Goedemorgen zag net een vergelijkbaar topic over de 550D maar ik ben inmiddels al overtuigd om over te stappen naar Sony
Er loopt nu een leuke kortingsactie op de camera en lenzen.
Op dit moment heb ik een Canon 50D met 18-135 IS STM, 50mm en 85mm lenzen.
Adapter lijkt me onhandig, en 18-135 past niet op full frame.Canon R was in eerste instantie nog een optie, maar RF lenzen zijn zo duur
Heb deze camera een hele tijd niet gebruikt en wil de hobby weer op gaan pakken
Ik twijfel heel erg om qua budget te kiezen tussen:
Sony A7iii met Sigma 24-70 F2.8 art lens of
Sony A7IV met Sony 24-105 F4 lens.
de IV zou beter zijn met video maar ga ik ook echt die 4K 60fps gebruiken? hoofdzakelijk voor fotografie is het doel en af en toe wat videowerk, grotere EVF, maar hier is de lens weer minder.
Deze combinaties zitten qua budget erg dicht bij elkaar, maar natuurlijk A7C is ook nog een optie, maar ben bang dat de verhouding tussen het gewicht van deze lenzen tov de A7C een inbalans is.
Heb ook nog overwogen om anders eerst de A7IV te kopen met een prime lens en later een zoom, maar ik ga op korte termijn op vakantie en dan is de zoom range wel praktisch.
Op dit moment heb ik een Canon 50D met 18-135 IS STM, 50mm en 85mm lenzen.
Adapter lijkt me onhandig, en 18-135 past niet op full frame.Canon R was in eerste instantie nog een optie, maar RF lenzen zijn zo duur
Heb deze camera een hele tijd niet gebruikt en wil de hobby weer op gaan pakken
Ik twijfel heel erg om qua budget te kiezen tussen:
Sony A7iii met Sigma 24-70 F2.8 art lens of
Sony A7IV met Sony 24-105 F4 lens.
de IV zou beter zijn met video maar ga ik ook echt die 4K 60fps gebruiken? hoofdzakelijk voor fotografie is het doel en af en toe wat videowerk, grotere EVF, maar hier is de lens weer minder.
Deze combinaties zitten qua budget erg dicht bij elkaar, maar natuurlijk A7C is ook nog een optie, maar ben bang dat de verhouding tussen het gewicht van deze lenzen tov de A7C een inbalans is.
Heb ook nog overwogen om anders eerst de A7IV te kopen met een prime lens en later een zoom, maar ik ga op korte termijn op vakantie en dan is de zoom range wel praktisch.