[Fusion360]dxf geimporteerd wordt geen gat

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04
Sorry voor de noob-vraag, maar ik probeer een geïmporteerde dxf-file te gebruiken om een 3d-print van te maken. Er is een outline gemaakt van een letter (of eigenlijk een aantal woorden). Sommige letters zijn netjes een gat (zwarte omlijning) geworden, terwijl andere blauw blijven. Oftewel: Hier lijken dus lijnen te staan in plaats van een vorm.

Maar ik ben al een paar uur aan het zoeken om dit te corrigeren, maar ik heb eigenlijk geen idee wat ik aan het doen ben. Ik heb gezocht op lijnen combineren, create outline en cut shape fusion 360. Maar ogenschijnlijk lijkt niets resultaat te hebben.

Wie kan me wat meer op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pwillemske
  • Registratie: November 2014
  • Niet online
Lijkt er op dat de letters waar de lijnen van blauw blijven niet helemaal gesloten zijn. Kun je anders een screenshot of het dxf bestandje delen hier? Dat we exact weten wat jij bedoelt :D

Lord-The-Gamer (L-T-G)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paultje3181
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:04
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Hierbij een screenshotje met wat ik bedoel. Niet gesloten zat ik ook al aan te denken, maar ik kan zo niets zien. Daarnaast is de dxf ook gebruikt door een bedrijf met een CNC-machine om aluminium uit te snijden.
Lijkt me dus dat dat goed moet zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13-07 12:21
Je kan de gaten waarschijnlijk wel afdichten in sketch

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 11dion8
  • Registratie: Juni 2020
  • Laatst online: 22-06 07:24
Waarschijnlijk wat je hier ziet is dat de dxf-file niet goed herkend wordt. Het resultaat is dat de punten van alle letters niet de omtrek van de letter vormen.

Wat je kan doen is inderdaad met de functie “spline” (staat onder het create-menu). Alle punten proberen te verbinden en als het ware de omtrek van de letter te sluiten.
Wanneer dit niet werkt en er eerder er wel gehele letters stonden, dan kan je een nieuwe sketch bovenop dit vlak leggen. Vervolgens druk je op de P-toets (op je toetsenbord) om de “projectinclude” functie te nemen. Hier klik je op alle lijnen die je mee wilt over nemen (of klik op het paarse blokje in dit menu, hiermee kan je alle lijnen van die sketch.)

Kijk maar even of het lukt, als het goed is zie ik toch in mijn mail als je hierop reageert.

Succes.