Ik heb een nieuwe laptop en kan geen verbinding meer maken met extern bureaublad zowel naar een andere pc hier in huis als naar een VPS. Met mijn oude laptop was dat geen probleem. Oude laptop was Windows 10 pro, nieuwe Windows 11 pro maar ook na downgraden naar 10 pro lukt het niet.
Windows firewall?
Antivirus blokkades?
Antivirus blokkades?
Wat zou er bij de Firewall anders ingesteld moeten worden? Op mijn vorige laptop draaide RDP probleemloos, ik heb daar nooit wijzigingen in de firewall aangebracht.
Er draait nog geen antivirus software op de nieuwe laptop behalve die van Wndows. En die draaide op de vorige ook.
RDP geeft bij inloggen de melding dat de credentials niet in orde zijn. Google geeft daar een hele reeks oplossingen voor, maar die werken geen van alle. Het moet iets zijn wat in deze laptop zit, vooral omdat het niet uitmaakt of hij op Windows 10 of 11 draait.
Er draait nog geen antivirus software op de nieuwe laptop behalve die van Wndows. En die draaide op de vorige ook.
RDP geeft bij inloggen de melding dat de credentials niet in orde zijn. Google geeft daar een hele reeks oplossingen voor, maar die werken geen van alle. Het moet iets zijn wat in deze laptop zit, vooral omdat het niet uitmaakt of hij op Windows 10 of 11 draait.
Auth methode goed ingesteld - NLTM etc?
Als ik het goed begrijp stel je de authorisatie methode in op de target computer(s). Ik kan de target computers normaal bereiken met mijn oude (Windows 10 pro) laptop, dus ik denk niet dat het daar aan kan liggen. Klopt dat, of heb ik het niet begrepen?
Staat je netwerk wel ingesteld op je nieuwe laptop als vertrouwd?
Dan ligt het niet aan RDP instellingen in de firewall. Je bent dan al "binnen" want je krijgt een login prompt. Als het een firewall issue was kreeg je alleen een timeout.mart9718 schreef op maandag 27 maart 2023 @ 11:35:
RDP geeft bij inloggen de melding dat de credentials niet in orde zijn.
Hoe staat je toetsenbordindeling? Niet toevallig vreemde tekens in je wachtwoord zitten die door een verkeerde layout ergens anders zitten?
Nooit je toetsenbord op Nederlands zetten bijv. (tenzij je een jaren '80 toetsenbord gebruikt die zowaar die layout nog heeft
I reject your reality and substitute my own
Ik neem het ww over met knippen en plakken, dus daar zit geen toetsenbord tussen
Zet de remote pc-naam\ voor de gebruikersnaam.
pc-pietje\administrator
pc-pietje\administrator
Bij Windows 11 moet je opletten dat je de juiste login methode gebruikt. Volgens mij is dit afhankelijk hoe je aangemeld bent op de laptop. Selecteer bij het inloggen RDP -> Andere methode -> Andere gebruiker (iets in die trend) en vul dan .\gebruikersnaam en het wachtwoord in
Ga ik proberen. Windows zet overigens zelf de naam van de pc waar je vandaan werkt voor de gebruikersnaam, dat was bij mijn oude laptopook zo en daar werkte het.
Ben nu eerst de nieuwe laptop terug aan het zetten naar windows 11 omdat dat blijkbaar niks uitmaakt.
Ben nu eerst de nieuwe laptop terug aan het zetten naar windows 11 omdat dat blijkbaar niks uitmaakt.
Ja, had ik al gemerkt. Helpt helaas niks.Rob Krauts schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:18:
Bij Windows 11 moet je opletten dat je de juiste login methode gebruikt. Volgens mij is dit afhankelijk hoe je aangemeld bent op de laptop. Selecteer bij het inloggen RDP -> Andere methode -> Andere gebruiker (iets in die trend) en vul dan .\gebruikersnaam en het wachtwoord in
@mart9718 Ik vermoed dat je netwerk op "public" staat en dat het "private" zou moeten zijn.
Helaas, ook al geprobeerd. Dank voor het meedenken.W1ck1e schreef op maandag 27 maart 2023 @ 12:43:
@mart9718 Ik vermoed dat je netwerk op "public" staat en dat het "private" zou moeten zijn.
Net geprobeerd vanaf een vaste pc RDP te gebruiken, werkt ook niet.
In Windows 10 en 11 moet je Remote Desktop toegang apart inschakelen.
Settings -> Remote Desktop -> Enable Remote Desktop
In hetzelfde scherm kun je ook de users kiezen die Remote toegang krijgen.
Settings -> Remote Desktop -> Enable Remote Desktop
In hetzelfde scherm kun je ook de users kiezen die Remote toegang krijgen.
Had je de UDP bug al overwogen?
https://techcommunity.mic...ndows-11-22h2/m-p/3653483
https://techcommunity.mic...ndows-11-22h2/m-p/3653483
code:
1
| REG ADD "HKLM\SOFTWARE\Policies\Microsoft\Windows NT\Terminal Services\Client" /v fClientDisableUDP /t REG_DWORD /d 1 /f |
Vraag niet hoe het kan, maar profiteer er van: ik heb toegang! Nieuwe gebruiker aangemaakt op de doelmachine, die toegevoed in RDP, en het werkt. Alleen is een deel van wat op de doelmachine draaide weg, alsof ik deels in een ander account ingelogd ben. En ik ben nu geen administrator, eens kijken of ik dat kan wijzigen.
Pagina: 1