Scannen en vervolgens printen geeft grijze vlekken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Juja45
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 01-09 22:27
Hallo,

Ik heb een Samsung C480FW alles in een printer. Wat ik graag zou willen doen is documenten inscannen en opslaan zodat ik ze later weer een keer kan uitprinten. Als ik dat nu probeer dan zit de printafdruk van het ingescande document onder de grijze vlekken of is de achtergrond zelfs helemaal donkergrijs. Is hier een oplossing voor? Met kopiëren gaat het gewoon goed, dan is de kopie mooi wit. Op de laptop lijkt het document ook wit, maar als jij het afdrukt komen dus al die vlekken opeens tevoorschijn. Iemand een idee?

Bedankt!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Nu online
Met welke instellingen scan je het document? Hoe sla je dit document op? Wat voor programma gebruik je om af te drukken? Met welke instellingen? En natuurlijk: wat heb je zelf al gevonden en geprobeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrMonkE
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 00:10

MrMonkE

★ EXTRA ★

Ik gok dat je contrast instellingen op je scanner moet gebruiken zodat hij wit eerder als wit ziet en zwart als zwart en daartusen niet zoveel grijs tinten. Krijg je wel slechtere letter randen door verwacht ik.
Of Gamma. Gamma? Ja. Gamma.

Jaren geleden deed ik dat in photoshop -hele moooie sliders en graphs voor dit- achteraf maar dat is geen goede oplossing als je het vaak doet.
Je kunt het ook door imagemagic of andere tool achteraf laten processen. Dan kun je het orgineel houden en een 'cleaned' versie ernaast houden.

* MrMonkE houdt van backups van backups

[ Voor 3% gewijzigd door MrMonkE op 27-03-2023 19:18 ]

★ What does that mean? ★

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Vrijwel elk fatsoenlijk scanprogramma biedt een optie zodat wit ook echt wit is, bv contrast. Idem voor ander scanartifacten zoals skew.

Op het scherm moet je het ook kunnen zien. Desnoods in een tekenprogramma nagaan dat het homogeen wit is.