Toon posts:

Mitsubishi A/C via WiFi instellen en bedienen. How the duck?

Pagina: 1
Acties:

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zijn onlangs A/C’s geïnstalleerd van Mitsubishi. Blijkbaar een prima merk maar zeer duidelijk van oorsprong geen internet/smart/app bedrijf. What the duck!?

De gebruikershandleiding heeft het over het instellen van wireless LAN over een ‘andere handleiding’. Nergens te vinden, en zeker niet online. Het is volstrekt onduidelijk welke app ik zou moeten gebruiken.

Via via lees ik dat er twee soorten WiFi zijn. En dat je Mitsubishi Electric en Heavy Industies hebt. Dat laatste staat op mijn handleiding. Still no clue though.

Deze apps vond ik na lang zoeken…
MELcloud, ik moet een ID hebben dat ik nergens terug vind.
Smart-M-Air, wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen met exact dezelfde login gegevens (die ik net heb aangemaakt)

Het gaat om een SRK20ZS-WF en SRK25ZS-WF.

Heeft iemand dit werkend gekregen? Of moet ik nog eens diep in de buidel tasten voor 2 sensibo’s? 8)7

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:54
Euh, je moet die Smart-M-Air hebben in ieder geval.
Weet je zeker dat je die extra Wifi modules hebt laten installeren? De installateur heeft het voor ons toen direct ingesteld. De handleiding kan ik je wel mailen als je mij een berichtje stuurt.

De app is waardeloos overigens. Ik kwam pas daarna Sensibo tegen en dat werkt echt 1.000x fijner (veel meer mogelijkheden) en achteraf had ik die Wifi modules niet hoeven te kopen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Melcloud is van mitsubishi electric, dus daar moet je niet wezen.
Dat is een andere firma dan mitsubishi heavy industries

Heb je hier iets aan?
YouTube: MHI Smart-M-air wifi module

En voor home assistant
https://github.com/jeatheak/Mitsubishi-WF-RAC-Integration

[Voor 46% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-03-2023 18:41]

PV Output - Pana Hit Kuro Zuid / SF Noord- Mitsubsidie WP - Procon melcobems mini TK - MHI ESP WiFi TK

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iAR schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
Er zijn onlangs A/C’s geïnstalleerd van Mitsubishi. Blijkbaar een prima merk maar zeer duidelijk van oorsprong geen internet/smart/app bedrijf. What the duck!?

De gebruikershandleiding heeft het over het instellen van wireless LAN over een ‘andere handleiding’. Nergens te vinden, en zeker niet online. Het is volstrekt onduidelijk welke app ik zou moeten gebruiken.

Via via lees ik dat er twee soorten WiFi zijn. En dat je Mitsubishi Electric en Heavy Industies hebt. Dat laatste staat op mijn handleiding. Still no clue though.

Deze apps vond ik na lang zoeken…
MELcloud, ik moet een ID hebben dat ik nergens terug vind.
Smart-M-Air, wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen met exact dezelfde login gegevens (die ik net heb aangemaakt)

Het gaat om een SRK20ZS-WF en SRK25ZS-WF.

Heeft iemand dit werkend gekregen? Of moet ik nog eens diep in de buidel tasten voor 2 sensibo’s? 8)7
Bedien uw MHI (Mitsubishi Heavy Industries) airconditioner met RAC wifi interface WF-RAC, via uw smartphone of tablet met gebruik van de Smart M-Air app.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 22:10
De SRK20ZS-W werkt met MHI-AC-Ctrl (zie ook mijn link hieronder). Ik weet niet of die een groot verschil heeft met de WF?

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

• iAR
  • Niet online
Slinkos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:43:
De SRK20ZS-W werkt met MHI-AC-Ctrl (zie ook mijn link hieronder). Ik weet niet of die een groot verschil heeft met de WF?
Ik heb dus echt geen idee wat je daar allemaal zegt.
wodkabuikje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:24:
Euh, je moet die Smart-M-Air hebben in ieder geval.
Weet je zeker dat je die extra Wifi modules hebt laten installeren? De installateur heeft het voor ons toen direct ingesteld. De handleiding kan ik je wel mailen als je mij een berichtje stuurt.

De app is waardeloos overigens. Ik kwam pas daarna Sensibo tegen en dat werkt echt 1.000x fijner (veel meer mogelijkheden) en achteraf had ik die Wifi modules niet hoeven te kopen.
Ah. Ja, die moeten er in zitten… maar waar zie ik dat?

Inloggen lukt in die app al niet eens. Dus verder kom ik niet.
Ik heb de modules er bij gekregen, in de hoop dat ik ze kon verbinden met Homey. Maar dit is echt treurig.

• iAR
  • Niet online
Ondertussen heb ik het zo ongeveer werkend gekregen. Een probleem: ik kan niet inloggen op Smart M-air op mijn iPhone of Mac. Maar wel op een Android. Hoe onhandig... want dat is niet mijn dagelijkse telefoon.

Iemand anders problemen met de Smart M-Air op een Apple?

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:05
iAR schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:20:
Ondertussen heb ik het zo ongeveer werkend gekregen. Een probleem: ik kan niet inloggen op Smart M-air op mijn iPhone of Mac. Maar wel op een Android. Hoe onhandig... want dat is niet mijn dagelijkse telefoon.

Iemand anders problemen met de Smart M-Air op een Apple?
Ik heb geen inlogproblemen op IOS maar de app start vaak niet door (hangt op het scherm met het logo) of de app wekt pas na meerdere keren starten, wegvallen, herstarten. Niet heel stabiel. De airco is sinds september niet meer gebruikt maar deze problemen heb ik nog niet eerder ervaren. Mogelijk een ongelukkig huwelijk tussen app en de huidige IOS-versie.

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23:56
Wat een waardeloze app dat Smart M-Air.
Ik heb ook de Mitsubishi heavy en in beide units de Wifi module laten installeren.
Mijn airco leverancier heeft ze er voor 150 euro per stuk ingezet, maar ik zie dat ze op internet ook voor een stuk minder te koop zijn.

Maargoed, als ik thuis ben kan ik met 1 iPhone de airco's wel bedienen. Mijn vrouw echter niet want je moet ze eerst koppelen aan een account. Het probleem is alleen dat elke keer als ik wil inloggen met mijn account dat de app crasht. Al meerdere malen geprobeerd op beide iPhones, en zelfs nog eens op mijn Macbook in iPhone modus.
Ik zou nu echt even niet weten wat ik er mee moet..

@iAR heb jij het ondertussen wel werkend gekregen? Nog tips?

[Voor 4% gewijzigd door yorroy op 04-06-2023 09:12]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:46
ik heb in het verleden Mitsubishi Heavy AC's gehad en die kon ik wel via een app bedienen. Dit in combinatie met interface4web en extra module die je aan de binnenunit koppelt.
Het leuke is voor de geïnteresseerde, ik heb nog 1 zn binnenunit module en de interface4web ( hier kunnen 4 binnenunits op)
specifieke type nummers kan ik er opzoeken maar dan moet ik even in een verhuisdoos zoeken

[Voor 13% gewijzigd door The-Source op 25-05-2023 22:05]

Wat betekenen foto's nou echt
Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

• Berend.mldr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 01-06 22:12
Goedendag,
ik ben op zoek naar een goede installateur voor een lucht lucht warmtepomp zoals de Mitsubishi wandmodel SRK25ZS-WF + SRC25ZS-W 2,5kW.
Kent iemand een goede installateur in regio Rotterdam ?
alvast dank.
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee