Gezocht Laptop om casual mee te gamen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:23
Beste Tweakers,

Ik ben in de markt voor een nieuwe laptop waar ik ook mee kan gamen. Ik speel nu op mijn pc met een 1070ti. Die doet eigenlijk nog wat ik van hem verwacht, maar daarvoor moet ik altijd naar die plek toe. Ik zoek dus iets meer flexibiliteit. Ook voor het dagdagelijkse pc gebruik.

Wat ga je met je laptop doen?
In principe wordt de laptop gebruikt voor casual gamen en het gebruikelijke zoals internetten, videos bekijken e.d. De games die ik nu speel zijn World of Warcraft, Jedi Fallen order en trackmania. Mijn vrouw zal wellicht zeer basis nog iets doen met het adobe pakket zoals photoshop.

Wat is je budget?
Het budget is 1.200 euro. Bij voorkeur minder. Met de acties die ik nu voorbij zie komen bij Bol.com e.d. denk ik dat ik een eind kan komen.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik ben niet van plan de laptop veel mee te nemen. Het zal sporadisch wel gebeuren. Het gaat voornamelijk om de flexibiliteit binnen het huis.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Niet per se merkvoorkeuren, maar ergens toch een lichte afkeur voor Acer en Medion. Prima specs hebben ze voor een mooi budget, maar onderbuikgevoel zegt toch vaak nee.
  • ik zoek een laptop bij voorkeur 14/15 inch. De HP laptops zijn 16 inch maar lijken mij wel interessant. 14 inch is eigenlijk al te duur als ik het zo bekijk.
  • Ik verwacht een RTX 3060 nodig te hebben om het toekomstproof te houden.
  • Bij voorkeur een laptop zonder game uitstraling. RGB en dergelijke daar heb ik weinig mee.
  • 16GB Ram en ik denk dat 1 Tb opslagruimte het beste is voor mijn gaming wens.
  • Indien mogelijk uitbreidbaar ram en opslagruimte.
Onderstaande opties heb ik al gevonden. Waarbij ik denk dat mijn voorkeur uitgaat naar de HP Victus met 1TB opslag.

De laptops verschillen onderling niet heel veel, Ik vind zelf een numpad wel fijn. Ik zie ook dat ik kan kiezen tussen 120,144 en 165 hz schermen.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1LaptopsHP Omen 16-b0004nd€ 1.139,-€ 1.139,-
1LaptopsHP Victus 16-d0000nd€ 1.139,-€ 1.139,-
1LaptopsHP Victus 16-d0002nd€ 1.019,-€ 1.019,-
1LaptopsLenovo IdeaPad Gaming 3 15IAH7 (82S900J8MH)€ 1.149,-€ 1.149,-
1LaptopsLenovo Legion 5 15ACH6H (82JU0192MH)€ 1.249,-€ 1.249,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 5.695,-

Ik sta ook open voor een 3050ti of de 40 reeks, maar het moet betaalbaar blijven.

Alvast bedankt voor jullie hulp.Mochten jullie nog vragen hebben, dan beantwoord ik ze graag.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ariewhr
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 15-12-2024
Onderstaande laptops zijn momenteel in de aanbieding bij bol.com. Misschien zijn het goede opties?

uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507RM-HF078W

en

uitvoering: ASUS TUF Dash F15 FX517ZM-HN073W

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rhahyrion
Ariewhr schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 10:23:
Onderstaande laptops zijn momenteel in de aanbieding bij bol.com. Misschien zijn het goede opties?

uitvoering: ASUS TUF Gaming A15 FA507RM-HF078W

en

uitvoering: ASUS TUF Dash F15 FX517ZM-HN073W
Ik heb deze laptops inderdaad ook gezien. Qua specs in het straatje waar ik naar zoek. Qua uiterlijk vind ik het teveel schreeuwen Gamelaptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online

D4NG3R

kiwi

:)

Rhahyrion schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:58:
[...]

Ik heb deze laptops inderdaad ook gezien. Qua specs in het straatje waar ik naar zoek. Qua uiterlijk vind ik het teveel schreeuwen Gamelaptop.
Ik snap wat je bedoelt, maar gezien je aangeeft hem vooral binnenshuis te gebruiken; boeit dat echt? Ik zou durven stellen dat functionaliteit/performance aanzienlijk belangrijker is dan looks. :)

(Vind ze persoonlijk overigens nog verassend strak voor een "gamer" laptop, maar over smaak valt niet te twisten)

[ Voor 11% gewijzigd door D4NG3R op 30-03-2023 12:02 ]

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 13:54
De dell uit het aanbiedingen topic voor 1100 is ook een mooie deal. Wel lange levertijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rhahyrion
D4NG3R schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Ik snap wat je bedoelt, maar gezien je aangeeft hem vooral binnenshuis te gebruiken; boeit dat echt? Ik zou durven stellen dat functionaliteit/performance aanzienlijk belangrijker is dan looks. :)

(Vind ze persoonlijk overigens nog verassend strak voor een "gamer" laptop, maar over smaak valt niet te twisten)
Niet het meest belangrijke. Performance gaat uiteraard voor. Echter als ik binnen het budget, binnen de eisen, zonder rgb en andere game uiterlijk kenmerken een laptop kan vinden dan heeft dat voorkeur.
emeffert schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 13:21:
De dell uit het aanbiedingen topic voor 1100 is ook een mooie deal. Wel lange levertijd..
Thanks, ga ik ook eens naar kijken. Zou wel jammer zijn als je ruim een maand moet wachten. Ik kan nergens de levertijd vinden. Enig idee waar je dan moet kijken?
Pagina: 1