SolarEdge HD-Wave SE3000H verbindings problemen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18:21
Sinds afgelopen weekend is er geen wifi verbinding meer met mijn SolarEdge HD-Wave SE3000H.
Pogingen om deze te herstellen met de mySolarEdge app tot nu toe niet geslaagd.

Ben benieuwd of iemand hier ervaring mee heeft om mij verder te helpen.

Heb de volgende stappen zo ver mogelijk gevolgd volgens de instructies:
YouTube: mySolarEdge App: Configuring your inverter's communication

Loop tegen het volgende probleem aan.
Ik ga eerst naar de "Omvormer Communicatie".
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8r4usKfncEgRHZ-csx7zieoR6uQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rdGqrVETMCuKvn7aNypMRxs3.jpg?f=fotoalbum_large

Via dit menu kan je de QR code van de omvormer scannen en verbinding maken om zo de wifi instellingen te resetten en opnieuw in te stellen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zmNS548sx_ZoCYtO5CGPtT-yDXE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3N0Gsmog21i0f1Akw9Q4t1Ng.jpg?f=fotoalbum_large

Het is echter onmogelijk verbinding te maken met de omvormer omdat het wachtwoord niet wordt geaccepteerd. Wachtwoord staat gewoon op de omvormer en is ook in de app bekend zodat het te kopiëren is. (typo's dus ook niet mogelijk).

Iemand enig idee hoe nu verder?

Lijkt me stug dat het verkeerde wachtwoord op de omvormer staat.

[ Voor 5% gewijzigd door Uthar op 28-03-2023 16:50 ]

Beste antwoord (via Uthar op 28-03-2023 18:00)

• ds23man
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 21-11-2023

ds23man

Eenum

Zo'n grapje heb ik ook meegemaakt met SE 16K. Na veel vijven en zessen kwam een SE medewerker met de tip om de complete WIFI geschiedenis in de telefoon te wissen en toen ik weer contact krijgen met de omvormer. Schijnt een Android dingetje te zijn.

17,5 kWp zuid Vaillant Arotherm plus 55/6, 75/6 en 125/6

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Zo'n grapje heb ik ook meegemaakt met SE 16K. Na veel vijven en zessen kwam een SE medewerker met de tip om de complete WIFI geschiedenis in de telefoon te wissen en toen ik weer contact krijgen met de omvormer. Schijnt een Android dingetje te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
Top! Weer een stap verder.
Kan nu op de omvormer komen. En dit scherm verklaart idd waarom de wifi verbinding weg is.

Lijkt me niet helemaal in orde. Er kan geen enkel netwerk meer gevonden worden.
Terwijl mijn mobiel zonder problemen 7+ netwerken ziet.

Iemand nog ideeën?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yy3QurUx9eLfpByzu9sYVb1pXOY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6lj4v34a9fYMQl9kHTCT531b.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ds23man

ds23man

Eenum

Ik zou eerst eens alles uit zetten. Je router en andere wifi repeaters en je omvormer en dan alles opnieuw opstarten vanaf de router. Als je dan weer verbinding hebt van je router naar je omvormer pas de rest weer opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uthar
Dat er geen netwerken worden gevonden lijkt niet aan de omvormer te liggen.
Als ik een wifi hotspot maak naast de omvormer ziet die deze nu weer zonder problemen.

Wifi signaal van router is drastisch verslechterd zit nu op -85 / -90 terwijl dat deze met aansluiting rond de -65 / -70 zat. Wellicht ergens een storingssignaal bij gekomen.
Zal binnenkort kijken of wisselen van kanaal helpt.

Maar nu weet ik iig waar ik moet zoeken.

[ Voor 5% gewijzigd door Uthar op 28-03-2023 18:05 ]