Verschillende zoekmatrixen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wittebaard
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 03-04-2023
Mijn vraag:
Ik ben voor werk bezig om een slim Excel document te bouwen waarin ik de maandprijs van printers en plotters wil aanduiden per apparaat. Hiervoor hebben we op Sharepoint centraal de facturen staan waardoor ik makkelijk in mijn Excel verwijzingen er naartoe kan maken.
Nu doe ik onderstaande:
=ALS(I2="On order";"On order";VERT.ZOEKEN(A2;link naar sharepoint locatie!$A$3:$AZ$1000;52;ONWAAR))

Hierdoor kijkt hij netjes of het op On order staat en in alle andere gevallen zoekt hij de correcte prijs op. Nu moet ik hier echter nog een verwijzing tussen maken zodat hij stapsgewijs zoekt in verschillende Excels.
1. Als on order, dan on order
2. anders prijs zoeken voor printers
3. anders prijs zoeken voor plotters

Weet iemand hoe ik dit tot stand kan krijgen?
Alvast bedankt voor de hulp en geef het a.u.b. aan als ik ergens onduidelijk ben geweest.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
Excel uiteraard
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
van alles...
...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dixet
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 11:56
je kan "link naar sharepoint locatie!$A$3:$AZ$1000" vervangen door de INDIRECT functie. Binnen die formule stop je de logica om te bepalen wat de juiste sharepointlocatie is

Stel, je hebt in je excel in kolom B staan of het een printer of plotter is, dan wordt het

code:
1
=ALS(I2="On order";"On order";VERT.ZOEKEN(A2;INDIRECT(ALS(B2="printer";"link naar printersharepointlocatie";link naar plottersharepointlocatie)&"!$A$3:$AZ$1000");52;ONWAAR))

zelf niet getest in Excel dus tikfoutjes voorbehouden