Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Song
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 16-04 20:07
Ik wil graag een camera aanschaffen om mijn honden thuis te “volgen”. (doel huisdierbewaking) Uit een hondenforum heb ik de tip gekregen: Eufy by Anker Pan and Tilt, daar waren verschillende mensen die goede ervaringen hadden met deze camera. Hier op Tweakers zijn de reviews over deze camera minder gunstig (link; uitvoering: eufy Indoor Cam 2K Pan and Tilt, per stuk Wit). Omdat me dit aan het twijfelen bracht ben ik gaan nadenken hoe ik de camera zou willen gebruiken. In onze huissituatie zou de montage aan het plafond de meest gunstige oplossing zijn, maar ik heb alle stopcontacten laag dus dat zou wel een probleem opleveren. (voorkeur gebruik 360 graden zicht) Toen kwam ik een beveiligingscamera tegen die in een gloeilampfitting past, dat is qua montage voor mij ideaal (met twee linkerhanden). Ik zie daar een drietal verschillende uitvoeringen van, waarvan ik er geen één op Tweakers zie. Als je zoekt op “E27+Camera”, kun je er een paar vinden, mij zijn herkomst, merk, introductiedatum onbekend, het lijken mij een beetje “Chinese” camera’s, van een euro of 30 tot om en nabij 60 euro, verschillende aanbieders o.a. Bol en Amazon.

Volgens ervaringen op het hondenforum heeft de Eufycamera het handige “volgsysteem”, dat staat ook op de website van de fabrikant; link fabrikant dat lijkt me wel een handige functie, die ik niet direct terugzie in de andere camera.

Volgens dit bericht (Tweakers Eufy Privacy) op Tweakers neemt Eufy het niet zo nauw met privacy, maar ik kan me niet voorstellen dat de E27 camera’s van onbekende of Chinese makelij daarin beter zouden zijn. Daarbij beweert Eufy op haar website meer gedaan te hebben aan beveiliging en heeft de genoemde camera de functie dat bij niet gebruik de camera wegdraait.

Niet gehinderd door enige kennis van zaken zou ik graag bovenstaande overwegingen willen voorleggen, hopende dat iemand me kan helpen of wil adviseren. Het is niet zo dat ik persé alleen uit bovenstaande camera’s wil kiezen, ik sta open voor suggesties.

Wellicht van belang ik ben van de Android dingen en heb het thuis nog niet smart ingericht.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• n0ss
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 03-04 10:57

n0ss

⭐⭐⭐

Ik heb nu een simpele Wyze V2 camera die ik gebruik om te kijken wat mijn hond uitspookt. Deze staat alleen op zijn mand gericht.

Ik heb hem zelf niet maar misschien is onderstaande wat voor je?
uitvoering: Reolink E1 Pro

Zelf heb ik een Reolink deurbel waar ik tevreden over ben, verder ga ik straks ook over op Reolink camera's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online

Toestemming nodig voor bekijken van YouTube

Op deze plek staat ingesloten content die van YouTube afkomstig is. Het tonen van deze inhoud kan ertoe leiden dat YouTube persoonlijke gegevens zoals je IP-adres verwerkt en/of cookies op jouw computer of ander apparaat zet. Hiervoor moet je eerst expliciet toestemming geven voor Sociale media.

Bekijk op YouTube
Should you buy a lightbulb security camera? I tested 10 cameras from Amazon from $20-$150.

The problem with communication is the illusion it has taken place.