Graag krijg ik van jullie advies over een computer die ik voor mijn ouders moet aanschaffen. Hiervoor dacht ik aan een Intel NUC mini-pc. Ik ben geen echte 'tweaker', dus de vraag is denk ik voor de meeste hier wat basaal. Toch hoop ik dat jullie me op weg kunnen helpen.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal primair gebruikt worden voor huis, tuin en keuken zaken als browsen, Word en Excel. Daarnaast af en toe wat bewerking van foto's met Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum dat relevant is voor wat qua componenten nodig is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Barebone, geheugen, ssd, Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snel en zeer betrouwbaar systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
De computer zal primair gebruikt worden voor huis, tuin en keuken zaken als browsen, Word en Excel. Daarnaast af en toe wat bewerking van foto's met Photoshop.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen maximum dat relevant is voor wat qua componenten nodig is
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Alle randapparatuur
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Barebone, geheugen, ssd, Windows
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een snel en zeer betrouwbaar systeem.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
- Advies als er veel betere oplossingsrichtingen zijn dan een Intel NUC mini-pc.
- Advies of de genoemde componenten goed bij elkaar passen (en dat ik dus niet iets over het hoofd heb gezien).
- Advies of bij de harde schijf een heatsink wenselijk/noodzakelijk is en zo ja of dat ook past.
- De gekozen componenten kunnen volgens mij ruimschoots aan wat ervan gevraagd wordt. Mijn ouders zijn echter minder prijsgedreven en hebben liever een systeem met wat overcapaciteit. Als het echt nutteloze overcapaciteit is dan hoor ik dat echter graag.
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Barebones | Intel NUC 12 Pro Kit NUC12WSKi5 (EU-stroomkabel) | € 475,- | € 475,- |
| 1 | Besturingssystemen | Microsoft Windows 11 Home (NL, OEM) | € 112,87 | € 112,87 |
| 1 | Geheugen intern | Crucial CT16G4SFRA32A | € 38,28 | € 38,28 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 1TB | € 99,89 | € 99,89 |
| Totaal | € 726,04 | |||