Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Game systeem voor 1440p

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• AronAlicante
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-09 14:57
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen op 1440p en 60 hz (i.v.m. een goede monitor die ik heb). De monitor ondersteunt zelf ook 4k, maar ik vrees dat dit iets buiten mijn budget ligt.
Verder vind ik het leuk om hobbymatig wat video's te editen, maar dit zal af en toe zijn.

Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zou maximaal rond de 1500 euro willen uitgeven aan het nieuwe systeem.

Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik heb een case en CPU koeler die ik opnieuw kan gebruiken. Verder heb ik een 4K LG monitor met een maximum van 60 hz. Ook heb ik een 250GB SATA SSD over en een recente Coolermaster voeding van 550W. Betwijfel ten zeerste of dit nog adequaat is voor de nieuwe, zwaardere GPU's. De rest van het systeem moet wel vervangen worden.

Wat denk je allemaal nodig te hebben?
In ieder geval een nieuw moederbord, cpu, RAM, harde schijf en videokaart.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?

Ik zit zelf te kijken naar een 7000-serie Ryzen processor. Dit met het oog op het nieuwe AM5-platform dat zeer waarschijnlijk de komende jaren nog mee gaat.
Ook kijk ik naar een ATI videokaart. Zelf heb ik niet heel veel met Ray Tracing en prijstechnisch lijkt het me ook voordeliger. Sta zeker open voor argumenten waarom er wellicht andere keuzes gemaakt kunnen woorden!

Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
De kast die ik heb is geschikt voor ATX, dus het hoeft niet per se een kleine build te zijn. Verder is een laag energieverbruik meegenomen, maar is het geen pré.

Ga je overklokken?
Wellicht in de toekomst. Ben zelf geen die-hard overklokker, dus ik zal na montage van het systeem niet meteen de hardware tot het uiterste pushen.

Wat verwacht je van ons?
Ik zou graag advies willen ontvangen over de componenten die ik reeds bij elkaar heb gezocht. Met name op het gebied van prijs/kwaliteit, waarbij duurzaamheid ook een belangrijke factor is. Het liefst ga ik met dit systeem een aantal jaar vooruit.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 5 7600X Boxed€ 249,-€ 249,-
1MoederbordenASUS TUF Gaming B650-PLUS€ 219,95€ 219,95
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 6800€ 563,70€ 563,70
1Geheugen internCorsair Vengeance CMK32GX5M2B5600C36€ 119,90€ 119,90
1VoedingenCorsair RM850x (2021) Zwart€ 164,03€ 164,03
1Solid state drivesSamsung 980 1TB€ 71,13€ 71,13
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.387,71

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

uitvoering: EVGA SuperNOVA 650 P6

is beter en scheelt je weer wat geld, uitvoering: NZXT C650 Gold v2 kan ook goed.

snel ram met amd profiel

uitvoering: G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5

[ Voor 34% gewijzigd door Hackus op 30-03-2023 11:17 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.