Wat wil je precies beschermen in de kofferbak? Dit komt in Nederland/Europa volgens mij al weinig voor, maar bovendien hebben wij ook vaak een hoedenplank of vaak alleen een scherm wat meestal eenvoudig eruit te halen is, ook op een niet officiele manier.
Je kunt natuurlijk zorgen dat het klappen van de bank niet meer werkt, echter als je de klep eenvoudig los kunt klikken? Afgezien van het feit dat je nog steeds met een gebroken ruit zit. Ik let persoonlijk voornamelijk erg op waar de auto staat. Deze manier van inbreken is alleen populair voor auto's die langs de weg staan geparkeerd en waar ze naast kunnen gaan staan.
Ik ga al zo'n 15 jaar door Europa heen met vaak een volle kofferbak en heb met een strategie van bewust parkeren nog nooit inbraak in de auto gehad tijdens mijn vakanties, zelfs niet als de auto zo vol zat dat er naast de koffer op het dak nog spullen op de achterbank stonden.
Er is 1 keer in mijn auto ingebroken, maar dat was thuis, niets in het zicht, ze hebben wss gezocht naar het frontje van mijn Pioneer Avic (lang geleden) die niet gevonden en ze zijn weer gegaan, wel 1800 euro schade verder omdat ze nou niet zo zuinig waren bij het openmaken
In de VS rijden ze vaak een Sedan waarbij je dan niet op een andere manier in de kofferbak kan komen dan door de bank. Dan kan ik nog enigzins begrijpen dat je die beveiligd.