Interview M-bus expert!

Pagina: 1
Acties:
  • 476 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yor111
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 01-10 13:49
Mijn vraag

Beste Tweaker,

Momenteel doe ik een deeltijd opleiding embedded software engineering. Na 3 en half jaar ben ik begonnen met het afstuderen. Het bedrijf waar ik werk willen M-bus hebben op hun platform implementeren(even in het kort).

Tijdens mijn onderzoek(sub vraag) naar "wat is M-bus en Hoe werkt het" is het niet altijd even duidelijk at er in de M-bus documentatie staat beschreven.

Voornamelijk de Application layer en de fields na de CI-field hebben mijn aandacht.

Daarom wil ik graag een kenner/expert spreken over M-bus. De meeste vragen die ik heb gaan over de master - slave direction.

Je kunt de volgende vragen verwachten:

* FCB en FCV bits
* unit and counter in de DIF block(DIF & VIF) in master naar slave direction
* Writte data to slave
* de "storage number" in de DIF byte
* meerdere telegram frames van slave naar master

Relevante software en hardware die ik gebruik

Later in het voorjaar moet ik een module schrijven voor het platform voor het bedrijf waar ik werk. De software wordt geschreven C. Echter is dit minder belangrijk, voor mijn is het M-bus proces belangrijk en de interpretatie van de telegram frames en de telegram field.

De hardware voor m-bus is voor nu niet relevant.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Ik heb de M-bus documentatie zo goed als gelezen. Echter zijn sommige dingen mij niet helemaal helder.

ik zie jullie reactie graag tegemoet!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.