Toon posts:

Unifii controller ziet geen firmware updates voor devices

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

• lazybones
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20:11
Ik draai al een tijd een Unifi controller als docker image op Portainer. Dat werkt op zich prima, alleen is
er één functie die niet meer werkt (weet helaas niet precies sinds wanneer) en dat is dat de controller
altijd van mening is dat alle devices up-to-date zijn qua firmware, ook al is dat niet zo. Er komt dus nooit achter een device de optie te staan om deze te updaten en ook wanneer ik laat zoeken voor updates komt de controller altijd met de melding dat deze al helemaal bij is.

Ik kan uiteraard elk device handmatig updaten, maar ik zou graag de functie weer normaal werkend willen krijgen en ik heb de oorzaak nog niet kunnen vinden.

De versie die ik nu draai is 7.3.83

Iemand enig idee wat de oorzaak is (en zo mogelijk ook de fix) ?

Alle reacties

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

hoe ziet de rest van je netwerk er uit? (Kan die controller het internet bereiken met de juiste port? Daarvan moet wel iets te vinden zijn in je logging.)

• lazybones
Kabouterplop01 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 08:06:
hoe ziet de rest van je netwerk er uit? (Kan die controller het internet bereiken met de juiste port? Daarvan moet wel iets te vinden zijn in je logging.)
Ja, daar zit geen belemmering op.

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:38

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Dan lijkt het er op dat je installatie een feature/functie mist.

• rikadoo
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Zou je eens kunnen kijken als je switch naar legacy interface mode of ze dan wel verschijnen?

AMD Ryzen 7 5900x | Custom WC | ASUS ROG Strix X570-E Gaming | 32GB Corsair DDR4-3600MHz | Samsung 970 nvme 256GB | Samsung 970 nvme 1TB | AMD RX 6900XT 16GB | 1x 6TB | 1x LG 27UD59-B | 1x LG UltraGear 27GL850

• Midas.e
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-06 11:51

Midas.e

Is handig met dinges

Heb je je container al geupdate? met de nieuwe build zitten ook de nieuwe firmwares erin en kan je updaten (dit is teminste voor het linuxserver image)

Hacktheplanet / PVOutput

• lazybones
Midas.e schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 14:51:
Heb je je container al geupdate? met de nieuwe build zitten ook de nieuwe firmwares erin en kan je updaten (dit is teminste voor het linuxserver image)
Het werkte een aantal versies geleden niet en na elke update ook niet, draai nu 7.3.83 en ik kan op de firmware pagina van Ubiquiti zien dat er veel nieuwere firmware beschikbaar is.

• lazybones
rikadoo schreef op woensdag 29 maart 2023 @ 09:39:
Zou je eens kunnen kijken als je switch naar legacy interface mode of ze dan wel verschijnen?
Dat ga ik eens proberen!

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

lazybones schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 01:50:
[...]

Het werkte een aantal versies geleden niet en na elke update ook niet, draai nu 7.3.83 en ik kan op de firmware pagina van Ubiquiti zien dat er veel nieuwere firmware beschikbaar is.
ik draai lscr.io/linuxserver/unifi-controller. je draait mogelijk een oude versie van de controller en daardoor heb je de nieuwe firmware niet.

[Voor 4% gewijzigd door Midas.e op 31-03-2023 08:20]

Hacktheplanet / PVOutput

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:22

nelizmastr

Goed wies kapot

Midas.e schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 08:19:
[...]

ik draai lscr.io/linuxserver/unifi-controller. je draait mogelijk een oude versie van de controller en daardoor heb je de nieuwe firmware niet.
Hij draait 7.3.83, dat is de nieuwste release in de 7.3 reeks (staat ook op mijn UDM Pro). Het is dus echt iets in zijn image/installatie wat ervoor zorgt dat hij geen firmware updates ziet.

I reject your reality and substitute my own

• Midas.e

Midas.e

Is handig met dinges

In dat geval kan je nog kijken in de firmware.json om te zien of die up 2 date is.

Hacktheplanet / PVOutput

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 15:53

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Hoe staat je controller ingesteld qua firmare updates? (Nieuwe interface - system).

Als die voor devices op "official" staat, kan het kloppen dat de controller geen nieuwe beta firmwares gaat deployen. (even afhankelijk of je het al-dan-niet over beta firmwares hebt). :)

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• lazybones
Question Mark schreef op vrijdag 31 maart 2023 @ 11:55:
Hoe staat je controller ingesteld qua firmare updates? (Nieuwe interface - system).

Als die voor devices op "official" staat, kan het kloppen dat de controller geen nieuwe beta firmwares gaat deployen. (even afhankelijk of je het al-dan-niet over beta firmwares hebt). :)
Dit is de instelling:
Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee