Vervangen keukenfrontjes

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Registratie: Augustus 2008
  • Nu online
Hi,

Ik wil op termijn mijn keukenfrontje laten vervangen, keuken van3,50 x 2,50, 7 kastdeuren en 5 lades. De rest apparatuur en keukenblad zijn al vervangen.

Iemand hier goede ervaringen met bepaalde bedrijven of juist niet , hoor ze graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12:56

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Geen idee wat je overwegingen zijn voor het vervangen van de frontjes, maar als het puur om de kleur gaat: heb je overwogen om de keuken te laten wrappen? Dit kan een eenvoudige manier zijn om de keuken een nieuwe look te geven.

Ik zeg niet dat je dat moet doen, maar het is altijd goed om alle opties beschikbaar te hebben voor jezelf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja dat heb ik zeker maar ik heb deurtjes zonder handgrepen met een half ronde bovenkant aan de lades die als greep dienen en het zou niet goed mogelijk om dit echt goed te wrappen, volgens 2 onafhankelijke wrappers .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_JdFWd7g2PVDwSI7aqtZrrPfP5I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rrKiZTVXJJNUc5ozmDKk1EeF.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:10
Dit lijkt me een ikea keuken vanwege de grepen in het front op deze manier. Kan je daar niet nieuwe kopen? Dat zal ongetwijfeld het goedkoopste zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Is GEEN IKEA keuken, zijn gespoten MDF delen.

Een jaar of 5 geleden zijn deze geplaatst maar verf springt bij het minst of geringste stoten af, diverse plekjes al nu, en dit soort handgrepen vindt ik achteraf niet handig.

[ Voor 66% gewijzigd door ramrodwillem op 28-03-2023 11:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jarno Nelis
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07-03 12:50
er zijn hier ook verschillende opties qua verf beschikbaar.zo heb je flexa mooi makkelijk keukenkastjes, hier heb je geen grondverf voor nodig en kan je deze direct aanbrengen over de kunstof fineerlaag. goed schoonmaken en uit laten drogen is wel een belangrijke stap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ridicuul
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 31-08 23:35
Mijn ouders hebben dat een jaar geleden door Keukengigant laten doen. Zijn er erg blij mee, vooral omdat ze nu voor de kwart van de kosten voor een nieuwe keuken toch weer een verzorgde keuken hebben.

This is absolutely ridiculous

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04
Laten spuiten is wellicht ook een idee? Laatst hier nog een topic gevolgd van een tweaker die dat ook had laten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Aurum
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 16:10
ramrodwillem schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:43:
Is GEEN IKEA keuken, zijn gespoten MDF delen.

Een jaar of 5 geleden zijn deze geplaatst maar verf springt bij het minst of geringste stoten af, diverse plekjes al nu, en dit soort handgrepen vindt ik achteraf niet handig.
Bij een IKEA keuken kan je ook gespoten MDF fronten krijgen ook zonder handgreep. Kijk ik heb geen idee wat de maten zijn van je keuken maar als je standaard uit kan komen dan kan je toch even kijken bij de IKEA?

Je geeft niet perse heel veel info om advies op te geven alleen ervaringen. Nou ik heb prima ervaringen met de IKEA. Doe ermee wat je wilt natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Deze frontjes zijn nog niet zo oud en destijds nieuw gekocht en laten spuiten maar dat bevalt me niet zo, de verf is erg kwetsbaar div stukjes verf zijn er door stoten of dergelijk er vanaf gesprongen, ik vind het erg kwetsbaar.

Ikea gaat niet omdat het niet de juiste maten zijn.

> je geeft niet perse heel veel info

Wat voor info moet ik nog geven dan , ik vraag naar ervaringen goed of slecht die mensen hebben met bepaalde bedrijven, verder hoef ik voor nu niets te weten, bij goede ervaringen neem ik contact op met betreffend bedrijf .

> Keukengigant

Thx , wist ik niet dat zij dat ook doen, thx

[ Voor 6% gewijzigd door ramrodwillem op 30-03-2023 08:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35
3 jaar geleden door een lokale meubelmaker alle frontjes laten zagen opmaat en zelf gelakt. Ziet er top uit en echte lak + een stuk goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ok, en wie en waar was dat dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• holygame
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:35

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CirclDigital
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04-2023
ramrodwillem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:19:
Deze frontjes zijn nog niet zo oud en destijds nieuw gekocht en laten spuiten maar dat bevalt me niet zo, de verf is erg kwetsbaar div stukjes verf zijn er door stoten of dergelijk er vanaf gesprongen, ik vind het erg kwetsbaar.
Met dit soort summiere info ga je natuurlijk geen antwoorden krijgen..... en als je ze zelf hebt gekocht en laten spuiten dan weet je toch zelf precies wat voor frontjes het zijn en kan je toch makkelijk zelf even zoeken op wat er te koop is als je ze wil laten vervangen?

En frontjes komen in hoofdlijnen in gespoten en gelamineerd. Zo'n plastic laminatie is een stuk slijtvaster maar minder fraai aan de randen. En spuitwerk kan gewoon heel goed werken.... mijn gespoten frontjes beginnen na 20jaar op een paar plekjes minder te worden. Maar greeploos en spuitwerk is een mindere combinatie.

[ Voor 20% gewijzigd door CirclDigital op 30-03-2023 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EU_RAZER
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 05-12-2024
Lijkt me inderdaad dat een lokale meubelbouwen/timmerman/klusjesman deze frontjes wel op maat kan zagen voor je en het beslag weer erop kan zetten op de juiste plek, zeker als je weer voor MDF gaat. Dan zelf schilderen of laten spuiten. Maar ik zou dus gewoon lokaal gaan zoeken, je hebt niet zo veel aan ervaringen van een bedrijf dat aan de andere kant van het land zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-e-n
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:04
CirclDigital schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 09:38:
[...]

Maar greeploos en spuitwerk is een mindere combinatie.
Is die verf niet keihard? Spuiten lijkt me bij greeploos beter dan wrappen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CirclDigital
Wrappen is een nabewerking, nooit van dezelfde kwaliteit als wat er origineel te krijgen is.
Bij greeploos is vaak gelamineerd de beste oplossing. Of nog liever een massieve komgreep van alu of hout.

Spuiten is er natuurlijk ook in verschillende kwaliteiten. Maar zelf een harde aflak is niet ideaal. Je hebt toch vaak dat er stukjes kunnen afspringen bij gebruik. Om over beschadigingen door dingen als ringen en horloges nog maar te zwijgen.

Maar in mijn optiek zijn grepen in een keuken eigenlijk altijd slijtvaster.

[ Voor 46% gewijzigd door CirclDigital op 30-03-2023 10:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Nog maals, ik vraag hier alleen om goede of slechte ervaring die mensen hebben bij een bedrijf bij het vervangen van alleen de deurtjes. Ik snap niet zo goed wat voor info ik er nog bij moet zetten, ik vraag niet hoe het komt dat het spuitwerk vrij gevoelig is voor beschadigingen.

Greeploos kan niet worden gewrapt ivm de holling in de greep, is mij verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

ramrodwillem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:12:
Nog maals, ik vraag hier alleen om goede of slechte ervaring die mensen hebben bij een bedrijf bij het vervangen van alleen de deurtjes. Ik snap niet zo goed wat voor info ik er nog bij moet zetten, ik vraag niet hoe het komt dat het spuitwerk vrij gevoelig is voor beschadigingen.
Nou, bijvoorbeeld de huidige leverancier/fabrikant?

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Ja erg bedankt, die valt waarschijnlijk af denk je niet?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• CirclDigital
Schat dat je met je sympathieke antwoorden veel verdere reacties gaat krijgen..... en je eigen inspanning is ook ver te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 16:46
ramrodwillem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 08:19:
Wat voor info moet ik nog geven dan , ik vraag naar ervaringen goed of slecht die mensen hebben met bepaalde bedrijven, verder hoef ik voor nu niets te weten, bij goede ervaringen neem ik contact op met betreffend bedrijf .
Interessant. Wat is een goede ervaring? Binnen de familie hebben verschillende mensen contact gehad met hetzelfde bedrijf. De één loopt er mee weg. De ander moet niets meer met het bedrijf te maken hebben. Het is zo persoonlijk.

Zoek een bedrijf uit waar jij een goed gevoel bij krijgt. Mogelijk ééntje uit de buurt van waar je woont. Bespreek wat je wil. Als ze het niet kunnen dan weten dat soort bedrijven meestal ook wel waar je iets wel kan laten doen. Dat is dan mijn ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als get nu al gespoten is, zou ik naar een meubelspuiter gaan en ze over laten spuiten. Strakker resultaat en vermoedelijk net zo duur.
Professioneel wrappen gaat uitdagingen geven, dat geef je zelf al aan in je startpost. Als je gaat spuiten is het lichtjes opschuren (kun je evt zelf doen) en spuiten en klaar. Denk heel eerlijk dat je dan nog goedkoper uitkomt ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
CirclDigital schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:26:
Schat dat je met je sympathieke antwoorden veel verdere reacties gaat krijgen..... en je eigen inspanning is ook ver te zoeken.
Daar ben ik mij van bewust maar met dat soort antwoorden kan ik toch niets.

Ik vraag naar ervaringen meer niet. Thx voor de gene die mijn vraag wel hebben begrepen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:07

SeatRider

Hips don't lie

ramrodwillem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:19:
Ja erg bedankt, die valt waarschijnlijk af denk je niet?
Dan is het nog steeds handig voor ons om te weten dat we die niet moeten adviseren :+

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ninjaman
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 18:01
Zou je kunnen aangeven welke regio je woont? Zo kunnen mogelijk medetweakers je wat gerichter helpen.

Zo ken ik zelf iemand in Drenthe die op maat keukens maakt.
Hij kan vast wat voor je betekenen mits je in de regio woont.

http://hindrikskeukens.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 09:20
ramrodwillem schreef op donderdag 30 maart 2023 @ 11:12:

Greeploos kan niet worden gewrapt ivm de holling in de greep, is mij verteld.
Dat is een verkeerde aanname. Dat de wrappers die jij hebt gesproken dat niet willen of kunnen wil niet zeggen dat het niet kan.

Daarnaast is een aanpassing van de frontjes ook mogelijk. Je zou bv greep anders kunnen frezen. Of de huidige greep er afzagen/inzagen en een aluminium greep er op laten zetten waarbij je het frontje laat wrappen.

Ook zou je kunnen kijken naar een andere type verf. Rood is een vrij harde verf. Je zou kunnen kijken voor een zachtere verf.

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ramrodwillem
  • Nu online
Thx , nou ja de wrappers die ik heb gesproken 2 stuks , deden ook keuken frontjes, zeiden beide dat het niet kon met de zelfde reden vanwege die ronding.

Aanpassing zou een optie kunnen zijn misschien maar of dat dan prijs technisch weer interessant wordt voor het project weet ik dan weer niet .

Ik ga na de 2 bruikbare tips hier daar eerst mee in gesprek wat de mogelijkheden zijn en wat het gaat kosten.

Ander kleur verf is geen optie meer, ben er wel klaar mee.

Regio is Rotterdam , ga in Breda en in Zevenhoven als eerste kijken.
Pagina: 1