Toon posts:

Flash button Dreamweaver.

Pagina: 1
Acties:
  • 116 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi Iedereen ik heb ff een vragie over Dreamweaver 4, hoop dat iemand me kan helpen daarmee.

Ik heb dus voor mn site een Beveled Grey Button gebruikt, een standaard button uit Dreamweaver, ik vond het een mooie button. Het is dus een flashbutton, ik wil het dus zo maken dat als ik op die button klik dat mn rechter frame verandert daar staan wat advertenties.

Dus 2 vragen:

Hoe kan ik een script in een standaard flash button toevoegen met dreamweaver en welk script moet ik daar voor gebruiken?

Alvast Bedankt,

Stevio

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 23:43

RRX

@life-

gewoon Target="framenaam"

mijn T.net systeemspecspagina

Verwijderd

wat bedoel jenou precies met :
"Hoe kan ik een script in een standaard flash button toevoegen met dreamweaver en welk script moet ik daar voor gebruiken?"

:?

edit:

o...bedoelde je dat....idd dat doe je met target

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik bedoel:

Ik heb zes knoppen, als ik op knop 1 druk wil een pagina in het midden hebben en een nieuwe pagina voor in het meest rechterframe voor advertenties. Als ik op knop 2 druk wil ik een andere pagina hebben in het midden en rechts met advertenties , dus niet dezelfde pagina als knop 1.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand, btw dit is een stukje code van een flashbutton:
code:
1
2
3
4
5
6
7
<div id="Layer7" style="position: absolute; left: 11px; top: 144px; width: 100px; height: 22px; z-index: 7"><object classid="clsid:D27CDB6E-AE6D-11cf-96B8-444553540000" codebase="http://download.macromedia.com/pub/shockwave/cabs/flash/swflash.cab#version=4,0,2,0" width="100" height="22">
    <param name="BASE" value=".">
    <param name=movie value="button6.swf">
    <param name=quality value=high>
    <param name="BGCOLOR" value="">
    <embed src="button6.swf" quality=high pluginspage="http://www.macromedia.com/shockwave/download/index.cgi?P1_Prod_Version=ShockwaveFlash" type="application/x-shockwave-flash" width="100" height="22" bgcolor="" base=".">
    </embed>

Verwijderd

Topicstarter
Niemand die me kan helpen?

• paQ
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

paQ

snap je vraag niet helemaal geloof ik...
je wil dus twee targetframes achter 1 button?

da's een javascriptje...
of je daar dan een flash kan inzetten weet ik niet

Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.

• paQ
  • Nu online

paQ

kijk hier eens

[topic=212742/1/25]

Verwijderd

Heb je al een frame rechts aangemaakt? Zo ja ga op je button staan klik erop en doe edit, je vult de link naar dat rechterframe in, heb je geen link save eerst die rechter frame (geef duidelijke naam bijv Frameright.html)
in hjet edit scherm van de button staat target: met een pull down box erachter klik op het pijltje ernaaste n kies Frameright (als je het rechter frame zo genoemd hebt)

Hopel;ijk is dit wat je bedoelde en hof je niet moeilijk te gaan doen met scripts

• paQ
  • Nu online

paQ

Ik heb zes knoppen, als ik op knop 1 druk wil een pagina in het midden hebben en een nieuwe pagina voor in het meest rechterframe voor advertenties. Als ik op knop 2 druk wil ik een andere pagina hebben in het midden en rechts met advertenties , dus niet dezelfde pagina als knop 1.
hij wil dus achter 1 button twee links in twee frames openen zo te zien....toch?

Verwijderd

Gaat dat wel met dreamweaver? volgens mij heb je dan idd een script nodig van buiten uit dreamweaver. Zoeken dus!
Wat wel met dreamweaver kan is die middelste pagina doorlinken naar de rechter, als je dus button 1 (link naar midden via button) klik komt midden pagina A en rechts advertenties A (gelinkt door pagina A), button 2 komt pagina B en advertintie B en zo maar door

• paQ
  • Nu online

paQ

zo ver als ik weet kun je geen twee frames aanspreken met 1 link (dwz twee keer verschillende inhoud)
zeker niet met een flash button erin...
naar mijn weten moet je in flash of swish al aangeven waar de button naartoe moet... en dan twee frames???
ik ben hierdoor toen ook moeten afstappen van hele mooie flashbuttons... helaas pindakaas... :9~

Verwijderd

nee je snapt het niet, er zijn 3 frames;

1. de frame met de buttons links (navigator)
2. frame in het midden
3. frame rechts met de advertenties

als je nou die button linked aan de middelste frame

en die middelste frame aan het rechter frame dan veranderen beide pagina bij het klikken van 1 button

• paQ
  • Nu online

paQ

Op zaterdag 01 september 2001 18:44 schreef aXs het volgende:
nee je snapt het niet, er zijn 3 frames;

1. de frame met de buttons links (navigator)
2. frame in het midden
3. frame rechts met de advertenties

als je nou die button linked aan de middelste frame

en die middelste frame aan het rechter frame dan veranderen beide pagina bij het klikken van 1 button
dat begreep ik wel.... :)

maar dan nog... veel succes... :+
wil je dat met een meta refresh doen ofzo?

Verwijderd

1: Maak een Flash-button.
2: In Flash hang je dan i.p.v. 1 action (getUrl) gewoon 2 actions aan een "on release" (of "on click" of whatever) action.

Piece of cake.

• paQ
  • Nu online

paQ

turrlijk....

wat stom van me.... |:( (kan dat dan??? ff proberen)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 20:16 schreef paQ het volgende:
wat stom van me.... |:( (kan dat dan??? ff proberen)
Je kan er wel 100 aanhangen en 50 nieuwe browserwindows openen :P

btw: on Release(makeCoffee) werkt niet ;)

Verwijderd

Volgens mij gaat hetr hier om een dreamweaver 4 (interne) flash button die volgens mij niet in flash te edditten is.:?

• paQ
  • Nu online

paQ

uh...nee inderdaad...

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 15:12 schreef aXs het volgende:
Volgens mij gaat hetr hier om een dreamweaver 4 (interne) flash button die volgens mij niet in flash te edditten is.:?
Een beetje webdever maakt natuurlijk z'n eigen buttons. Duh.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 01 september 2001 18:38 schreef aXs het volgende:
Gaat dat wel met dreamweaver? volgens mij heb je dan idd een script nodig van buiten uit dreamweaver. Zoeken dus!
Wat wel met dreamweaver kan is die middelste pagina doorlinken naar de rechter, als je dus button 1 (link naar midden via button) klik komt midden pagina A en rechts advertenties A (gelinkt door pagina A), button 2 komt pagina B en advertintie B en zo maar door
Deze vind ik wel interesant om te gebruiken , alleen hoe moet dit , want ik kan ut niet vinden in Dreamweaver. Iemand een idee hoe??

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien dit topic al een paar weekjes oud is en er geen reactie is geweest op mn laatste vraag. Maar ik heb nagedacht (JA JA) en ik heb dus in mn geladen pagina in het midden een klein flash file-tje ingezet die ik een getUrl gegeven heb en toen naar de rechterFrame heb verwezen en het werkt, dus misschien kunnen meer mensen hier wat mee.

dus gewoon een Flash movie van 18*18 , action Get Url en verwijzen naar rechter frame en de url naam en dat is alles, bij werkt het allemaal goed, doe er je voordeel mee

Gr, Stefan
Pagina: 1