Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Ik zoek een nieuwe monitor voor zakelijk gebruik, een bredere monitor spreekt mij aan omdat ik meestal 20 schermen open heb staan en dit side by side kunnen op 1 scherm lijkt mij een voordeel. Ik zoek nog een goede mount voor dat nieuwe scherm en mijn bestaande monitor

Wensen:
- 34-40 inch
- VESA mountable maar voor nu met een eigen voet
- 1 USB-C waarmee ik power en beeld krijg naar mijn laptop(s)
- 1 USB(C) voor power naar een nog aan te schaffen USB dock/hub
- Rustig voor mijn ogen
- Helderheid is belangrijker dan refresh rate, ik game nooit met dit scherm.
- Geen QD-OLED vanwege inbranden
- Wanneer mogelijk bediening van de monitor onderop of aan de zijkant (wil mogelijk een scherm erboven mounten)

Omgeving:
Windows en Mac compatible; werk voor mijn huidige opdrachtgever met een Macbook Pro, zelf werk ik met een Zenbook S13 OLED UM5302TA-LV067W.
Mijn bureau is 1 meter 60 breed en daar staat al een monitor van 55cm breed op . Ik overweeg die monitor met een nog te halen monitor arm verticaal te zetten en dan is deze 35cm breed. of erboven Het hele bureau mag gevuld worden :D Bureau is elektrisch verstelbaar dus ik wil graag net kabelmanagement dat flexibel is.

Merk:
Heb geen merkvoorkeur, wil dat het gewoon goed presteert en geef daar graag geld aan uit.

Looks:
Graag een dunne bezel, zakelijke uitstraling en geen flitsende LED's of andere ongein

Budget:
1000-1500 Euro

Wat heb je zelf al bekenen?
Ongeveer 300 YouTube review video's maar ik vertrouw liever op Tweakers }:O Bovendien is het lastig om reviews te vinden van monitoren die breed zijn en niet gebruikt worden voor gamen of video editing waarbij de beeldvereisten anders zijn dan mijn Word, PowerPoint, Postman en Azure DevOps.

In de reviews kwam ik vaak de LG 40WP95C tegen maar die video was steeds gesponsord.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Beste antwoord (via Pietert op 30-03-2023 01:13)

• GromuhlDjun
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 19:47
Duidelijk. Moet wel zeggen dat als je alle eisen die je opnoemt invult op de pricewatch, je keuze hebt uit 6 monitoren. Ik zou nl. niet gaan voor een VA-paneel op ultrawide omdat de kleuren een klein beetje veranderen op bepaalde kijkhoeken (of je moet curved niet erg vinden). Aangezien het voor zakelijk gebruik is, is ips glow waarschijnlijk geen groot probleem?

categorie: Monitors

[ Voor 6% gewijzigd door GromuhlDjun op 29-03-2023 21:44 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• GromuhlDjun
Vraag: waarom ultrawide? Je zou ook kunnen gaan voor een grotere monitor zoals een 4k 42" monitor bijvoorbeeld. Dan hoef je ook niet nog een scherm erboven te mounten.

Dan zou je kunnen denken aan zoiets:
uitvoering: LG 43UN700-B Zwart

[ Voor 30% gewijzigd door GromuhlDjun op 29-03-2023 17:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik heb zelf de Dell p3421w, hele fijne monitor en ik ben er over het algemeen superblij mee, maar ik heb enorme spijt dat ik niet voor gewoon 4K gegaan ben.
3440x1440 betekent dat je 'maar' 1440p hebt in de hoogte, en dat maakt stapelen van schermen dan weer lastig. Een 5120x1440 lijkt me dan ook weer niks, want dat wordt heel erg breed.

Ik zou gewoon voor 4K of 5K gaan, dus 4x 1080p of 4k 1440p.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
GromuhlDjun schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 17:20:
Vraag: waarom ultrawide? Je zou ook kunnen gaan voor een grotere monitor zoals een 4k 42" monitor bijvoorbeeld. Dan hoef je ook niet nog een scherm erboven te mounten.

Dan zou je kunnen denken aan zoiets:
uitvoering: LG 43UN700-B Zwart
Ik zou het niet fijn vinden werken omdat die deling in 4 te veel heen een weer gegluur oplevert en minder rustig werkt. Ik zoek die breedte in het scherm. Als ik mijn huidige tweede scherm er bij pak is dat verticaal naast mijn monitor voor 1 hoge strook met email of backlog. Het hele scherm zo hoog mist voor mij de functionaliteit die ik zoek.

#huiskamer | Amsterdammert | Some days you're the pigeon, some days you're the statue | Zenbook S13 UM5302TA-LV067W | LG 40WP95CP-W | HP USB-C dock G5

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• GromuhlDjun
Duidelijk. Moet wel zeggen dat als je alle eisen die je opnoemt invult op de pricewatch, je keuze hebt uit 6 monitoren. Ik zou nl. niet gaan voor een VA-paneel op ultrawide omdat de kleuren een klein beetje veranderen op bepaalde kijkhoeken (of je moet curved niet erg vinden). Aangezien het voor zakelijk gebruik is, is ips glow waarschijnlijk geen groot probleem?

categorie: Monitors

[ Voor 6% gewijzigd door GromuhlDjun op 29-03-2023 21:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pietert
  • Niet online

Pietert

There is no spoon

Topicstarter
Thanks, dit helpt de zoektocht een stuk verder. IPS glow zal idd geen probleem zijn, dat ga ik niet merken voor mijn toepassingen. Curved scherm had ik bij WeWork en vond dat best fijn werken maar mijn voorkeur is gewoon recht.
Super bedankt voor de inzichten!

Edit: Het is de LG 40WP95CP-W geworden, voldoet aan de schermgrootte die ik zoek en kan mijn laptop voorzien van stroom waardoor ik maar 1 kabel op mijn bureau heb.

[ Voor 24% gewijzigd door Pietert op 08-04-2023 14:54 . Reden: Aankoop delen ]

Pagina: 1