Toon posts:

Randje gescheurd van de speaker

Pagina: 1
Acties:
  • 3.876 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Het randje tussen de speaker (Onkyo van ong. 15 jaar oud) en de kast van de box is gescheurd.

Nu komt er dus amper bas uit die speaker.

Hoe kan dit worden gefixed???????

HELP ME OUT

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand er iets op???????

Die speakers waren toen erg duur

Verwijderd

Jezus, heb geduld en gebruik de search! :(

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 13:43 schreef Xanandu het volgende:
Jezus, heb geduld en gebruik de search! :(
idd als ie niet kan wachten had ik ook zo gereageerd.

Verwijderd

Topicstarter
ok sorry

ik had wat langer kunnen w88

maar met de search heb ik niets gevonden

• big_clarence
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 02-08 21:48

big_clarence

wat kan het schele

Als de scheur zit in de conus of in het stof van de speaker zelf, dan is hij in principe niet te repareren. Je zou nog kunnen proberen met een stukje tape de scheur te dichten, maar ik geef je helaas weinig kans.
Wel zou je kunnen proberen een nieuwe speaker in de speakerkast te zetten, dit is goedkoper dan een hele nieuwe box te kopen.

Verwijderd

Er zijn wel bedrijven die speakers kunnen "reconen",
voorzien van een nieuwe conus dus, weet alleen niet waar.

Verwijderd

Topicstarter
de scheur zit in het stoffen randje van de speaker.

Zou het mischien lukken met een beetje lijm??

Verwijderd

FF bij de fabricant/importeur informeren meer vervangende spreakers. Wordt denk ik wel vrij kost baar aangezien je er twee nodig hebt.

• B4tman_DH
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 18-08 17:48

B4tman_DH

To the Bat.....

Probeer het zou ik zeggen

Verwijderd

Hangt van het materiaal af en hoe gaar het ondertussen al is.Het lijk me dat je er niet veel meer aan kunt vernielen, aangezien ie het nu ook al bijna niet meer doet. Als het echt dure luidsprekers zijn, is reconen toch wel een optie. Moet maar even zien.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08 08:55
hoezo search levert niks op? Waar heb je dan op gezocht? Als je op "waar kan ik de randen van mijn onkyo speaker laten repareren" zoekt, kan ik me voorstellen dat je wat weing vindt.

Hier heb je twee links waar je wat mee kan:
[topic=178031]
[topic=175168]

[search=speaker repareren]

• elsegre
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 18-08 15:05

elsegre

Ti 3Al-2.5V

Audiolab is het toverwoord.
Dit is al veel vaker genoemd, en als je haast heb moet je google gebruiken.

No news is bad news.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 13:38 schreef Patrick007 het volgende:

15 jaar geleden erg duur, en nu?

Als je die speakers wilt houden zou ik eens bellen met de importeur oid om te kijken of ze nieuwe drivers kunnen leveren/erin zetten.

Repareren (reconen) kan wel, maar is duur, en dan zit je met een nieuwe conus en een oude. Klinkt vast niet lekker, dus beter allebei laten reconen (ander zal binnenkort wel hetzelfde defect gaan vertonen)

Alles bij elkaar zal dat best een paar pegels kosten, en dan zijn nieuwe speakers in vergelijking misschien goedkoper.

• RonaldMcDonald
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:38
Jongens bekijk dit eens en zeg wat jullie er van vinden:

http://members.rott.chello.nl/mvelzen/speaker.avi

Dit is mijn linkerbas-speaker... Er zit dus een vette scheur in de rubber-rand... Dat flapperd dus allemaal op en neer als het geluid hard staat... Ik ben niet zo geoefend en geinteresseerd dat ik verschil hoor, maar toch lijkt het met niet optimaal...

p.s. deze boxen zijn al 17 jaar oud... Ze doen het verder nog goed, behalve dat het begint te resoneren als ik ze te hard zet... Binnenkort krijg ik gelukkig de oude B&W's van me pa, en daar zit een silicone rand in, die mijns inziens niet zo snel zal scheuren...

p.s.2 Je hebt de DivX codec nodig om dit filmpje te bekijken.

• -Sander-
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 21:27

-Sander-

///M Powerrrrrr

Op zaterdag 01 september 2001 15:41 schreef RonaldMcDonald het volgende:
Jongens bekijk dit eens en zeg wat jullie er van vinden:

http://members.rott.chello.nl/mvelzen/speaker.avi

Dit is mijn linkerbas-speaker... Er zit dus een vette scheur in de rubber-rand... Dat flapperd dus allemaal op en neer als het geluid hard staat... Ik ben niet zo geoefend en geinteresseerd dat ik verschil hoor, maar toch lijkt het met niet optimaal...

p.s. deze boxen zijn al 17 jaar oud... Ze doen het verder nog goed, behalve dat het begint te resoneren als ik ze te hard zet... Binnenkort krijg ik gelukkig de oude B&W's van me pa, en daar zit een silicone rand in, die mijns inziens niet zo snel zal scheuren...

p.s.2 Je hebt de DivX codec nodig om dit filmpje te bekijken.
hhaha, da kut, mooie muziek trouwens , lekker eentonig :)
Hmm, nieuwe kopen, of nieuwe erin zetten..

Verwijderd

Beetje siliconen kit :P . Heb ik ook een keer gebruikt. Werkte bij mij perfect :)
Ik heb zwarte kit gebruikt. Ik weet niet of t dan nog siliconenkit heet. Maar neem er eentje met een grote "rekfactor" bij de Gamma/Karwei of zo. Werkt echt perfect :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 13:38 schreef Patrick007 het volgende:

ja speaker weg flikkeren en nieuwe speaker erin hangen want lijmen ofzo werkt niet

hoppa en nu een slotje erop

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 16:03 schreef Tijn_3d het volgende:

[..]

ja speaker weg flikkeren en nieuwe speaker erin hangen want lijmen ofzo werkt niet

hoppa en nu een slotje erop
bullshit. Zoals een paar posts hierboven al aangegeven kun je ze altijd nog laten reconen, bijvoorbeeld bij het eerde genoemde audiolab.

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 16:07 schreef thefirstikke het volgende:

[..]

bullshit. Zoals een paar posts hierboven al aangegeven kun je ze altijd nog laten reconen, bijvoorbeeld bij het eerde genoemde audiolab.
Met alle respect (wil niemand hier beledigen), het soort muziek dat op dat filmpje gedraait werd is nou niet direct het soort muziek waar mensen met veel geld naar luisteren, dus ik denk dat reconen in die geval niet erg voordelig zal zijn.
Zeker niet als je voor dat soort muziek voor een relatief lage prijs al heel leuke speakers kunt krijgen.

Edit: werd met dt...nieuwe spelling he, dan krijg je dat..

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 16:32 schreef froppie het volgende:

[..]

Met alle respect (wil niemand hier beledigen), het soort muziek dat op dat filmpje gedraait werd is nou niet direct het soort muziek waar mensen met veel geld naar luisteren,
Weer onzin? :? Ik luister zelf ook naar dat soort muziek, heb hier ook voor meer dan 2000,- aan speakers staan en ben van plan om nog betere te kopen? :?
dus ik denk dat reconen in die geval niet erg voordelig zal zijn.
Op dit punt moet ik zeggen dat ik het niet zeker weet... maar het reconen was volgensmij toch niet zo heel duur? Je kunt natuurlijk altijd ff bellen.
Zeker niet als je voor dat soort muziek voor een relatief lage prijs al heel leuke speakers kunt krijgen.

Edit: werd met dt...nieuwe spelling he, dan krijg je dat..
Dat zou idd een optie zijn als het reconen daadwerkelijk niet meer lonend is...

Verwijderd

Ik heb 's een zwaar vernaggelde auto subwoofer gefixt,die invalide was geworden na een ongelukje :)
Het stoffen gedeelte kan je iig fixen met het plaksel waar je je banden mee plakt :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 17:00 schreef thefirstikke het volgende:

Weer onzin? :? Ik luister zelf ook naar dat soort muziek, heb hier ook voor meer dan 2000,- aan speakers staan en ben van plan om nog betere te kopen? :?
Zoals ik al zei, ik wil niemand beledigen, het was waarschijnlijk een te snelle conclusie, mede doordat de poster de opmerking maakte dat de speakers 'heel duur' waren. 'heel duur' zeg je meestal omdat je niet zo buitensporig veel geld hebt dat je meteen nieuwe speakers overweegt. Als hij dat wel had had hij wel gezegd dat het zulke perfecte speakers zijn dat hij ze kost-wat-kost wil houden. Nogmaals, met alle respect en zonder beledigende bedoelingen.

Offtopic:
fl 2000 is in audiofiele kringen kleingeld :)

Mijn audioplan speakers waren destijds (heeeel lang geleden) 16k per stuk. En de bijbehorende versterkers (die ik helaas niet heb) kosten ook zoiets (je hebt er vier nodig met een actief scheidingsfilter wat tegenwoordig nog 6k kost :9~ )

Ontopic:
Uit een korte zoektocht op het net blijkt dat reconen zo'n 200 piek per speaker kost (ex transport).
Vooropgesteld dat je een bedrijf kunt vinden die jouw merk ondersteund. Je kunt niet zomaar een conus erop laten zetten natuurlijk.
Dan zit je dus op zo'n 250 piek per stuk om te reconen.
En daarvoor zul je wellicht de drivers ook nog uit de kast moeten halen...

En met 250 piek zit je ongeveer op de prijs van de meeste op dit forum aangeprezen speakers.

Dus een keuze: pielen en forken om je oude speakers te repareren (en zo goed als ze ooit waren zullen ze nooit meer zijn), of alleen forken en nieuwe speakers kopen.

De feiten zijn er, mijn mening is duidelijk, mijn taak is volbracht. :)

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 19:18 schreef froppie het volgende:

[..]

Zoals ik al zei, ik wil niemand beledigen, het was waarschijnlijk een te snelle conclusie, mede doordat de poster de opmerking maakte dat de speakers 'heel duur' waren. 'heel duur' zeg je meestal omdat je niet zo buitensporig veel geld hebt dat je meteen nieuwe speakers overweegt. Als hij dat wel had had hij wel gezegd dat het zulke perfecte speakers zijn dat hij ze kost-wat-kost wil houden. Nogmaals, met alle respect en zonder beledigende bedoelingen.

Offtopic:
fl 2000 is in audiofiele kringen kleingeld :)

Mijn audioplan speakers waren destijds (heeeel lang geleden) 16k per stuk. En de bijbehorende versterkers (die ik helaas niet heb) kosten ook zoiets (je hebt er vier nodig met een actief scheidingsfilter wat tegenwoordig nog 6k kost :9~ )

Ontopic:
Uit een korte zoektocht op het net blijkt dat reconen zo'n 200 piek per speaker kost (ex transport).
Vooropgesteld dat je een bedrijf kunt vinden die jouw merk ondersteund. Je kunt niet zomaar een conus erop laten zetten natuurlijk.
Dan zit je dus op zo'n 250 piek per stuk om te reconen.
En daarvoor zul je wellicht de drivers ook nog uit de kast moeten halen...

En met 250 piek zit je ongeveer op de prijs van de meeste op dit forum aangeprezen speakers.

Dus een keuze: pielen en forken om je oude speakers te repareren (en zo goed als ze ooit waren zullen ze nooit meer zijn), of alleen forken en nieuwe speakers kopen.

De feiten zijn er, mijn mening is duidelijk, mijn taak is volbracht. :)
U bracht mij licht in duisternis :) Ik wis niet dat reconen zo duur was. Dan ook mijn advies: koop een set nieuwe speakers :)

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

Hmmm toen dit bij mijn oude B&O speakers gebeurde heb ik ze maar definitief weggekeild :P
Als je er met je vinger aan kwam brokkelde het al af bij wijze van spreken ;)

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

• Raymond
er is verschil tussen reconen en de surround vervangen.

Volledig reconen kost idd rond de 200 piek. Alleen de surround vervangen doe je voor minder dan 100 piek. En dat is volgens mij wat patrick nodig heeft

• Thefirstikke
  • Niet online
Op zaterdag 01 september 2001 20:08 schreef Lampje het volgende:

Volledig reconen kost idd rond de 200 piek. Alleen de surround vervangen doe je voor minder dan 100 piek. En dat is volgens mij wat patrick nodig heeft
Hmm... de surround is dus dat rubberen randje? Als die speakers echt zo ontzettend duur waren is het misschien nog de moeite waard. :)

Verwijderd

Op zaterdag 01 september 2001 20:08 schreef Lampje het volgende:

re-edgen noemen ze dat dacht ik.
En dat kan inderdaad voor minder, maar hoe nuttig is dat and de edge al vanzelf loslaat?
Lijkt me dat die speaker dan gewoon op is, en dat een nieuwe conus ook wel op z'n plaats is.

• Raymond
Op zaterdag 01 september 2001 23:13 schreef froppie het volgende:

[..]

re-edgen noemen ze dat dacht ik.
En dat kan inderdaad voor minder, maar hoe nuttig is dat and de edge al vanzelf loslaat?
Lijkt me dat die speaker dan gewoon op is, en dat een nieuwe conus ook wel op z'n plaats is.
Veel oudere speakers hebben een foamen surround. Die gaan standaard na een jaar of 8-15 stuk (afhankelijk van omstandigheden als temp, licht, vochtigheid ed.). De speaker zelf (en de conus in het bijzonder), kan dan nog in prima staat zijn. Als je bij audiofriends of audiolab je surround laat vervangen, krijg je er een rubber surround voor in de plaats. Die gaat de rest van het speakerleven mee. Het is dus zeker wel de moeite waard om de surround te laten vervangen
Pagina: 1