Gedonder bij Network Solutions

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• warnas
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05-2025

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Hoi,

Ik wil eens weten of ik de enige ben met problemen bij Network Solutions. Ik probeer al een poosje wat gegevens voor mijn domeinnaam te wijzigen, maar krijg alleen maar foutmeldingen als ik die template ter verificatie terugmail. Ook zou ik mijn authorisatiemethode en i.v.m. een aanstaande verhuizing de nameservers willen wijzigen, maar dit schiet niet op.

Ik heb ze al gebeld en men gaf toe dat er databaseproblemen waren. Of ik het maar wilde faxen. En toen stuurden ze een voorbeeld, wat uit weinig meer bestond dan een Naam Adres Woonplaats formuliertje. Daar heb ik weinig vertrouwen in.

Wie heeft er ook problemen? Of tips?

Join the army. See the world. Meet interesting people. Kill them.

Verwijderd

Tja.. met name vanwege dat gedonder zijn we dus helemaal weg gegaan bij NetSol.

Dat kan ik je eigenlijk ook alleen maar aanraden, nagenoeg alle concurrenten zijn goedkoper, en service? Welke service? Dat gedoe met die mailforms is 100% unsafe (ja, je kunt dan nog gebruik maken van PGP) en een gigantisch geklungel. De meeste andere registrars geven je gewoon een webinterface waar je via SSL kunt inloggen en zo je gegevens kunt bewerken. Op http://www.internic.net kun je een lange lijst vinden.

Het verhuizen van een domeinnaam naar een andere registrar duurt ongeveer een week, voordat je een nameserver verandering voor mekaar hebt bij NetSol ben je net zo ver ;).

Verwijderd

Die grappen met Network Sol. weet ik alles van....

Moest ooit eens een dns om zetten van een domein. Het domein was als eerse bij Freeservers geregistreerd met hun nameservers...domein moest doorverhuisd worden..nou daar gingen we hoor..ik via een form domein om laten zetten.
Kreeg van Net sol. keurig netjes een mailtje dat het domein omstond met de nameservers....mooi not...heeft daarna nog 4 weken geduurd voordat het domein omstond....

+ dat Net sol. ook erg duur is met hun registraties ...$35,- per jaar..waarom kunnen andere bedrijven (zijn er inmiddels tientallen) domeinen reggen voor $13,-
Kijk ik ben geen echte nederlander die alles gratis en voor niks wilt ....maar soms vraag ik me wel eens af waar die gigantische prijsverschillen vandaan komen...

Verwijderd

Network Solutions ZUIGT simple as that. Doe verstandig en transfer je domein naar Gandi (www.gandi.net), hebben netjes alles via webforms over SSL heen en zijn nog een stukken goedkoper dan NetSol ook.

Wat ook prettig is van Gandi is dat ze in Frankrijk zitten en dus niet onder US wetgeving vallen, kan in sommige gevallen best handig zijn.

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Wat deze ontwikkeling betreft heb ik duidelijk zitten slapen: ik was totaal vergeten dat Netw. Sol. dat monopolie kwijt is!

Ik weet alleen niet of Gandi een alternatief is:

"As soon as a web user is forwarded to your website the initial address of your website hosting company appears in the navigation bar."

Of verdwijnt dat probleem als je domein ook netjes is opgenomen in de lokale DNS van je hostprovider? Mijn site staat niet bij Geocities ofzo ;-)

• Hans
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Ja, wij hebben ook gelazer met Network Solutions. We zij er al een hele tijd klant, en vroeger hadden we ook nooit problemen. Toen hadden ze nog een goede telefonische helpdesk etc. maar sinds ze overgenomen zijn door Verisign is het huilen met de pet op.

Ik zag dat de eerste persoon in deze thread ze gebeld had, nou, ik zou willen dat ik ze kon bellen maar ik kan nergens een telefoonnummer vinden op de site. Volgens mij willen ze niet dat je belt ofzo, en jezelf helpt met dat gare ask jeeves gelul wat alleen de meest trieste newbie vragen beantwoord.

Ons bedrijf is sinds kort van naam verandert, en om deze reden willen we onze nameservers renamen van ns1.blub.foo naar ns1.flep.foo. Dit schijnt echter niet mogelijk te zijn. Zodra je een host form invult krijg je hem doodleuk terug dat er al een host record is op dat IP. Ja DUH, ik wil hem renamen. Veel dingen geprobeerd, nog niet gelukt.

We zitten er nu over te denken onze DNSen tijdelijk naar andere IPs te laten luisteren, nieuwe hostrecords aan te maken, en alle domains handmatig om te zetten maar dat is een behoorlijke klus met +250 domains.

• warnas

warnas

Ja, dé...

Topicstarter
Telefoonnummers van Network Solutions staan gewoon onder hun site, bij Help en Contact us.

http://www.networksolutions.com/en_US/help/telephone-support.jhtml

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 13:13 schreef Hans het volgende:
We zitten er nu over te denken onze DNSen tijdelijk naar andere IPs te laten luisteren, nieuwe hostrecords aan te maken, en alle domains handmatig om te zetten maar dat is een behoorlijke klus met +250 domains.
Die elende hebben we ook mee mogen maken, de enige mogelijkheid was idd. ff een paar "temporary DNSen" opzetten, de handel overgooien zodat er geen enkel .com, .net of .org domein meer op die DNS draait. De oude DNS servers verwijderen, nieuwe DNS servers aanmaken, alles overgooien op de nieuwe DNSen.... da's i.d.d. een omslachtig gedoe. Bij die gasten waar we nu zitten hoef ik maar een webform in te vullen, 2x submit drukken, 2 dagen wachten, klaar.
Pagina: 1