Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Registratie: Mei 2013
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Goedendag,

Ik heb onlangs een brief ontvangen van de belastingdienst.

Het spijt ons dat wij uw persoonsgegevens in de FSV opgenomen hebben. Op basis van uw registratie en uw gegevens in de FSW ziet de belastingdienst u niet als fraudeur. Het opslaan van uw gegevens was in strijd met de AVG en had niet mogen gebeuren.

Binnen de belastingdienst en toeslagen worden uw FSV gegevens niet meer gebruikt.

Wij hebben uw registratie onderzocht ons onderzoek wijst verder uit dat De vraag of wijziging lost stond van uw registratie in de FSV. Uw gegevens uit de FSV niet gedeeld zijn met andere organisaties. er geen bijzonder persoonsgegevens van uw in FSV staan.

Ik heb wel last gehad van.
Uw heeft uw belastingaangifte ingevuld en kreeg te maken meer een wijziging.

Ik heb 1 keer een extra controle gehad.

Mijn vraag kan ik hier nog iets mee? Het gaat mij niet om het geld. Maar het voelt zo onrechtvaardig. In mijn beleving zeggen ze Sorry en krijg #$# we doen het lekker weer want het heeft geen gevolgen voor ons. De overheid heeft alleen zich zelf een boete gegeven. Wat natuurlijk ook gewoon een lachertje is.

Als ik een verkeersboete krijg. Is het ook niet voldoende om sorry te zeggen dit zal niet meer gebeuren. :+

Dit staat er in als afsluittekst.

Bent u het eens met de uitkomst van ons onderzoek naar de gevolgen van uw FSV registratie dan hoeft u niks te doen.

Ik ben het wel eens met het onderzoek. (al blijft het wij van WCeend onderzoek) Maar niet dat het geen gevolgen heeft. Maar ik wil er ook weer geen geld aan spenderen.

Dus mij vraag is kan ik hier nog iets mee?

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Knul
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 09:00
Om in NL geld te claimen moet je kunnen aantonen dat je schade hebt geleden. Dus, welke schade heb je geleden door de belastingdienst?
Mijn vraag kan ik hier nog iets mee? Het gaat mij niet om het geld. Maar het voelt zo onrechtvaardig.
Hoe zouden ze het netjes kunnen oplossen, gezien het je niet om het geld gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Knul schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:50:
Om in NL geld te claimen moet je kunnen aantonen dat je schade hebt geleden. Dus, welke schade heb je geleden door de belastingdienst?

[...]

Hoe zouden ze het netjes kunnen oplossen, gezien het je niet om het geld gaat?
Het liefst zou ik zien dat de gene die hier verantwoordelijk voor was op staande voet wordt ontslagen. En ze maatregelen nemen dat dit nooit meer kan gebeuren. Maar dat haal ik niet uit de brief.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08-07 11:52

Barrycade

Through the...

TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Het liefst zou ik zien dat de gene die hier verantwoordelijk voor was op staande voet wordt ontslagen. En ze maatregelen nemen dat dit nooit meer kan gebeuren. Maar dat haal ik niet uit de brief.
Dat eerste zal niet gebeuren, die race is al gelopen. Die brief is onderdeel van het 2e deel.

Neem trouwens aan dat de brief niet zo rommelig is, geen touw aan vast te knopen zo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 08:54:
[...]

Omdat iemand een fout heeft gemaakt moet hij maar op staande voet ontslagen?

Jij maakt ook nooit een fout? ( daarnaast wie zegt dat het een persoon was, wellicht was dit een automatisch proces? )

Je kan ze berichten met de vraag wat ze er aan doen om dit te voorkomen?

[ Voor 8% gewijzigd door corporalnl op 28-03-2023 09:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
corporalnl schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:06:
[...]

Omdat iemand een fout heeft gemaakt moet hij maar op staande voet ontslagen?

Jij maakt ook nooit een fout? ( daarnaast wie zegt dat het een persoon was, wellicht was dit een automatisch proces? )

Je kan ze berichten met de vraag wat ze er aan doen om dit te voorkomen?
Ik maak zeker fouten. Dat is menselijk. Maar als het goed is ingericht had iemand anders dit moeten opmerken je maakt niet alleen zelf dit soort beslissingen.

De overheid maakt constant dit soort fouten en ze leren er ook niks van.

[ Voor 6% gewijzigd door TheDudez op 28-03-2023 09:18 ]

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• corporalnl
  • Registratie: Mei 2010
  • Nu online
TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Ik maak zeker fouten. Dat is menselijk. Maar als het goed is ingericht had iemand anders dit moeten opmerken je maakt niet alleen zelf dit soort beslissingen.
Precies dat stuk is de vraag, is het goed ingericht?

Dat kan je dus vragen wat ze dus gaan doen in de toekomst om dit te voorkomen. ( geen idee of ze hier antwoord op geven, maar je kan het allicht proberen )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Dit vloeit toch voort uit de toeslagenaffaire ? Heel kabinet Rutte 3 heeft er ontslag voor aangeboden. Dat helpt misschien een beetje qua gevoel. (Een klein beetje…)

En, op lagere niveaus ontslaan bij fouten resulteert vooral in meer risicomijdend gedrag, inefficiëntie, kosten.

Je schade is dat je 1 controle hebt gehad? Als het idee van dergelijke systemen was om meer te focussen op “echte verdachten” dan zal een bijwerking van uitschakelen er van zijn dat er gemiddeld meer ontschuldigen een onderzoek krijgen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• qadn
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 31-03 20:56

qadn

Pinnacle of Perversion

Dit vloeit voort uit de motie Marijnissen 1 & 2.
En inderdaad zo'n toeslagen staartje.

Met is er achter gekomen dat we er een "verdachte personen lijst" (de FSV) bestaat.
Hiervan heeft de kamer besloten dat iedereen die erop stond verwittigd moet worden met:
1) dat ze erop stonden,
2) waarom (voor zover dit te achterhalen is),
3) welke gevolgen dit gehad heeft.

Om op de vraag van de OP te reageren:
Je hebt zo te lezen enkel een extra controle gehad.
Hoewel het vervelend is heb je dus geen schade ondervonden hiervan.

Te koop: Agfa clack; DM voor details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
qadn schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:25:
Dit vloeit voort uit de motie Marijnissen 1 & 2.
En inderdaad zo'n toeslagen staartje.

Met is er achter gekomen dat we er een "verdachte personen lijst" (de FSV) bestaat.
Hiervan heeft de kamer besloten dat iedereen die erop stond verwittigd moet worden met:
1) dat ze erop stonden,
2) waarom (voor zover dit te achterhalen is),
3) welke gevolgen dit gehad heeft.

Om op de vraag van de OP te reageren:
Je hebt zo te lezen enkel een extra controle gehad.
Hoewel het vervelend is heb je dus geen schade ondervonden hiervan.
Dat klopt. Als de conclusie is dat ik er zo goed als niks mee kan. Alleen navragen of ze er wat aan hebben gedaan.Dan is het ook een antwoord. Alleen het voelt gewoon weg niet goed. Vandaar de vraag.

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 09:13:
[...]

Maar je wil wel ontslag op staande voet voor degene die de fout heeft gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Sissors schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Ja want ze leren er niks van!

Enkele voorbeelden.

Toeslag affaire
Gorinchem
En vandaag dit weer https://www.ad.nl/binnenl...-3-miljard-euro~a5ea357e/

Volgens de dagvaarding zijn de medewerkers niet goed gescreend, hadden ze toegang tot veel meer gegevens dan nodig en werd niet goed bijgehouden wie welke data bekeek.

De laatste jaren is het één na het andere wat fout gaat. Je kan ze toch niet meer serieus nemen?

Usenet handleidingen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:10

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Sissors schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 11:59:
[...]

Maar stel we gaan die route, 'wie' precies wil je ontslaan?

De persoon die iets invoerde? De persoon die het programma heeft geschreven en daar dus informatie automatisch opsloeg? De persoon die dit controleert? De persoon die deze mensen heeft aangenomen? De persoon die toezicht heeft op het werk van deze mensen? De hogere functie die deze processen heeft opgezet? De AVG functionaris? De persoon die dit juist had moeten toetsen met AVG?

Maar puur 'opslaan' had misschien niet gemogen, maar had geen directe consequenties, het was de extra controle bij je aangifte. Dus dan de persoon die de aangifte... oh wacht, dat is software. Dus de club die dit geschreven heeft? De mensen die het ontworpen hebben?

Of moeten we richting 'eindverantwoordelijke', Rutte3 met hun toezicht die hun ontslag heeft aangeboden? Dat ze vervolgens nog wat vergoedingen etc krijgen, doet er niet toe, dat geval is de 'verantwoordelijke' toch ontslagen?

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:58

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

We gaan hier steeds meer naar "als de overheid fouten maakt, dan worden ze er niet voor gestraft" topic. Volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn @TheDudez. Dus mijn vraag is; wat wil je bereiken met het topic?

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:08:
[...]

Ja want ze leren er niks van!

Enkele voorbeelden.

Toeslag affaire
Gorinchem
En vandaag dit weer https://www.ad.nl/binnenl...-3-miljard-euro~a5ea357e/

Volgens de dagvaarding zijn de medewerkers niet goed gescreend, hadden ze toegang tot veel meer gegevens dan nodig en werd niet goed bijgehouden wie welke data bekeek.

De laatste jaren is het één na het andere wat fout gaat. Je kan ze toch niet meer serieus nemen?
En dan komen we weer terug bij de vraag, als jij een fout maakt op je werk, wil je dan ook ontslag op staande voet? En natuurlijk zijn er dingen fout gegaan die niet fout hadden mogen gaan. Tegelijk je hebt nu drie voorbeelden. En afhankelijk van wat je telt als ambtenaar voor dit verhaal, heb je het tussen honderdduizenden en een miljoen ambtenaren. Op zo'n schaal is het simpelweg niet vreemd dat er regelmatig iets fout gaat. Bedrijven van dat formaat hebben ook een de lopende band problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

jeanj

F5 keeps me alive

Wanneer heb je de brief ontvangen? Want ik dacht dat dit allemaal al vorig jaar of daar voor was geregeld (in de zin dat de betroffene op de hoogte waren gebracht)

Weet je waarom je op de lijst bent gezet?

Everything is better with Bluetooth

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
Outerspace schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 12:14:
We gaan hier steeds meer naar "als de overheid fouten maakt, dan worden ze er niet voor gestraft" topic. Volgens mij kan dat niet de bedoeling zijn @TheDudez. Dus mijn vraag is; wat wil je bereiken met het topic?
Mijn doel is om te kijken wat ik er mee kan doen. Zo als eerder aangegeven. Als ik er niks mee kan doen. Is dat ook een antwoord.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDudez
  • Nu online

TheDudez

Usenet stofzuiger!

Topicstarter
jeanj schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:04:
Wanneer heb je de brief ontvangen? Want ik dacht dat dit allemaal al vorig jaar of daar voor was geregeld (in de zin dat de betroffene op de hoogte waren gebracht)

Weet je waarom je op de lijst bent gezet?
Het is nu onderzocht of ik er last van had. Vorige jaar heb ik inderdaad een brief gehad dat ik er in stond.

Usenet handleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10:32
TheDudez schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 13:46:
[...]

Mijn doel is om te kijken wat ik er mee kan doen. Zo als eerder aangegeven. Als ik er niks mee kan doen. Is dat ook een antwoord.
Je kan er niks mee. Wees vooral blij met alles wat elke dag wel goed gaat en alles wat wel goed geregeld is... En ga verder :-)
Pagina: 1