Installeren ledstrips in kastje met leggers (Philips Hue)

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 25-08-2024
Ik ben me suf aan het zoeken met hetgeen ik nodig heb en het installeren ervan

Vereisten: 2 strips gelijktijdig te bedienen op 2 leggers van een kastje met philips hue afstandsbediening + aan- en uitzetten als wifi uitvalt

Vragen: Wat heb ik precies nodig? Het internet staat vol van adapters, controllers, drivers, transformators, tutorials over solderen, zigbeecontrollers, ... en kan het allemaal simpel geïnstalleerd worden?

Na veel zoekwerk heb ik een setje gevonden op amazon. Als ik op amazon verder kijk naar "vaak samen gekocht" zie ik connectortjes en kabeltjes die nog zijn om een ledstrip in 2 te snijden en een overbrugging te maken naar de andere legger van het kastje kastje is 45cm hoog en 90cm breed.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Uhh, help me even, wat zijn leggers? Of bedoel je planken?

En meest belangrijke is, welke controller? Als dat alleen een Hue bridge is dan zijn de opties aardig beperkt. Tenzij er bij een controller specifiek staat dat hij met Hue werkt valt hij dan af. Oa dus je gelinkte set.

Als je alles Hue houdt heb je wel voordeel dat alles Zigbee is, met Wifi heb je dan al niet van doen :)

En onder aan de streep is het natuurlijk een afweging tussen volledig fool proof en plug en play maar duur (je komt een Hue set) of je zal zelf bezig moeten, misschien zelfs solderen maar goedkoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Met leggers bedoel ik planken natuurlijk. Ik kan niet allleen boven een strip zetten want de plank houd het licht tegen Ik heb een hue bridge en in de link in de eerste thread staat het setje waarmee ik het wil maken met dit setje is solderen niet nodig volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 00:26

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Daar zie ik Hue niet staan dus tenzij je ergens kunt vinden dat deze set met Hue werkt is het dan gokken.

Lijkt me ook niets bij te zitten om twee strips te verbinden. De "Frequently bought together" geeft wel een product met verbinders om ledstrips mee te verbinden. Of die voor deze strip werkt durf ik niet te zeggen, is wel van andere verkoper...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter543
Zigbee controller met hue ondersteuning. Deze controller krijg goede reviews. Maar hoe verbind ik een willekeurige ledstrip met de controller en hoe moet ik de adapter verbinden met de controller?
Groetjes

[ Voor 83% gewijzigd door Peter543 op 31-03-2023 10:37 ]