WC blijft doorspoelen (ook na rubbers vervangen)

Pagina: 1
Acties:

Vraag


  • X_lawl_X
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 29-04 13:09
Het gaat om een probleem met dit type uitstroommechanisme: https://www.wisa-sanitair...-dualflush-en-quadro.html

Ik heb een WISA inbouwtoilet welke sinds ik hier woon soms blijft doorspoelen bij een kleine spoeling. Als dit gebeurt moet je nogmaals op de doorspoelknop drukken om het doorspoelen te stoppen.

Vervolgens heb het volgende geprobeerd:
- Rubbers vervangen
- Azijn in het inbouw reservoir gegoten.

Dit hielp niet. Uiteindelijk is het mij gelukt om het probleem te reproduceren terwijl ik met mijn telefoon de binnenkant van het reservoir aan het filmen was. Hierop is te zien dat het uitstroom mechanisme lijkt te hangen. Een heel zacht tikje erop geven is voldoende om het mechanisme te sluiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ChPRVeb0LQJIOy9gSHT10-2hLxQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/C4wllN906oGnlCFMlrNcw4PT.jpg?f=fotoalbum_large

Ik heb vervolgens geprobeerd om het grijze kapje om te draaien, zodat het als een soort gewichtje zou werken om het mechanisme te sluiten. Dit leek 4 maanden lang goed te gaan, tot afgelopen nacht.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/t02C-gt6CaV5A6XSWQbtnHmqIzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/POPs5umZ68QD3aksdbMrAeOQ.jpg?f=fotoalbum_large

Iemand nog een idee wat ik kan proberen? Ik weet niet zeker of ik de problemen oplos door een nieuw uitstroommechanisme te kopen.

Alle reacties


  • RonnieKo
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 10:32
Heb je al eens contact opgenomen met Wisa?

  • Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

@X_lawl_X Dit hebben we hier met een nieuwe spoelbak geplaatst door woningbouwcorporatie nadat de oude letterlijk uit elkaar begon te vallen. Eigenaar woning heeft iemand voor dit probleem langs gestuurd, we moesten maar geen kleine spoelingen doen....

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde


  • bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

gewoon mechanische vervangen?

anders blijf je lapmiddelen gebruiken.

[ Voor 42% gewijzigd door bombadil op 28-03-2023 10:24 ]

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)


  • Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb exact dit probleem. Heb het hele mechanisme er al eens uitgehaald en alles schoongemaakt. Werkte een weekje goed en toen was het weer mis.

Het vervelende is dat ik het probleem niet kan reproduceren en tegelijk kan kijken, want hij moet helemaal dicht en vaak werkt het na uit elkaar halen vaak ook een dag goed.

Nou zijn er 3 onderdelen, dat is de vlotter in de bak, dat hele ding. Je hebt ook nog een hefboom bovenin en dan nog de knop.

Ik dacht altijd dat de hefboom bleef hangen, maar nu ik dit lees is het waarschijnlijk het groene ding in de bak zelf is. Als je alles wil vervangen ga je zo ruim over de €100 voor wat plastic onderdelen dus ik dacht ik vraag het. Weet je welk onderdeel het precies was dat faalt?

We worden er intussen namelijk knotsgek van dat de WC elke keer blijft doorlopen en dat je soms meerdere keren moet drukken om hem te stoppen.

  • JvS 2024
  • Registratie: September 2024
  • Laatst online: 21-06 19:42
Ik heb met een ander systeem soms “vast lopers”. Ik gebruik ontvetter/reinigingsmiddel in de spoelbak. Paar uur laten inwerken en dan doorspoelen.

Meestal na 2x kan ik er weer een tijd normaal spoelen.

Merk dat er “troep” in de spoelbak komt.

Lijkt op zeewier wat zorgt voor verstoring van het spoel proces

  • Anastanax
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 10:47
Mijn eerste actie bij dit soort problemen is azijn in de spoelbak om te ontkalken. Geen garantie dat dat het is natuurlijk. Ook is citroenzuur eigenlijk beter (ontkalkt ook, maar minder agressief en niet vluchtig dus ruikt niet) maar azijn is vlotter voorhanden...

  • Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Anastanax schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:11:
Mijn eerste actie bij dit soort problemen is azijn in de spoelbak om te ontkalken. Geen garantie dat dat het is natuurlijk. Ook is citroenzuur eigenlijk beter (ontkalkt ook, maar minder agressief en niet vluchtig dus ruikt niet) maar azijn is vlotter voorhanden...
Schoonmaken heb ik al vaak gedaan maar dat helpt niet helaas.Denk dat die van mij gewoon niet meer goed is en blijft toch hangen. Als ik nou kon zien waar het misgaat, maar dat lukt helaas niet.

  • Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:37

Reinier

\o/

Anastanax schreef op donderdag 18 juni 2026 @ 11:11:
maar azijn is vlotter voorhanden...
Ik zag wat je daar deed :)

  • Haboeri
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 09:16
Ik wil geen azijnpisser zijn, maar en zitten een aantal rubber onderdelen in het spoelmechaniek en rubber en azijn is geen goede combinatie.

  • Boeryepes
  • Registratie: Januari 2016
  • Niet online
ik heb dit ooit gehad (met Geberit) en toen bleek een stukje plastic in het mechaniek te zitten - dit was een rafeltje plastic van het zagen van de afvoerbuis tijdens montage. Maar ik lees dat je het al uit elkaar hebt gehad en hebt schoongemaakt.

The biggest communication problem is we do not listen to understand. We listen to reply.

Pagina: 1