Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb eigenlijk al vanaf het begin, een probleem met de WiFi-verbinding van mijn OnePlus 9 telefoon.

Het probleem is dat de verbinding gewoon werkt, maar er geen data-verkeer doorheen lijkt te gaan. Als ik bijvoorbeeld naar Tweakers.net ga, dan blijft deze hangen op laden. Ook mijn WhatsApp, mail, etc. doen niets. Het symbool rechtsboven geeft wel gewoon aan dat er internet is.

Als workaround toggle ik WiFi (even snel uit/aan), en dan werkt het weer perfect. Wel irritant, als ik het vergeet mis ik dus berichten.

Mijn gevoel zegt dat het de router is. Ik herstart mijn route elke dag rond 04.00u, wat waarschijnlijk het probleem veroorzaakt.

Grappige is dat andere apparaten (desktop - is op WiFi, Chromecast, etc.) hiermee wel prima omgaan, maar de OP9 niet.

Wat ik al heb geprobeerd:
- Netwerk settings gereset
- Firmware upgrade (die doe ik altijd wel)
- Gegoogled, zo te zien ben ik niet de enige

Het enige zou zijn de router reboot niet te doen, maar dan nog is het vrij vreemd.

Iemand anders hetzelfde? Ik heb een ASUS router met de laatste Merlin.

Thanks.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HerstelMobiel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
Het lijkt inderdaad een beetje vreemd dat alleen je OnePlus 9 problemen heeft met de WiFi-verbinding, terwijl andere apparaten geen problemen ondervinden. Ik wil je enkele suggesties die je kunt proberen om het probleem op te lossen:
  • Verander het WiFi-kanaal op je router: Het is mogelijk dat je telefoon problemen heeft met het huidige WiFi-kanaal. Log in op je router en verander het WiFi-kanaal naar een ander nummer. Idealiter kies je een kanaal dat ver uit de buurt ligt van het huidige kanaal (bijvoorbeeld, als je nu kanaal 1 gebruikt, probeer dan kanaal 11).
  • Schakel IPv6 uit op je router: Sommige apparaten kunnen problemen hebben met IPv6. Log in op je router en schakel IPv6 tijdelijk uit om te zien of dit het probleem oplost. Als dit het geval is, kun je overwegen om IPv6 uitgeschakeld te laten of contact op te nemen met de fabrikant van je telefoon voor ondersteuning.
  • Schakel de optie 'Slimme netwerkwissel' uit op je OnePlus 9: Ga naar de WiFi-instellingen op je telefoon, tik op het tandwielpictogram en schakel de optie 'Slimme netwerkwissel' uit. Dit voorkomt dat je telefoon automatisch overschakelt tussen WiFi en mobiele data, wat soms problemen kan veroorzaken.
  • Stel een vast IP-adres in voor je telefoon: Log in op je router en wijs een vast IP-adres toe aan je OnePlus 9. Dit kan helpen bij het oplossen van eventuele IP-conflicten die mogelijk optreden tussen je telefoon en andere apparaten op het netwerk.
  • Controleer de energiebesparingsinstellingen: Ga naar de instellingen van je OnePlus 9 en zorg ervoor dat de energiebesparingsopties voor WiFi en andere netwerkfuncties zijn uitgeschakeld. Dit voorkomt dat je telefoon de netwerkverbindingen afsluit om energie te besparen.
Als geen van deze suggesties werkt, kun je overwegen om contact op te nemen met de klantenservice van OnePlus voor verder onderzoek en mogelijk een reparatie- of vervangingsoptie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Dit probleem heeft m'n vriendin met haar OnePlus 8 ook. Ligt gewoon aan de absurd brakke software samensmelting schil van OnePlus & OPPO. Speelt sinds Android 12 en niks lost het op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HollowGamer
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
HerstelMobiel schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:39:
Het lijkt inderdaad een beetje vreemd dat alleen je OnePlus 9 problemen heeft met de WiFi-verbinding, terwijl andere apparaten geen problemen ondervinden. Ik wil je enkele suggesties die je kunt proberen om het probleem op te lossen:
  • Verander het WiFi-kanaal op je router: Het is mogelijk dat je telefoon problemen heeft met het huidige WiFi-kanaal. Log in op je router en verander het WiFi-kanaal naar een ander nummer. Idealiter kies je een kanaal dat ver uit de buurt ligt van het huidige kanaal (bijvoorbeeld, als je nu kanaal 1 gebruikt, probeer dan kanaal 11).
  • Schakel IPv6 uit op je router: Sommige apparaten kunnen problemen hebben met IPv6. Log in op je router en schakel IPv6 tijdelijk uit om te zien of dit het probleem oplost. Als dit het geval is, kun je overwegen om IPv6 uitgeschakeld te laten of contact op te nemen met de fabrikant van je telefoon voor ondersteuning.
  • Schakel de optie 'Slimme netwerkwissel' uit op je OnePlus 9: Ga naar de WiFi-instellingen op je telefoon, tik op het tandwielpictogram en schakel de optie 'Slimme netwerkwissel' uit. Dit voorkomt dat je telefoon automatisch overschakelt tussen WiFi en mobiele data, wat soms problemen kan veroorzaken.
  • Stel een vast IP-adres in voor je telefoon: Log in op je router en wijs een vast IP-adres toe aan je OnePlus 9. Dit kan helpen bij het oplossen van eventuele IP-conflicten die mogelijk optreden tussen je telefoon en andere apparaten op het netwerk.
  • Controleer de energiebesparingsinstellingen: Ga naar de instellingen van je OnePlus 9 en zorg ervoor dat de energiebesparingsopties voor WiFi en andere netwerkfuncties zijn uitgeschakeld. Dit voorkomt dat je telefoon de netwerkverbindingen afsluit om energie te besparen.
Als geen van deze suggesties werkt, kun je overwegen om contact op te nemen met de klantenservice van OnePlus voor verder onderzoek en mogelijk een reparatie- of vervangingsoptie.
Thanks voor je uitgebreide oplossingen. :)

Als het goed is heb ik het meeste geprobeerd, het probleem lijkt echt de telefoon te zijn.
De switch staat als het goed is standaard niet aan.
stin00 schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 22:58:
Dit probleem heeft m'n vriendin met haar OnePlus 8 ook. Ligt gewoon aan de absurd brakke software samensmelting schil van OnePlus & OPPO. Speelt sinds Android 12 en niks lost het op.
Ja, ik lees dit probleem vaker helaas. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HerstelMobiel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 02-10-2024
Wat vervelend, het enige wat ik nog kan bedenken is Software-updates controleren: Zorg ervoor dat je telefoon is bijgewerkt naar de nieuwste beschikbare softwareversie. Dit kan je doen door naar Instellingen > Systeem > Software-update te gaan. Als er updates beschikbaar zijn, installeer deze dan. Werkt dit ook niet, neem dan echt even contact op met Oneplus.