Ik zoek een?
Een televisie, maatje 65".
(We hebben nu een KDL-55W755 )
Wat is je budget?
Mooi model om lange tijd mee voort te kunnen. Max rond de 2k.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We gebruiken de televisie voor het kijken van films/series op hogere kwaliteit. Gamen zal er niet op gebeuren, hooguit binnenkort een Nintendo Switch
.
Geluid maakt me verder niet zo uit, ik heb een home cinemaset ernaast staan die het geluid volledig voor de rekening neemt.
Wat ik wel belangrijk vind is een OS op de TV welke een langere tijd wordt ondersteund. Daarom een model welke in ieder geval maximaal vorig jaar is geïntroduceerd.
Wat heb je zelf al gevonden?
Toen we een jaar of 10 geleden de huidige TV kochten, had ik een sterke voorkeur voor de panelen die Sony gebruikte. Met name gedreven doordat andere merken enorm 'schreeuwerig' in felheid overkwamen. Een meer realistische weergave heeft de voorkeur.
Daarbij geldt dat ik de Philips modellen oprecht lelijk vind, en dit een behoorlijke blikvanger in de kamer wordt.
OLED:
uitvoering: Sony Bravia XR-65A80K Zwart
LCD modellen:
uitvoering: LG 65QNED826QB Zwart
uitvoering: Sony Bravia XR-65X90K Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
Op basis van eerste onderzoek leek een OLED model het beste idee. Todat... ik besefte dat onze woonkamer (met 6 meter raampartij) op het zuiden gesitueerd is, we daar het hele jaar door een behoorlijke lichtinval (én direct zonlicht) hebben. De TV staat haaks op de raampartij op maximaal 2 meter ervanaf.
Daarover lees ik wisselende verhalen, de één zegt geen probleem, de ander is stelliger: doe het niet.
Belangrijkste afweging voor mij:
- Goede beeldervaring in de lichte omgeving (ook overdag)
- Duurzame ondersteuning leverancier tav OS / applicaties
- Aan te sluiten op de home cinema met evt (e)ARC
Zie ik wellicht nog modellen over het hoofd?
Een televisie, maatje 65".
(We hebben nu een KDL-55W755 )
Wat is je budget?
Mooi model om lange tijd mee voort te kunnen. Max rond de 2k.
Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
We gebruiken de televisie voor het kijken van films/series op hogere kwaliteit. Gamen zal er niet op gebeuren, hooguit binnenkort een Nintendo Switch
Geluid maakt me verder niet zo uit, ik heb een home cinemaset ernaast staan die het geluid volledig voor de rekening neemt.
Wat ik wel belangrijk vind is een OS op de TV welke een langere tijd wordt ondersteund. Daarom een model welke in ieder geval maximaal vorig jaar is geïntroduceerd.
Wat heb je zelf al gevonden?
Toen we een jaar of 10 geleden de huidige TV kochten, had ik een sterke voorkeur voor de panelen die Sony gebruikte. Met name gedreven doordat andere merken enorm 'schreeuwerig' in felheid overkwamen. Een meer realistische weergave heeft de voorkeur.
Daarbij geldt dat ik de Philips modellen oprecht lelijk vind, en dit een behoorlijke blikvanger in de kamer wordt.
OLED:
uitvoering: Sony Bravia XR-65A80K Zwart
LCD modellen:
uitvoering: LG 65QNED826QB Zwart
uitvoering: Sony Bravia XR-65X90K Zwart
Welke vragen heb je hier nog over?
Op basis van eerste onderzoek leek een OLED model het beste idee. Todat... ik besefte dat onze woonkamer (met 6 meter raampartij) op het zuiden gesitueerd is, we daar het hele jaar door een behoorlijke lichtinval (én direct zonlicht) hebben. De TV staat haaks op de raampartij op maximaal 2 meter ervanaf.
Daarover lees ik wisselende verhalen, de één zegt geen probleem, de ander is stelliger: doe het niet.
Belangrijkste afweging voor mij:
- Goede beeldervaring in de lichte omgeving (ook overdag)
- Duurzame ondersteuning leverancier tav OS / applicaties
- Aan te sluiten op de home cinema met evt (e)ARC
Zie ik wellicht nog modellen over het hoofd?
Dance with the stars