Toon posts:

smb cifs 2.0

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• verbatim
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 24-04 11:00
Is er een mogleijkheid om samba 2.0 protocol te downloaden en te installeren.
Wat ik nu in "Windows turn feathers on or off" kan zien is dat er nog steeds SMB 1.0 CIFS aan staat.

Ik heb geupdate naar Windows 11

Verder heb ik deze link gevolgd: https://learn.microsoft.c...and-disable-smb-protocols

Alle reacties

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 12:38
Standaard is het protocol samba 2. Check dit met het volgende commando in powershell of cmd.

sc.exe qc lanmanworkstation

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:11
Open deur; waarom zou je het nog willen gebruiken? SMB 1.0 is onveilig maar dat wist je waarschijnlijk al, dat vinkje zou ik met rust laten. Niet installeren.

Stel dan op zijn minst een paar strenge firewall regels in. Dat alleen bepaalde clients verbinding mogen maken.

Of FTP wellicht als alternatief, ook hier i.c.m. firewalling.

Overigens staat SMB 2.0 default ingeschakeld in Windows 11.

[Voor 18% gewijzigd door PD2JK op 30-03-2023 10:34]

PC#1: Pentium MMX 200 @ 233 MHz
PC#2: Athlon Classic 700 MHz Orion / Thunderbird 1000 MHz
PC#3: AthlonXP 1700+ @ 2200 MHz (3200+)
SET BLASTER=A220 I5 D1 T3

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

nelizmastr

Goed wies kapot

RedNas74 schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:16:
Standaard is het protocol samba 2.
Nee, standaard is het protocol SMB 2. Samba is de Linux implementatie van SMB.
verbatim schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:25:
Is er een mogleijkheid om samba 2.0 protocol te downloaden en te installeren.
Nee want die is al actief. Als bij jou SMB 1.0 nog aan staat kun je die uitschakelen.
En wat heb je daarmee gedaan precies en wat waren je bevindingen? Heb je SMB 1 nu ook echt uitgezet en je computer herstart? Daarmee is het namelijk in principe opgelost :)

I reject your reality and substitute my own

• verbatim
Ik heb SMB/CIFS 1.0 inderdaad uitgezet want hij stond wel aangevinkt.
Ook een firewall op die poorten gezet voorlopig.
Ik heb nu sinds enkele dagen ook een VPN abbonement genomen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:47

DataGhost

iPL dev

Kan je misschien uitleggen wat precies je probleem is, wat je probeert te bereiken en waarom? Dan kan je veel gerichter geholpen worden.

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:49

nelizmastr

Goed wies kapot

verbatim schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:55:
Ook een firewall op die poorten gezet voorlopig.
Je weet neem ik aan wel dat SMB 1,2 en 3 allemaal primair poort 445 gebruiken en je die dus niet moet dichtpleuren als je ook maar iets over je netwerk aan bestanden wilt delen? ;)

I reject your reality and substitute my own

• verbatim
DataGhost schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 10:58:
Kan je misschien uitleggen wat precies je probleem is, wat je probeert te bereiken en waarom? Dan kan je veel gerichter geholpen worden.
Ik ben namelijk gehacked dus ik moest uitzoeken waardoor dat komt. En heb dus met Openvas een scan gedaan en kreeg daardoor een melding dat smb poorten kwetsbaar waren. Met die informatie ben ik gaan kijken wat ik er aan kan doen. Ik vraag mij dan ook af als smb poorten toegankelijk zijn met geen user of password te gebruiken hoe ze dan vanaf een andere computer kunnen connnecten via de smb poorten.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee