zo'n koptelefoon 3.5mm aansluiting heeft, dan kan je toch gewoon een splitter gebruiken?
Dat signaal wordt toch nog versterkt en digitaal verzonden.
Afbeeldingslocatie: https://image.allekabels.nl/image/1467-0/0.jpg

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
StarC schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:28:
Ik denk niet dat de shield dit zelf kan, maar het kan wel met behulp van zoiets.
En hoe zou dat moeten werken? Die koptelefoons hebben geen Bluetooth maar zijn verbonden met een USB stick radiografisch
dragonhaertt schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:33:
Als zo'n koptelefoon 3.5mm aansluiting heeft, dan kan je toch gewoon een splitter gebruiken?
Dat signaal wordt toch nog versterkt en digitaal verzonden.
[Afbeelding]
Hoe zou dit kunnen werken? De Nvidia shield heeft geen jack aansluiting?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:57
Snelle zoekactie op internet leverde deze post op
https://www.reddit.com/r/...s/w4mpb6/comment/ih3q1f3/

Die zou dit apparaat gebruiken om voor elkaar te krijgen wat jij wilt
https://www.bol.com/nl/nl...st-plus/9200000123125472/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabberkid
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 11-09 16:13
marcel19 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:41:
[...]

En hoe zou dat moeten werken? Die koptelefoons hebben geen Bluetooth maar zijn verbonden met een USB stick radiografisch

[...]

Volgens de specs is er gewoon bluetooth 5.2 aanwezig. https://www.razer.com/eu-.../RZ04-04430100-R3M1#specs

Dan zou de manier van KNed wel een optie zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
gabberkid schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:56:
[...]

Volgens de specs is er gewoon bluetooth 5.2 aanwezig. https://www.razer.com/eu-.../RZ04-04430100-R3M1#specs

Dan zou de manier van KNed wel een optie zijn
I'LL BE DAMNED! Wist niet dat het erop zat.
Dan kom ik wel tot een oplossing :)

Thank all :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
....en de kinderen maar blijven huilen in bed :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

marcel19 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:41:

[...]

Geen idee wat de shield voor een aansluitingen heeft, ik zie alleen de specs van die koptelefoon en daar staat 3.5mm genoemd.

Ik neem aan dat je nu geluid van de shield ook ergens op aangesloten hebt? Een TV of versterker?
Deze hebben ook gewoon een jack output.
Dan ben je voor een paar euro klaar.

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Geen antwoord op je vraag, maar als je de TV zo hard moet hebben staan dat je kinderen er last van hebben misschien raadzaam om eens een keer een gehoortest te laten doen..

Wij hebben altijd gewoon TV gekeken met de kleine op onze slaapkamer en daar hadden ze allemaal geen last van, en nu we wat meer ruimte hebben kunnen we beneden het volume ook redelijk hoog zetten voordat kinderen er wakker van blijven, laat staan wakker van worden.

Lijkt me ook fijner dan super ongezellig allebei met een koptelefoon op TV te zitten kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpelFaut
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 11-09 12:30
Het is nog wel even de moeite om uit te zoeken hoe het ook alweer zat met de vetraging die de bluetooth veroorzaakt.

Heb dit ook ooit eens proberen op te lossen met een apparaatje die @KNed linkt. Bleek alleen een dusdanige vertraging te veroorzaken dat het TV-kijken niet meer te doen was. De stemmen liepen niet synchroon met het beeld.

Als ik het me goed herinner had dit te maken met bepaalde bluetooth functionaliteit? Dit weet een ander vast aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marcel19
The_BoKmeester schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:03:
....en de kinderen maar blijven huilen in bed :P
Tsja, als je niet weet waarom we dit willen reageer dan gewoon niet..?
Oon schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 14:16:
Geen antwoord op je vraag, maar als je de TV zo hard moet hebben staan dat je kinderen er last van hebben misschien raadzaam om eens een keer een gehoortest te laten doen..

Wij hebben altijd gewoon TV gekeken met de kleine op onze slaapkamer en daar hadden ze allemaal geen last van, en nu we wat meer ruimte hebben kunnen we beneden het volume ook redelijk hoog zetten voordat kinderen er wakker van blijven, laat staan wakker van worden.

Lijkt me ook fijner dan super ongezellig allebei met een koptelefoon op TV te zitten kijken
Bedankt voor je tip, maar is niet nodig. Ook net zoals voor hierboven "Als je niet weet waarom we het willen reageer dan gewoon niet"

Maar zal wel even dieper het verhaal in duiken:
Op dit moment is onze surround sound set kapot want deze gaan van zacht naar hard met spraak en muziek. Dus als je het volume tijdens spraak normaal hebt staan, en er komt muziek voor tijdens de film/serie dan gaat het opeens harder. (En nee niet het volume niveau, maar het geluid zelf)

Dit gaat zo hard, dat je moet voorstellen als je normaal op volume 10 luistert, dat het dan met volume 15-16 met muziek opeens is. Dat is een forse stijging in geluid.

We hebben dit al met de leverancier en de fabrikant bekeken en het blijkt een probleem te zijn in de invoer.
De shield is niet het probleem, deze functioneert op onze slaapkamer perfect met de soundbar.

Dus om die tijd te overbruggen tot de nieuwe er is, willen we nog wel onze films en series kijken. Maar zonder dus dat stukje dat opeens het volume hard gaat. (Waardoor eventueel de kinderen wakker worden)

En wie zich zorgen maakt om onze kinderen, geen zorgen hoor. We hebben een babyfoon met camera netjes op de tafel staan voor ons. Dus als er iets is, zien we dat gauw genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_BoKmeester
  • Registratie: Februari 2022
  • Laatst online: 16-03-2024
[quote]marcel19 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 15:17:
[...]

Tsja, als je niet weet waarom we dit willen reageer dan gewoon niet..?

[...]
Er staat netjes in je topicstart beschreven waarom je dit wilde. ('de kinderen niet wakker maken')

En verder: was maar een geintje hoor.... Ik snap ook wel dat een echte Tweaker al lang motion/sound sensoren in de kinderkamers heeft, waardoor e.e.a. te monitoren is, of niet noodzakelijk vanwege andere redenen. :+
Pagina: 1