OS Cisco switch

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asuryannb
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 26-08 20:40
Het OS van Cisco Business 250 Series switches heeft een OS/firmware wat afwijkt van Cisco IOS. Ik zou graag gebruikt willen maken van volledig Cisco IOS

Ik was benieuwd of iemand weet of je het OS van Cisco Catalyst 1000 series zou kunnen gebruiken op een Cisco Business 250 Series switch met behoud van functionaliteit. Dan wel rekening houdend dat je OS pakt van een vergelijkbaar product.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
Dat wordt helaas een andere switch aanschaffen. Alhoewel ik wel betwijfel dat jij IOS nodig hebt, je kunt al heel veel doen met de CBS250. Ik heb de CBS250 ook gehad - geretourneerd omdat de business dashboard gewoon slecht was. Maar de CLI viel helemaal niet tegen voor iemand die zeer ervaren is met IOS.

Voornamelijk wat je zou doen met een CBS250 zijn VLAN's.

Maar waarom wil je IOS hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asuryannb
Ik begreep dat diverse commando's anders waren en wil graag zelfde commando's gebruiken als IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17:44

nelizmastr

Goed wies kapot

Asuryannb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:29:
Ik begreep dat diverse commando's anders waren en wil graag zelfde commando's gebruiken als IOS.
De switches (Catalyst vs. de SG/business switches) worden ook door compleet andere fabrikanten gemaakt. Als je volledig 1-op-1 IOS wil dan zul je een switch met IOS moeten kopen.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bl@ckbird
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Als je gewoon een switch wil hebben is de CBS250 prima. Het heeft alleen geen volledig IOS en field-replaceable power supplies. (De hele switch moet vervangen worden bij een defecte voeding.) Het 350 model kan je beheren via 1 IP adres, maar koppelen kan alleen via de 10GE uplink poorten. (GE en 10GE modellen kan je daarbij niet mixen.)

Er is een support center voor Cisco Business switches, maar niet vergelijkbaar met TAC. (Met NBD, 4 of 2 uur hardware replacement.) Maar als een lage prijs belangrijk is, voldoet de CBS250 prima!

De C1000 probeer ik te vermijden, want het hangt tussen een CBS250 / 350 en een Catalyst 9200L in. Het draait classic IOS 15.x (i.p.v. modulair IOS-XE ) waardoor 3rd party SFP's niet werken. Stacken werkt via de uplink poorten waarbij je dezelfde beperkingen hebt als bij de CBS250/350.

Alle nieuwe routers/switches/WLAN controllers/etc van Cisco draaien IOS-XE en dat is niet wat de C1000 draait.

Waarom wil je IOS commando's hebben? Zelfstudie / CCNA labje?

[ Voor 3% gewijzigd door Bl@ckbird op 28-03-2023 21:28 ]

~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Faifz
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09-09 15:24
Asuryannb schreef op dinsdag 28 maart 2023 @ 20:29:
Nee, de commando's die je hebt op een CBS zijn vrijwel hetzelfde als in IOS. Je mist er wel heel veel die je hebt op IOS, maar die ga je toch nooit gebruiken.

Als jij nood zou hebben aan IOS, zou je in eerste instantie geen CBS kopen. Bedoel, het is wel logisch dat jij niks hebt aan een switch met IOS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asuryannb
Bedankt voor de reacties allemaal, plannen tijdelijk verlegd
Pagina: 1