Repareren door de verzekering of zelf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Vorige maand is er schade ontstaan aan mijn huis. In 1e instantie natuurlijk direct de verzekering gebeld, waarna er een uitvoerder de schade is komen bekijken. Een aangewezen bouwbedrijf kan deze op korte termijn repareren.

Nu is een vriend handig en hij kan dit stuk ook zelf repareren. Dit zal vermoedelijk 1 of 1,5 dag werk zijn.

We kunnen dit natuurlijk ook uitvoeren door de verzekering, maar ik verwacht dan een verhoogde premie voor de aankomende jaren. Klopt dit? En aan welke stijging moet ik denken?

En als wij het zelf repareren, heeft dit dan alsnog gevolgen voor de premie? Anders is het wellicht voordeliger om dit zelf op te lossen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• t14wo
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Waarom verwacht je een hogere premie? Wat voor verzekering gaat het over?

Je kunt toch zelf de polis erop naslaan of er iets in staat over een bonus/malus regeling.

Verder kun je gewoon een offerte indienen voor de uitvoering van de reparatie. Die krijg je dan netjes gestort. Zo werken voor zover ik weet alle opstalverzekeringen. (ga ik vanuit)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
1. Ga in overleg met je verzekeraar.
2. Kan jouw handige vriend je ook een factuur leveren als hij het werk uitvoert?
3. Krijg je bij die handige vriend garantie als het achteraf verkeerd gerepareerd blijkt te zijn?

Man has 2 testicles but only 1 heart...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 09-05 12:35

psy

Bij een opstalverzekering wordt de premie niet verhoogd na een schade.

Gewoon laten repareren.

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• thebeast12
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10-05 13:01
begin vorige jaar schade gehad aan mijn woning. ongeveer 20K. bedrijven hebben dit herstelt en is gewoon betaald zonder dat de premie omhoog is gegaan.

Ik zou je handige vriend erbuiten houden en dit lekker laten repareren door de verzekering. Daar heb je toch een vezekering voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PhilipsFan
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10-05 17:21
Welke "verzekering" hebben we het hier over? De opstalverzekering? Inboedelverzekering? En heeft de bijbehorende polis een bonus/malus regeling? De meeste opstal- en inboedelverzekeringen hebben dit niet. Dus dan kun je rustig de verzekering laten uitbetalen.

Als je er financieel het gunstigst uit wil komen, dan stuur je een offerte voor het repareren van de schade en claim je dat bedrag, en laat vervolgens je handige vriend het voor een fractie van de prijs repareren. Dat is niet echt netjes, maar wel legaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saert
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-07-2024
Dank voor alle snelle reacties! We laten het repareren door de verzekering en gaan daarbij niet omhoog in de premie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kx22
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 11:32
Het is geen autoverzekering he
Pagina: 1