Hi Tweakers! Mijn huidige (2600X + 1070) build is aan vervanging toe.
Al enige tijd ervaar ik veel fps issues met mijn huidige build, en ben ik niet meer tevreden over de performance.
Op dit moment heb ik het volgende bij elkaar gevonden:
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook als workstation.
Gamen doe ik op een 240Hz 1080p scherm.
Daarnaast heb ik een 60hz 1080p en een UltraWide Monitor van 2560 x 1080 aangesloten.
Ik wil de build wel zodanig future-proof maken dat ik ooit nog kan upgraden naar een 2k/4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 2200, maar als het iets meer gaat kosten door betere bang for buck, vind ik dat niet erg.
Ik heb nog wat ruimte overgelaten in het build dat ik hierboven heb samen gesteld voor duurdere opties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wou voor nu mijn Kingston A2000 1TB M.2 SSD uit mijn oude build meenemen, maar indien dit een bottleneck zou zijn kan ik deze later upgraden. Ik hoor dan ook graag welke hier aangeraden wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren/ eisen/ wensen?
AM5, om in de toekomst makkelijk te kunnen upgraden mocht dat nodig zijn. Moederbord heeft geen wifi nodig. Ik ben erg benieuwd of er meerwaarde is van een AIO i.p.v. een air cooler. En of de extra kosten het waard zijn.Verder heb ik geen specifieke eisen of wensen en word ik ook graag aangeraden hierover.
Ga je overklokken?
Hier word ik graag over geadviseerd en sta ik dus ook zeker voor open.
Toevoeging:
Wat verwacht je van ons?
- Zal 750W genoeg zijn voor deze build?
- Is deze koeler die geschikt voor mijn nieuwe CPU/moederbord?
- 4070TI of 7900XT(X) ?
Dus in het kort ben ik opzoek naar een goed gebalanceerd systeem die future proof is voor mogelijke upgrades. Voor nu vooral uit naar goede performance voor mijn huidige monitoren setup.
Alvast bedankt voor alle hulp!
Al enige tijd ervaar ik veel fps issues met mijn huidige build, en ben ik niet meer tevreden over de performance.
Op dit moment heb ik het volgende bij elkaar gevonden:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 299,- | € 299,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 AORUS ELITE AX (rev 1.0) | € 259,- | € 259,- |
| 1 | Videokaarten | ASUS TUF Gaming GeForce RTX 4070 Ti 12GB GDDR6X | € 939,- | € 939,- |
| 1 | Behuizingen | NZXT H5 Flow Zwart | € 95,59 | € 95,59 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken X73 | € 190,09 | € 190,09 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-32 | € 144,10 | € 144,10 |
| 1 | Voedingen | NZXT C750 Gold v2 | € 104,89 | € 104,89 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 2.031,67 | ||
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Voornamelijk gamen, maar ook als workstation.
Gamen doe ik op een 240Hz 1080p scherm.
Daarnaast heb ik een 60hz 1080p en een UltraWide Monitor van 2560 x 1080 aangesloten.
Ik wil de build wel zodanig future-proof maken dat ik ooit nog kan upgraden naar een 2k/4k.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Het liefst rond de 2200, maar als het iets meer gaat kosten door betere bang for buck, vind ik dat niet erg.
Ik heb nog wat ruimte overgelaten in het build dat ik hierboven heb samen gesteld voor duurdere opties.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Ik wou voor nu mijn Kingston A2000 1TB M.2 SSD uit mijn oude build meenemen, maar indien dit een bottleneck zou zijn kan ik deze later upgraden. Ik hoor dan ook graag welke hier aangeraden wordt.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren/ eisen/ wensen?
AM5, om in de toekomst makkelijk te kunnen upgraden mocht dat nodig zijn. Moederbord heeft geen wifi nodig. Ik ben erg benieuwd of er meerwaarde is van een AIO i.p.v. een air cooler. En of de extra kosten het waard zijn.Verder heb ik geen specifieke eisen of wensen en word ik ook graag aangeraden hierover.
Ga je overklokken?
Hier word ik graag over geadviseerd en sta ik dus ook zeker voor open.
Toevoeging:
Wat verwacht je van ons?
- Zal 750W genoeg zijn voor deze build?
- Is deze koeler die geschikt voor mijn nieuwe CPU/moederbord?
- 4070TI of 7900XT(X) ?
Dus in het kort ben ik opzoek naar een goed gebalanceerd systeem die future proof is voor mogelijke upgrades. Voor nu vooral uit naar goede performance voor mijn huidige monitoren setup.
Alvast bedankt voor alle hulp!