Mijn zoon heeft een PC staan, waarin een Radeon videokaart zit. PC si voorzien van Windows11.
Het is al een aantal keer voorgekomen dat de een van zijn monitoren niet wilde werken na een update van Windows. Het installeren van een oudere driver voor zijn videokaart was in dat geval de oplossing.
Vandaag meldt hij dat zijn monitoren alle drie niet meer aangaan.
Het issue is niet de stroomvoorziening. Zowel de PC als de monitoren krijgen stroom. 2 van de monitoren zijn aangesloten via Displayport, de derde via een HDMI-aansluiting. Zijn hoofdmonitor reageert op het moment dat de PC geboot wordt, met een melding dat er iets aan signaal binnenkomt. Maar er volgt geen beeld, de monitor gaat terug in standby
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11
Radeon 6700XT
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
* Booten met een enkele monitor => Geen effect
* Booten naar BIOS (diverse monitoren) => Geen effect
* Windows forceren in Safemode te booten (zowel door 3X het opstartproces te verstoren, als stroom eraf, 30 seconden powerknop ingedrukt houden, booten (gevonden in de MS-faq) => Geen effect
De PC heeft geen video-uitgang op het moederbord
Iemand nog een idee of suggestie?
Het is al een aantal keer voorgekomen dat de een van zijn monitoren niet wilde werken na een update van Windows. Het installeren van een oudere driver voor zijn videokaart was in dat geval de oplossing.
Vandaag meldt hij dat zijn monitoren alle drie niet meer aangaan.
Het issue is niet de stroomvoorziening. Zowel de PC als de monitoren krijgen stroom. 2 van de monitoren zijn aangesloten via Displayport, de derde via een HDMI-aansluiting. Zijn hoofdmonitor reageert op het moment dat de PC geboot wordt, met een melding dat er iets aan signaal binnenkomt. Maar er volgt geen beeld, de monitor gaat terug in standby
Relevante software en hardware die ik gebruik:
Windows 11
Radeon 6700XT
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
* Booten met een enkele monitor => Geen effect
* Booten naar BIOS (diverse monitoren) => Geen effect
* Windows forceren in Safemode te booten (zowel door 3X het opstartproces te verstoren, als stroom eraf, 30 seconden powerknop ingedrukt houden, booten (gevonden in de MS-faq) => Geen effect
De PC heeft geen video-uitgang op het moederbord
Iemand nog een idee of suggestie?
The sky above the port was the color of television, turned to a dead channel
me @ last.fm