Op zaterdag 01 september 2001 17:00 schreef thefirstikke het volgende:
Weer onzin?

Ik luister zelf ook naar dat soort muziek, heb hier ook voor meer dan 2000,- aan speakers staan en ben van plan om nog betere te kopen?

Zoals ik al zei, ik wil niemand beledigen, het was waarschijnlijk een te snelle conclusie, mede doordat de poster de opmerking maakte dat de speakers 'heel duur' waren. 'heel duur' zeg je meestal omdat je niet zo buitensporig veel geld hebt dat je meteen nieuwe speakers overweegt. Als hij dat wel had had hij wel gezegd dat het zulke perfecte speakers zijn dat hij ze kost-wat-kost wil houden. Nogmaals, met alle respect en zonder beledigende bedoelingen.
Offtopic:
fl 2000 is in audiofiele kringen kleingeld
Mijn audioplan speakers waren destijds (heeeel lang geleden) 16k per stuk. En de bijbehorende versterkers (die ik helaas niet heb) kosten ook zoiets (je hebt er vier nodig met een actief scheidingsfilter wat tegenwoordig nog 6k kost

)
Ontopic:
Uit een korte zoektocht op het net blijkt dat reconen zo'n 200 piek per speaker kost (ex transport).
Vooropgesteld dat je een bedrijf kunt vinden die jouw merk ondersteund. Je kunt niet zomaar een conus erop laten zetten natuurlijk.
Dan zit je dus op zo'n 250 piek per stuk om te reconen.
En daarvoor zul je wellicht de drivers ook nog uit de kast moeten halen...
En met 250 piek zit je ongeveer op de prijs van de meeste op dit forum aangeprezen speakers.
Dus een keuze: pielen en forken om je oude speakers te repareren (en zo goed als ze ooit waren zullen ze nooit meer zijn), of alleen forken en nieuwe speakers kopen.
De feiten zijn er, mijn mening is duidelijk, mijn taak is volbracht.