Ik ben geen sql guru maar dacht dat ik een aardig eind was met onderstaande query (in python).
Mij probleem is het volgende. Ik heb deze tabel (artPerBrand):
Ik check de table voor rijen met dezelfde ArtNrShort. Dan ga ik het record waar ArtNrLong leeg is updaten met de waarde uit het record waar ArtNrLong niet leeg is. Ik geef aan de functie waar deze update plaats vindt de variabele "varArtNrShort" mee. Dus ik moet een update doen van alléén dat specifieke ArtNrShort.
Mijn code is nu:
Ik gebruik nu '%s' maar ook als ik keihard 'mik25' in de query gebruik heb ik hetzelfde resultaat.
Ik krijg geen foutmelding in mijn code maar het record wordt niet ge-update.
Ik gebruik een mariaDB.
Als ik zoek op internet in verschillende fora en ik combineer eea dan zou mijn query moeten kloppen. Blijkbaar toch niet ;-) Heeft iemand enig idee?
Mij probleem is het volgende. Ik heb deze tabel (artPerBrand):
code:
1
2
3
4
| |ID | ArtNrShort | ArtNrLong | SupplierID -------------------------------------------------- |45 | mik25 | mike25_002 | 1 |326 | mik25 | | 2 |
Ik check de table voor rijen met dezelfde ArtNrShort. Dan ga ik het record waar ArtNrLong leeg is updaten met de waarde uit het record waar ArtNrLong niet leeg is. Ik geef aan de functie waar deze update plaats vindt de variabele "varArtNrShort" mee. Dus ik moet een update doen van alléén dat specifieke ArtNrShort.
Mijn code is nu:
code:
1
2
3
4
5
6
7
| varArtNrShort = 'mik25' sql = "UPDATE artPerBrand a1 INNER JOIN artPerBrand a2 ON a1.ArtNrShort = a2.ArtNrShort SET a1.ArtNrLong = a2.ArtNrLong WHERE a2.ArtNrLong IS NOT NULL AND a1.ArtNrLong IS NULL AND a1.ArtNrShort = '%s' " val = (varArtNrShort) cur.execute(sql, val) mydb.commit() |
Ik gebruik nu '%s' maar ook als ik keihard 'mik25' in de query gebruik heb ik hetzelfde resultaat.
Ik krijg geen foutmelding in mijn code maar het record wordt niet ge-update.
Ik gebruik een mariaDB.
Als ik zoek op internet in verschillende fora en ik combineer eea dan zou mijn query moeten kloppen. Blijkbaar toch niet ;-) Heeft iemand enig idee?