Google Nest Doorbell geluid

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:34
Mijn vraag:
Ik heb een Google Nest Doorbell geïnstalleerd maar merk het niet of laat als er iemand aanbelt.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Googelen, maar kwam er niet verder mee.

Als er iemand op de Doorbell drukt, komt er héél zacht een stemmetje uit de Sonos die fluistert dat er iemand voor de deur staat. Lastig hoorbaar.

Ik heb mijn notificatiegeluid op mijn telefoon aangezet, maar hoor alleen een zacht kort piepje als er iemand voor de deur staat. En met aardig wat delay ook nog eens.

Het voelt op dit moment als een downgrade ten opzichte van een traditioneel systeem met een harde bel, dus ik zal wel iets niet goed doen.

Als ik boven ben en mijn telefoon ligt beneden dan merk ik dus niets nu.

Maar het idee van iemand die aanbelt is toch dat je hem of haar hoort zodat je open kan doen? Dit is allemaal zo subtiel. Wat doe ik fout?

Hij is btw aangesloten op een transformatorkastje dus geen batterijmodus.

[ Voor 4% gewijzigd door Atomius op 28-03-2023 19:45 ]

Beste antwoord (via Atomius op 09-04-2023 21:09)

• crunchytail
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 14:59
Atomius schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:10:
[...]

Pixel 6a, en nee die heb ik niet. Moet je die er nog bijkopen om goed te horen dat er iemand voor je deur staat?
Dat hangt van je eigen wensen af. Wellicht was een videodeurbel met meegeleverde chime (Reolink / Eufy) een goede optie voor je geweest.

Je kunt in ieder geval het notificatiegeluid op je telefoon vrij makkelijk wijzigen, door een geluidsbestand naar keuze in de notifications folder te zetten. Vervolgens kun je deze via de systeeminstellingen toepassen op de notificaties van de Google Home app. Zelf gebruik in deze mp3 voor mijn videodeurbel; die is dermate luid dat ik hem overal in huis hoor. ;)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Niemand? Ik zou toch denken dat er meer mensen zijn die een Google Nest Doorbell met een traditionele fysieke bel zouden willen combineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crunchytail
Wat voor telefoon heb je? Je hebt toevallig geen Google Nest Mini of Nest Hub liggen? Die geven een duidelijke visitor announcement (helemaal mooi als je er een boven en beneden hebt staan).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
crunchytail schreef op zondag 9 april 2023 @ 18:27:
Wat voor telefoon heb je? Je hebt toevallig geen Google Nest Mini of Nest Hub liggen? Die geven een duidelijke visitor announcement (helemaal mooi als je er een boven en beneden hebt staan).
Pixel 6a, en nee die heb ik niet. Moet je die er nog bijkopen om goed te horen dat er iemand voor je deur staat?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• crunchytail
Atomius schreef op zondag 9 april 2023 @ 19:10:
[...]

Dat hangt van je eigen wensen af. Wellicht was een videodeurbel met meegeleverde chime (Reolink / Eufy) een goede optie voor je geweest.

Je kunt in ieder geval het notificatiegeluid op je telefoon vrij makkelijk wijzigen, door een geluidsbestand naar keuze in de notifications folder te zetten. Vervolgens kun je deze via de systeeminstellingen toepassen op de notificaties van de Google Home app. Zelf gebruik in deze mp3 voor mijn videodeurbel; die is dermate luid dat ik hem overal in huis hoor. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
crunchytail schreef op zondag 9 april 2023 @ 20:21:
[...]

Nest Doorbell (wired)
Compatible with chimes rated to work with a 16–24 VAC, 10 VA doorbell transformer. When connected to a wired doorbell chime, the Nest Doorbell (wired) must be used with the chime connector included in the box.

Heb dit nog gevonden. Dus het kan wel denk ik? Alleen die getallen zeggen me nog niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SharpY
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 08-04 17:39
Hier in gebruik icm mini en nest hub speakers & chime. Werkt helemaal prima. Notificatie op telefoon vaker wat vertraagd. Als ie bedraad is kun je vrij gemakkelijk een ouderwetse bel aansluiten.

i9-9900K@5GHZ - Gelid Solutions Tranquillo Rev. 4 - Z390-A PRO - 32GB Crucial RAM - 870 EVO Plus NVME 256GB Bootdrive- MSI RTX3080 - O11 Dynamic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• btray
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 02-05 13:35
Ik heb de Google doorbell gekocht in combinatie met een speaker. De deurbel is aangesloten op de transformator en ik krijg ook de keuze om de oude deurbel mee te laten afgaan.
Wat je zegt over de fluisterstille stem op je sonos, bij mij is het net vervelend luid. Hangt gewoon af van je geluidsniveau op dat moment zeker? Ik heb alleen google producten, dus kan het niet testen.
Mijn notificaties op telefoon zijn veel sneller qua melding, dit kan je (op android) toch ook gewoon specifiek zetten op google home meldingen? Ik krijg ook nog eens een melding vooraleer er gebeld wordt, als er een persoon wordt gedetecteerd. Is dit misschien een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SpeedersPeugeot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-03 14:56
Punt is dat ik skyradio (oid) op volume 2 afspeel op mijn Google Nest audio apparaten in een speakergroep, als dan de bel gaat, pakt die hetzelfde zachte radio afspeelgeluid, dus mis je de bel; eigenlijk zou het zo moeten zijn dat dan even luid via alle Nest audio apparaten de bel afgaat.

Mary had a crypto key...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slotte3105
  • Registratie: Maart 2024
  • Laatst online: 18-03-2024
Ik weet niet of het werkt, maar probeer anders het geluid van de Sonos aan te passen zonder dat er muziek aan staat. Hierdoor veranderd ook het volume als er wat gezegd word nadat je ‘hey Google’ hebt geroepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Atomius
Slotte3105 schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:42:
Ik weet niet of het werkt, maar probeer anders het geluid van de Sonos aan te passen zonder dat er muziek aan staat. Hierdoor veranderd ook het volume als er wat gezegd word nadat je ‘hey Google’ hebt geroepen.
Ik heb een draadloze bel gekocht van 30 euro met 2 speakertjes die je in een stopcontact stopt. Werkt flawless plug en play. Heb de Google deurbel opgegeven, tamelijk waardeloos apparaat aangezien het niet doet waar een deurbel voor dient; de bewoner betrouwbaar op de hoogte stellen dat er iemand voor de deur staat.
Pagina: 1