Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoJa84
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22-09 11:41
Ik ga binnenkort een fotoshoot doen, en ik wil graag oefenen met creatieve foto's maken. Modellen met verschillende kleuren aanlichten, voor/zij/achter. Bijvoorbeeld zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LqRVqEcUYqvQ20ECwYyoz2FWBxw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/blACf3G0EjVcUevNr05LMnoj.png?f=user_large

Ik wil eigen geen gels gebruiken, maar LED-tubes. Geeft iets meer vrijheid. Ook voor videografie.

Mijn oog is gevallen op de Bresser BR10, maar ik kan er niet veel over vinden op internet.

Als alternatief deze Ulanzi. Iets kleiner, maar wel meer vrij instelbaar qua kleuren.

Geen reviews, geen voorbeeld foto's. Niet op Google, niet op Fora.
Dus ik ben benieuwd of misschien een van jullie ze kent? Of heeft gebruikt? Of tips heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankDoorhof
  • Registratie: November 2017
  • Laatst online: 05-06-2023
Geen ervaring met die merken maar je kan eens kijken naar de Nanlite Pavo tubes. Ik werk daar al een paar jaar mee en die zijn zeer betaalbaar, geven flink wat licht en zijn op afstand te bedienen.

Vooral voor wat jij wil doen lijken die me uitermate geschikt.
Let wel dat je bij de scherpe overgangen wel zal moeten werken met gels omdat je daar vlaggen moet gebruiken en dan moet het licht op een behoorlijke afstand staan. Als je geen scherpe verlopen wil hebben kun je super creatief werken met die tubes.

ik zou persoonlijk geen panelen gebruiken, de tubes kun je veel nauwkeuriger mee werken, denk daarnaast aan bv barndoors waardoor je nog meer controle krijgt.

Ik werk in de workshop alternatief licht vaak met de tubes en ben zeer tevreden met de lichtoutput (lees weinig ruis).

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NerT
  • Registratie: Juni 2018
  • Laatst online: 27-09 15:39
FrankDoorhof schreef op woensdag 10 mei 2023 @ 18:11:
Geen ervaring met die merken maar je kan eens kijken naar de Nanlite Pavo tubes. Ik werk daar al een paar jaar mee en die zijn zeer betaalbaar, geven flink wat licht en zijn op afstand te bedienen.
ik heb deze tubes ook vaker voorbij zien komen op youtube. Hier een link waar ze gebruikt worden voor het maken van portretten:

https://m.youtube.com/wat...GF2b3R1YmVzIGFkb3JhbWE%3D