Hi Allen,
Als installateur van toegangscentrales kan ik je het volgend advies geven.
DIY systemen zoals Raspberry Pi of andere is de kans groot dat dit niet stabiel kan draaien, is leuk in prive omgeving maar niet publiekelijke toegang.
Bij een systeem die daarvoor gemaakt is qua prijs, zit je aan een gemiddeld 350 euro per deur, dit incl reader.
Systemen waar ik samen me werk en tot nu toe niet in de steek hebben gelaten is het volgende
- CDVI A22 - dit is ineens een 2 deur print, waar je 2 readers op kunt aansluiten en tal van andere inputs. Hier is geen licentie voor nodig en is WEB based. Zeer leuk om aan te werken en support is fenomenaal ( zitten in Belgie/Drongen )
- Vanderbuilt ACTpro 1520 ACU is een enkel deur variant. Voor de rest idem als CDVI, Nadeel een beetje is dat je dit moet runnen op een NUC of andere mini PC als beheerder. Mocht de NUC weg vallen, blijft het systeem wel draaien, maar je kan het gewoon niet beheren. Tevens is deze ook niet web based, wil je van op afstand? Moet je teamviewer hebben of dergelijke.
- UNIFI acces: Dit is ook een heel leuk systeem, die tevens alle opties heeft als andere merken, maar is voor consumenten veel toegankelijker. Echter heb je hiervoor ook een cloudkey voor nodig, maar kan all weg vallen als die reeds aanwezig is ( moet wel GEN2 zijn )
PS. Bij iedere toegangscontrole kan er wel eens iets mis lopen ( omwille update, doorgeknipte kabel, slot defect..... Daarom is het van belang dat er altijd de mogelijkheid is om de deur te openen met de sleutel )
[
Voor 7% gewijzigd door
nikola2704 op 12-04-2023 16:26
]