Beste Tweakers,
Inmiddels heb ik meerdere keren gebruik kunnen maken van jullie expertise, dit keer is mijn neefje aan de beurt betreft een nieuwe computer. Hij gaat naar het middelbare school en we willen graag een PC voor hem samenstellen waarbij in ieder geval met gemak zijn middelbare tijd doorkomt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p 144hz zal het voornaamste zijn. Daarnaast doet hij ook aan Youtube en zou eventueel ook video willen bewerken. Uiteraard nog enkele schooldingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 3k en 4k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee is een compleet nieuw systeem, alleen aanwezig is een 1440p 144hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk 'toekomst' proof systeem nodig. Dus genoeg geheugen en sterkte om ~5/6 jaar door te komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gaat om een jonge jongen en wil graag leuke toeters en bellen op zijn systeem, vandaar de keuze voor Corsair.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie ook kopje hierboven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het moet dus zoals gezegd een systeem worden waarbij hij gemakkelijk 6 jaar vooruit kan, hij moet ermee kunnen gamen en evt. videobewerken met "gemak". Daarnaast suggesties voor toetsenbord en muis zeker welkom, want deze zijn nog niet aanwezig. Gezien de leeftijd ook suggestie voor kleurtjes in de kast.
Ik heb zelf een opzet gemaakt en hoor graag van jullie of het beter kan:
Alvast bedankt!
Inmiddels heb ik meerdere keren gebruik kunnen maken van jullie expertise, dit keer is mijn neefje aan de beurt betreft een nieuwe computer. Hij gaat naar het middelbare school en we willen graag een PC voor hem samenstellen waarbij in ieder geval met gemak zijn middelbare tijd doorkomt.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Gamen op 1440p 144hz zal het voornaamste zijn. Daarnaast doet hij ook aan Youtube en zou eventueel ook video willen bewerken. Uiteraard nog enkele schooldingen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ergens tussen de 3k en 4k.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Nee is een compleet nieuw systeem, alleen aanwezig is een 1440p 144hz monitor.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Redelijk 'toekomst' proof systeem nodig. Dus genoeg geheugen en sterkte om ~5/6 jaar door te komen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Het gaat om een jonge jongen en wil graag leuke toeters en bellen op zijn systeem, vandaar de keuze voor Corsair.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Zie ook kopje hierboven.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het moet dus zoals gezegd een systeem worden waarbij hij gemakkelijk 6 jaar vooruit kan, hij moet ermee kunnen gamen en evt. videobewerken met "gemak". Daarnaast suggesties voor toetsenbord en muis zeker welkom, want deze zijn nog niet aanwezig. Gezien de leeftijd ook suggestie voor kleurtjes in de kast.
Ik heb zelf een opzet gemaakt en hoor graag van jullie of het beter kan:
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 449,- | € 449,- |
1 | Moederborden | MSI PRO Z790-A WIFI | € 261,- | € 261,- |
1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 Ti GAMING X TRIO 12G | € 999,- | € 999,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 139,90 | € 139,90 |
1 | Fan-controllers en lcd's | Corsair iCUE Commander CORE XT | € 58,90 | € 58,90 |
1 | Waterkoeling | Corsair iCUE H150i ELITE LCD Display | € 301,- | € 301,- |
4 | Ventilators | Corsair iCUE QL120 RGB PWM Single Fan Zwart, 120mm | € 39,90 | € 159,60 |
1 | Toetsenborden | Corsair K100 RGB (OPX Switch, Qwerty US) Zwart | € 239,- | € 239,- |
1 | Muizen | Razer Deathadder V2 Zwart | € 38,50 | € 38,50 |
1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance RGB CMH64GX5M2B5600C36 | € 281,72 | € 281,72 |
1 | Voedingen | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | € 199,- | € 199,- |
1 | Solid state drives | WD Black SN850X (zonder heatsink) 2TB | € 169,90 | € 169,90 |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 3.296,52 |
Alvast bedankt!
[Voor 2% gewijzigd door Shwan op 28-03-2023 21:35. Reden: Extra voeding weggelaten]