Mitsubishi A/C via WiFi instellen en bedienen. How the duck?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Er zijn onlangs A/C’s geïnstalleerd van Mitsubishi. Blijkbaar een prima merk maar zeer duidelijk van oorsprong geen internet/smart/app bedrijf. What the duck!?

De gebruikershandleiding heeft het over het instellen van wireless LAN over een ‘andere handleiding’. Nergens te vinden, en zeker niet online. Het is volstrekt onduidelijk welke app ik zou moeten gebruiken.

Via via lees ik dat er twee soorten WiFi zijn. En dat je Mitsubishi Electric en Heavy Industies hebt. Dat laatste staat op mijn handleiding. Still no clue though.

Deze apps vond ik na lang zoeken…
MELcloud, ik moet een ID hebben dat ik nergens terug vind.
Smart-M-Air, wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen met exact dezelfde login gegevens (die ik net heb aangemaakt)

Het gaat om een SRK20ZS-WF en SRK25ZS-WF.

Heeft iemand dit werkend gekregen? Of moet ik nog eens diep in de buidel tasten voor 2 sensibo’s? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 18:28
Euh, je moet die Smart-M-Air hebben in ieder geval.
Weet je zeker dat je die extra Wifi modules hebt laten installeren? De installateur heeft het voor ons toen direct ingesteld. De handleiding kan ik je wel mailen als je mij een berichtje stuurt.

De app is waardeloos overigens. Ik kwam pas daarna Sensibo tegen en dat werkt echt 1.000x fijner (veel meer mogelijkheden) en achteraf had ik die Wifi modules niet hoeven te kopen.

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Melcloud is van mitsubishi electric, dus daar moet je niet wezen.
Dat is een andere firma dan mitsubishi heavy industries

Heb je hier iets aan?
YouTube: MHI Smart-M-air wifi module

En voor home assistant
https://github.com/jeatheak/Mitsubishi-WF-RAC-Integration

[ Voor 46% gewijzigd door AUijtdehaag op 27-03-2023 18:41 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

iAR schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:07:
Er zijn onlangs A/C’s geïnstalleerd van Mitsubishi. Blijkbaar een prima merk maar zeer duidelijk van oorsprong geen internet/smart/app bedrijf. What the duck!?

De gebruikershandleiding heeft het over het instellen van wireless LAN over een ‘andere handleiding’. Nergens te vinden, en zeker niet online. Het is volstrekt onduidelijk welke app ik zou moeten gebruiken.

Via via lees ik dat er twee soorten WiFi zijn. En dat je Mitsubishi Electric en Heavy Industies hebt. Dat laatste staat op mijn handleiding. Still no clue though.

Deze apps vond ik na lang zoeken…
MELcloud, ik moet een ID hebben dat ik nergens terug vind.
Smart-M-Air, wat ik ook probeer, ik kan niet inloggen met exact dezelfde login gegevens (die ik net heb aangemaakt)

Het gaat om een SRK20ZS-WF en SRK25ZS-WF.

Heeft iemand dit werkend gekregen? Of moet ik nog eens diep in de buidel tasten voor 2 sensibo’s? 8)7
Bedien uw MHI (Mitsubishi Heavy Industries) airconditioner met RAC wifi interface WF-RAC, via uw smartphone of tablet met gebruik van de Smart M-Air app.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slinkos
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11:11
De SRK20ZS-W werkt met MHI-AC-Ctrl (zie ook mijn link hieronder). Ik weet niet of die een groot verschil heeft met de WF?

Aangeboden: MHI Airco Wifi controller (MHI-AC-Ctrl) (Local control)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Slinkos schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:43:
De SRK20ZS-W werkt met MHI-AC-Ctrl (zie ook mijn link hieronder). Ik weet niet of die een groot verschil heeft met de WF?
Ik heb dus echt geen idee wat je daar allemaal zegt.
wodkabuikje schreef op maandag 27 maart 2023 @ 18:24:
Euh, je moet die Smart-M-Air hebben in ieder geval.
Weet je zeker dat je die extra Wifi modules hebt laten installeren? De installateur heeft het voor ons toen direct ingesteld. De handleiding kan ik je wel mailen als je mij een berichtje stuurt.

De app is waardeloos overigens. Ik kwam pas daarna Sensibo tegen en dat werkt echt 1.000x fijner (veel meer mogelijkheden) en achteraf had ik die Wifi modules niet hoeven te kopen.
Ah. Ja, die moeten er in zitten… maar waar zie ik dat?

Inloggen lukt in die app al niet eens. Dus verder kom ik niet.
Ik heb de modules er bij gekregen, in de hoop dat ik ze kon verbinden met Homey. Maar dit is echt treurig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Ondertussen heb ik het zo ongeveer werkend gekregen. Een probleem: ik kan niet inloggen op Smart M-air op mijn iPhone of Mac. Maar wel op een Android. Hoe onhandig... want dat is niet mijn dagelijkse telefoon.

Iemand anders problemen met de Smart M-Air op een Apple?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WhoDoYaThinkIAm
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 18:33
iAR schreef op donderdag 6 april 2023 @ 08:20:
Ondertussen heb ik het zo ongeveer werkend gekregen. Een probleem: ik kan niet inloggen op Smart M-air op mijn iPhone of Mac. Maar wel op een Android. Hoe onhandig... want dat is niet mijn dagelijkse telefoon.

Iemand anders problemen met de Smart M-Air op een Apple?
Ik heb geen inlogproblemen op IOS maar de app start vaak niet door (hangt op het scherm met het logo) of de app wekt pas na meerdere keren starten, wegvallen, herstarten. Niet heel stabiel. De airco is sinds september niet meer gebruikt maar deze problemen heb ik nog niet eerder ervaren. Mogelijk een ongelukkig huwelijk tussen app en de huidige IOS-versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yorroy
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16:33
Wat een waardeloze app dat Smart M-Air.
Ik heb ook de Mitsubishi heavy en in beide units de Wifi module laten installeren.
Mijn airco leverancier heeft ze er voor 150 euro per stuk ingezet, maar ik zie dat ze op internet ook voor een stuk minder te koop zijn.

Maargoed, als ik thuis ben kan ik met 1 iPhone de airco's wel bedienen. Mijn vrouw echter niet want je moet ze eerst koppelen aan een account. Het probleem is alleen dat elke keer als ik wil inloggen met mijn account dat de app crasht. Al meerdere malen geprobeerd op beide iPhones, en zelfs nog eens op mijn Macbook in iPhone modus.
Ik zou nu echt even niet weten wat ik er mee moet..

@iAR heb jij het ondertussen wel werkend gekregen? Nog tips?

[ Voor 4% gewijzigd door yorroy op 04-06-2023 09:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12:38
ik heb in het verleden Mitsubishi Heavy AC's gehad en die kon ik wel via een app bedienen. Dit in combinatie met interface4web en extra module die je aan de binnenunit koppelt.
Het leuke is voor de geïnteresseerde, ik heb nog 1 zn binnenunit module en de interface4web ( hier kunnen 4 binnenunits op)
specifieke type nummers kan ik er opzoeken maar dan moet ik even in een verhuisdoos zoeken

[ Voor 13% gewijzigd door The-Source op 25-05-2023 22:05 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Berend.mldr
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 23-03 20:23
<knip> V&A zaken horen hier niet

[ Voor 85% gewijzigd door Septillion op 19-11-2023 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Dit is de vermaarde handleiding in ieder geval.

https://www.mhi-mth.co.jp...f/RSA012A13215_NL_Web.pdf

Ik heb sinds vandaag een boel gedoe met de wifi koppeling.

Vanmorgen was er 1 airco niet meer beschikbaar in de app. Wel zichtbaar, maar niet bereikbaar.

Diverse dingen geprobeerd en toen de zoals nu lijkt, kapitale fout gemaakt om de airco uit de app te verwijderen door 2 seconden op de airco te drukken en te bevestigen.

Wat ik sindsdien heb geprobeerd.

Opnieuw configureren zoals omschreven in de aparte wifi handleiding. Ik kies de AP modus van de twee net zaoals de vorige keer. Ik zie het tijdelijke netwerk van de airco. Kan er ook met mijn mobiel op verbinden, maar de airco wordt niet zichtbaar in de app daarna.

Dat een paar keer geprobeerd (best lang wachten met een time out van 5 minuten).

Vervolgens de wifi initialisatie /reset optie geprobeerd. Pagina 31 in de NL handleiding. 5 seconden de OFF-Timer en 3D-Auto, afstandbediening scherm knippert, 5 seconden SET knop. Airco piept/

Ook dan krijg ik de airco niet meer zichtbaar inde app als ik de wifi configuratie probeer te doorlopen.

Ik heb het hele verhaal ook een keer geprobeerd met de wifi initialisatie / reset optie. Vervolgens de hele airco een minuut stroomloos gemaakt, geen verschil. Ik blijf er tegenaan lopen dat ik het Airco specifieke netwerk wel te zien krijg, dat ik kan verbinden met de airco, maar dat het vervolgens niet zichtbaar wordt in de app.

Ik heb geprobeerd coolmark te bellen voor info, maar die wijzen me direct naar de installateur.

Ik ga dus elke keer mis op dit scherm:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Geh12SRItx2CJFjvFKJZkwADwpc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wWDuXKuAhF8NUJ6KExQxopX2.jpg?f=user_large

Ook het opnieuw initialiseren van de lan verbinding heeft nog niet geholpen. Iemand enig idee?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JHVV6whLrFMKpBnCmea9YVArLk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Lv685NYPQ1voMFNS1PlRwmRR.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix1975
  • Registratie: November 2023
  • Laatst online: 02-12-2023
Datzelfde euvel heb ik.
Airco is nog gekoppeld aan het netwerk heeft een IP maar kan hem niet terug vinden/krijgen in de app.
Heeft iemand een oplossing?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gurty
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 18-06 22:35
Flix1975 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:57:
Datzelfde euvel heb ik.
Airco is nog gekoppeld aan het netwerk heeft een IP maar kan hem niet terug vinden/krijgen in de app.
Toevallig liep ik ook tegen dit probleem omdat de App aangaf dat er een firmware update was.
Vanaf mijn iPhone kon ik de firmware update niet uitvoeren. Ik heb het volgende geprobeerd, de Thuismodus, her initialiseren, verwijderen van de app, opnieuw installeren en een 2e account te hebben aangemaakt kreeg ik het ook niet aan de praat. Het AP van de Airco kon ik gewoon vinden en verbinden maar die Smart -M Air app zag gewoon niks.

Zojuist heb ik het geprobeerd met een Android tablet en je raad het al, de airco's zijn ineens zichtbaar en kan ik ze opnieuw koppelen aan mijn Wi-Fi netwerk met het bestaande account.
Echter waren beide airco's nog niet aanwezig op mijn iPhone. Na het verwijderen van de Smart-M Air App op de iPhone kon ik opnieuw inloggen en waren beide eindelijk beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iAR
  • Niet online
Flix1975 schreef op vrijdag 17 november 2023 @ 15:57:
Datzelfde euvel heb ik.
Ik heb de hoop opgegeven en een sensibo air gekocht, heb ik het apparaat gelijk in HomeKit én betrouwbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix1975
Helaas geen enkele Android hierin huis, en kan hem niet vinden via de Smart Air app.
Wel via de Deco app, met een bestaand IP adres.
Dus hoe krijg ik mijn airco weer terug in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
Had ook problemen. Alle reset mogelijkheden geprobeerd.
Met iphone geen verbinding meer te krijgen.
Met Android telefoon wel.
App opnieuw installeren gaf geen verbetering.
Uiteidelijk weer verbinding te krijgen met een nieuw account met ander emailadres

[ Voor 35% gewijzigd door pjotter1965 op 18-11-2023 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flix1975
Maar welke handelingen heb dan verricht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK_78
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-10-2024
Flix1975 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 16:01:
Helaas geen enkele Android hierin huis, en kan hem niet vinden via de Smart Air app.
Wel via de Deco app, met een bestaand IP adres.
Dus hoe krijg ik mijn airco weer terug in de app?
Hier precies hetzelfde probleem, kan airco niet vinden in Smart M-air app (Deco app niet geprobeerd).
Hoop dat er snel een oplossing komt.
Anders maar iemand lief aankijken met een android…

[ Voor 7% gewijzigd door JeroenK_78 op 19-11-2023 13:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The - DDD
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-06 00:33
Hier de aircos weer kunnen verbinden met behulp van een ChromeBook. De Smart-M air app laat zich daar ook op installeren en kan dan verbinden.

Op beide toestellen een firmware update getriggerd. Volgens mij is er 1 nu goed gegaan en 1 niet.

En je raad het al, diegene met de oude firmware is weer onzichtbaar geworden en werkt weer niet.

Ik heb ze beiden 3 uur in Home Assistant zichtbaar gehad en nu is die beneden weer onbeschikbaar.

Vanavond nog maar is die beneden resetten met de handelingen hierboven. (Ik heb een type met WF op het einde.)

Grote tip die ik voor mensen heb... KOOP NIET de Wifi module van MHI. De module zelf is op zich ok. Maar de apps zijn echt zeer slecht. Beter een Sensibo Air, of als je avontuurlijk bent, een ESP32 bordje die vie MQTT of ESPHome verbinding maakt. Je prikt zo'n bordje direct op de printplaat op 4 header pins. Als het eenmaal werkt is dat de allermooiste manier, maar het vergt wel zelf knutselen en de airco unit openschroeven.

Als je minder avontuurlijk bent... Sensibo is de way to go.

Overigens, als het je lukt om firmware 131 op de airco te krijgen, dan is ie een stuk stabieler. En dat laatste is me bij 1 unit denk ik nog niet gelukt. Firmware versie zou je in de Smart-M Air app moeten kunnen zien. Tik details en dan helemaal onderaan. Daar staat een "Update Firmware" knop of een versie nummer. Als in dat nummer 131 zit ben je helemaal up to date.

De Smart-M Air apps zijn beiden bekend van dat ze iOS 17 en de nieuwste Android OS niet goed ondersteunen. iOS 16 support is pas ergens afgelopen zomer gekomen voor iOS bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenK_78
  • Registratie: Maart 2021
  • Laatst online: 11-10-2024
Zojuist n.a.v. bericht van ‘The - DDD’ geprobeerd de airco toe te voegen via oudere iphone met IOS 16.7.2. Tot mijn verbazing ging het nu in een keer. Ik heb ook gelijk de firmware update uitgevoerd, deze staat nu op 010/131.

Hierna op mijn iphone met IOS 17.1.1 de app verwijderd, deze opnieuw geïnstalleerd en ingelogd. Nu staat de airco weer in mijn lijst met ook de nieuwste update.

Hopen dat airco nu in mijn lijst blijft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• piotr123
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 12:03
Je kan ook switchbot gebruiken is een stuk goedkoper, minihub is rond de 35 euro, ik weet alleen niet of er veel verschil is tussen sensibo en awitchbot, Wat ik wel weet is als je er ook een sitchbot thermometer er bij neem dat je kan automatiseren, niet dat ik het gedaan hebt, Ik gebruk het alleen om de airco op de slaaapkamer aan te zetten via mijn mobiel ,een half uur voor bedtijd als het warm is en dat werk goed j.
Je kan temp,koelen,verwarmen en de fan stand instellen ik heb overigens aircoś van me.
het is ook te bedienen via google home en werkt ook met een iphone.

[ Voor 6% gewijzigd door piotr123 op 21-11-2023 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F.Batist
  • Laatst online: 18-03 17:40
De Firmware update kon ik ook niet instaleren, van alles geprobeerd, ios-versie 17.1.1 niet te updaten.
Toevallig gisteren de oude telefoon die mijn vrouw nu heeft met ios 17.0.3 blijkt het wel te werken en lukte in een keer.
Het enigste probleem nu nog, is dat er maar een telefoon geregistreerd is. dus als je op meerdere apparaten wil gebruiken moet je iedere keer opnieuw inloggen. voor mijn vrouw is dat ontzettend lastig.

Verder kan ik met de afstand bediening de airco niet programeren, van alles geprobeerd alle stappen volgens het boekje geprobeerd, op de afstands bediening zelf gaat het display wel aan en uit op de gekozen tijden, maar de airco reageerd er niet op.
Heeft dit te maken met de wifi module die er in gezet is??? Iemand een idee?

F. Batist

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjotter1965
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 14:25
F.Batist schreef op vrijdag 24 november 2023 @ 09:37:
De Firmware update kon ik ook niet instaleren, van alles geprobeerd, ios-versie 17.1.1 niet te updaten.
Toevallig gisteren de oude telefoon die mijn vrouw nu heeft met ios 17.0.3 blijkt het wel te werken en lukte in een keer.
Het enigste probleem nu nog, is dat er maar een telefoon geregistreerd is. dus als je op meerdere apparaten wil gebruiken moet je iedere keer opnieuw inloggen. voor mijn vrouw is dat ontzettend lastig.

Verder kan ik met de afstand bediening de airco niet programeren, van alles geprobeerd alle stappen volgens het boekje geprobeerd, op de afstands bediening zelf gaat het display wel aan en uit op de gekozen tijden, maar de airco reageerd er niet op.
Heeft dit te maken met de wifi module die er in gezet is??? Iemand een idee?

F. Batist
Ja, dit heeft te maken met het wifi-module
Na installatie van de wifi module vervallen alle timer en sleep modus functies op de afstandsbediening, deze is dan alleen via de app te bedienen.
Zie link : https://www.airco-webwink...subishi-heavy-industries/

Hier ook inmiddels update gelukt met Android telefoon
Wij kunnen wel beide bedienen zonder inloggen ( 1x iphone, 1x android telefoon )

[ Voor 8% gewijzigd door pjotter1965 op 24-11-2023 10:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arrma racer
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 13-12-2023
Sinds de plaatsing op 03-11-'23 al aan het prutsen om twee 2,5 kW en een 5 kW Mitsubishi via de Smart-M app aan de praat te krijgen. Een unit op de eerste verdieping werkte probleemloos , de andere was zichtbaar in de app maar was niet te bedienen. Die op de begane grond was slechts 10 seconden zichtbaar in de app en bij het inleren steeds de melding controleer wifi.Met een extender geprobeerd het wifi signaal wat op te krikken, was zinloos. Besloten om het probleem bij de " bron " aan te pakken en de 8 jaar oude dual bandCisco wifi 5 router te vervangen door een Asus dual band wifi 6 router. De app van van de IOS en Androïd telefoons verwijderd, deze opnieuw geinstalleerd. En de binnenunits een voor een via de WPS knop op de router aan de app gekoppeld. Bij elke unit het ! symbool verwijderd door de software te updaten en klaar........
Sinds 1-12-'23 werkt het gehele systeem top.
Waar ik achteraf de conclusie uit trek dat de Mitsubishi app en de wifi modules graag een sterk en stabiel wifi signaal tot hun beschikking hebben om bedrijfszeker te funtioneren.

Note: als de units via de app worden bediend werkt de afstandsbediening niet, alleen de on/of knop is te gebruiken.Word de unit nu via deze knop uit gezet, dan werken alle op de a.b. ingestelde functies weer, tot je ze overruled met de app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jobr
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-05 18:57
Arrma racer schreef op woensdag 13 december 2023 @ 08:17:
Note: als de units via de app worden bediend werkt de afstandsbediening niet, alleen de on/of knop is te gebruiken.Word de unit nu via deze knop uit gezet, dan werken alle op de a.b. ingestelde functies weer, tot je ze overruled met de app.
Niet helemaal juist. Je moet alleen wel op de RC de AC aanzetten met On/Off knop (ook al staat de AC al aan). Je kan ook even het ledje aan de bovenkant afschermen met je hand en dan op de knop drukken. Hierdoor staat de RC aan als het ware.
Daarna kun je zowel in de app als op de RC de AC bedienen.
Denk er wel om dat als je op de RC iets wijzigt dat alle instellingen van de RC worden overgenomen. In de app is dat niet zo.

[ Voor 3% gewijzigd door jobr op 13-12-2023 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koenvd90
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 21-06 08:48
Wat een troep deze app, mitsubishi moet zich kapot schamen dat ze zoiets er bij leveren.

Na resetten netwerk, probeer ik mijn airco's opnieuw te verbinden. Het verbinding maken met internet lukt wel, maar daarna krijg ik deze melding : de airconditioning kan niet worden bediend omdat de status van de airconditioning niet kon worden verkregen.

Dit heb ik met 3 airco's.

Wat heb ik zelf al gedaan :

- gereset (3d auto en off timer inhouden daarna bevestigen door set in te houden) .

- meerdere wifi geprobeerd, ook wifi met enkel 2,4 ghz

-wps knop geprobeerd, pakt hem ook niet

- app cache geleegd en opnieuw geïnstalleerd

- update van de app niet beschikbaar

Dit op een Android toestel.

Wie kan me verder helpen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• AUijtdehaag
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
@koenvd90
v&a aangeboden: MHI Airco ESP WiFi controller als je home assistant gebruikt

[ Voor 9% gewijzigd door AUijtdehaag op 30-06-2024 10:36 ]

PVOutput Github - Div ESP TK: MHI - Clack - Marstek

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• andre metz
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 31-01 22:20
koenvd90 schreef op vrijdag 28 juni 2024 @ 20:48:
Wat een troep deze app, mitsubishi moet zich kapot schamen dat ze zoiets er bij leveren.

Na resetten netwerk, probeer ik mijn airco's opnieuw te verbinden. Het verbinding maken met internet lukt wel, maar daarna krijg ik deze melding : de airconditioning kan niet worden bediend omdat de status van de airconditioning niet kon worden verkregen.

Dit heb ik met 3 airco's.

Wat heb ik zelf al gedaan :

- gereset (3d auto en off timer inhouden daarna bevestigen door set in te houden) .

- meerdere wifi geprobeerd, ook wifi met enkel 2,4 ghz

-wps knop geprobeerd, pakt hem ook niet

- app cache geleegd en opnieuw geïnstalleerd

- update :( van de app niet beschikbaar

Dit op een Android toestel.

Wie kan me verder helpen?
Bij mij werkt het prima, 3 aircos zichtbaar en te bedienen via de app. Het is al weer even geleden dat ik het instelde maar ik had eerst ook problemen. Exact de handleiding volgen, bij de eerste verbinding de telefoon in de buurt van de airco houden. Als het eenmaal op je wifi zit hoeft dat niet meer. Een goed en stabiel wifinetwerk is wel een eerst vereiste. Ik heb de app zowel op 2 tablets alsook op een gsm.
Pagina: 1