iPad 12" 2nd gen vast in bootloop; buiten garantie

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:34
Hi,

We hebben een iPad Pro 12" 2e generatie die na een iPadOS update terecht continue uitvalt naar het Apple logo. Uiteindelijk aan een Mac gehangen waarbij Finder een iPad vond die in herstelmodus stond. Dit herstel tevergeefs laten uitvoeren. Daarna via DFU de laatste iPadOS versie geïnstalleerd. Dit leek te werken, ik heb de iPad kunnen configureren en apps kunnen installeren.

Echter, zo'n 30 minuten later valt de iPad alsnog uit. Het Apple logo komt weer tevoorschijn. Ik geef het nog een laatste kans, maar al binnen 5 minuten valt de iPad weer uit.

Vervolgens de iPad teruggebracht naar MM die hem opstuurden "naar Apple". Achteraf blijkt dit niet Apple zelf te zijn maar een ander Nederlands bedrijf die "Apple serviceprovider" is. Conclusie van dit bedrijf:
"Ipad hangt vast in bootloop, heeft zichzelf teruggezet naar fabrieksinstellingen". Ze geven aan de iPad te vervangen voor een refurbished model tegen betaling van bijna 800 euro, want dit is een probleem dat buiten de garantie zou vallen..

Nu lijkt mij dat vast in bootloop en reset naar fabrieksinstellingen niet het probleem kan zijn; zelf heb ik de iPad ook al vast zien hangen en volledig gereset. Er moet dus een achterliggend probleem zijn maar het lijkt erop alsof er niet lang naar de iPad gekeken is.

Is er nog iets dat we kunnen proberen? Het lijkt mij dat er een hardware matig probleem is, aangezien er netjes met de iPad is omgegaan zou ik verwachten dat er intern iets stuk is dat gewoon gerepareerd moet kunnen worden.

Oorspronkelijke aankoop is 2017; iPad is echter al eens gratis vervangen binnen garantie in 2019 wegens een ander defect.

[ Voor 3% gewijzigd door michaelw1998 op 28-03-2023 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Enig idee van de status van de accu, als in: heeft dat ding voldoende peut nog om de boel te voltooien?
Nachtje laten laden en dan nog eens proberen?

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaelw1998
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 08:34
The Eagle schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 19:37:
Enig idee van de status van de accu, als in: heeft dat ding voldoende peut nog om de boel te voltooien?
Nachtje laten laden en dan nog eens proberen?
Hmh, iPad heeft nooit problemen vertoond qua batterij verbruik. Deze was toen ik opnieuw bezig was met installatie ook steeds boven de 50%.
Ineens continue uitvallen en na een DFU reset wel even functioneren lijkt me dan niet helemaal passend hierbij.
Dat zou een Apple serviceprovider toch ook wel moeten kunnen zien als de accu het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:37

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Geen idee, die kiezen meestal de weg van de minste weerstand / kosten, dus ik zou die aanname nooit doen.
Wat ik wel weet is dat software updates vaak behoorlijk power slurpen, dus in ieder geval het proberen waard.

Verder week ik vrij weinig van Apple devices, anders dan dat ze qua gedrag redelijk binair zijn: ze werken naar behoren of zijn stuk :P
Wens je dan ook veel succes :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:22
Als de MM nog niet gewisseld is, is hun reparateur Zes BV in Goes. Daar heb ik louter slechte ervaringen mee. Zo werd mij bij exploded pixels eens verteld dat ik met een schroevendraaier op mijn scherm had gedrukt en de schade moedwillig had veroorzaakt. Ik zou onderzoekskosten moeten betalen, maar met flink boos worden heb ik ze dat uit hun hoofd gepraat.

Toen ben ik naar de iCentre (ja, dat bestond toen nog!) gegaan en werd het scherm gratis vervangen. Ik weet alleen niet of Apple alsnog iets voor je kan betekenen, of dat je op MM bent aangewezen. Als dat zo iets, is het of repareren tegen betaling of zelf een nieuwe kopen.