Ik gebruik gegevensvalidatie om projectnummers uit een lijst te vissen:
Als ik de hele projectcode '0001' type krijg ik wel de juiste code. Heel vreemd.
Het is een excel / toetsenbord setting die gewijzigd is, geen cel-instelling o.i.d. Als ik namelijk een bestand pak van vorig jaar krijg ik 'opeens' hetzelfde ongewenste gedrag in de projectnummercellen.
Ik heb er al op gezocht, maar ik krijg de zoekterm niet korter dan het bovenstaande verhaal
- Blad 1: Een kolom waarin ik projectnummers wil aangeven (t.b.v. urenadministratie)
- Blad 2: Een kolom met de projectnummers. Deze kolom heeft een naam, deze naam gebruik ik op Blad 1 in de gegevensvalidatie
Voorbeeld:
Ik wil project 0001 invoeren. Normaal was een ram op nr. '1' voldoende, de gegevensvalidatie maakte daar dan project 0001 van. Nu krijg ik bij een invoer van '1' een ander projectnummer, ik heb namelijk ook projectnummers die een lettercode ervoor hebben. Nu krijg ik project XX0001. De gegevensvalidatie 'zoekt' dus verkeerd in mijn lijstAls ik de hele projectcode '0001' type krijg ik wel de juiste code. Heel vreemd.
Het is een excel / toetsenbord setting die gewijzigd is, geen cel-instelling o.i.d. Als ik namelijk een bestand pak van vorig jaar krijg ik 'opeens' hetzelfde ongewenste gedrag in de projectnummercellen.
Ik heb er al op gezocht, maar ik krijg de zoekterm niet korter dan het bovenstaande verhaal
[ Voor 3% gewijzigd door _Teq_ op 29-03-2023 09:11 ]