Houten deur in kunststof kozijn

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 23:48

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
In ons huis komen nieuwe kunststof kozijnen.
Zwart of antraciet.

De voordeur zou ik graag ik hout willen.
Niet een massief houten deur, maar een goed geïsoleerde deur die een echte houtlook heeft.

Ik zou het liefste dezelfde kozijnen-lijn doorvoeren.
Maar kan online de combinatie kunststof kozijn met zo'n soort deur niet vinden.
Dus mijn vraag is: Kan dit eigenlijk wel?
Of is zo'n deur wellicht te zwaar voor een kunststof kozijn?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HttVQaP4l_FMMS0ge3ab56SA0Rw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bCmQxNxvYKF8KTEZABehkA18.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:06
Combinatie kunststof kozijn en houten deuren kan zeker.
Ik weet dat HEBO dit zo kan leveren. Let wel, hier kan je niet als particulier terecht helaas.

Maar technisch gezien is het zeker mogelijk. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Han
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

Han

Chalk schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:36:
Ik weet dat HEBO dit zo kan leveren. Let wel, hier kan je niet als particulier terecht helaas.
Waarom zou je daar als particulier niet terecht kunnen? Wij hebben tijdens onze verbouwing ook gewoon direct alles bij de HEBO vandaan gehaald. Ze hebben zelfs een showroom in Hengevelde en een vertegenwoordiger is meerdere keren op bezoek geweest. Ergo; je kan als particulier prima zelf zaken doen met HEBO :)

Doubt thou the stars are fire; Doubt that the sun doth move; Doubt truth to be a liar; But never doubt I love.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 20:46
Misschien niet wat je zoekt, maar ze hebben tegenwoordig ook mooie kunststof deuren met een houtlook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-05 17:06
Han schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:40:
[...]

Waarom zou je daar als particulier niet terecht kunnen? Wij hebben tijdens onze verbouwing ook gewoon direct alles bij de HEBO vandaan gehaald. Ze hebben zelfs een showroom in Hengevelde en een vertegenwoordiger is meerdere keren op bezoek geweest. Ergo; je kan als particulier prima zelf zaken doen met HEBO :)
Oh, ik heb afgelopen week met ze gebeld en de afdeling verkoop gaf aan dat ik als particulier niet bij ze terecht kon. Goed om te weten dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
Bartske schreef op maandag 27 maart 2023 @ 13:51:
Misschien niet wat je zoekt, maar ze hebben tegenwoordig ook mooie kunststof deuren met een houtlook.
Dat mag best hoor.
Ik vind het houten uiterlijk vooral mooi.
Het is niet dat ik per sé een houten deur wil.
Maar dan moet het er wel - ook van dichtbij - goed uitzien. Dus geen duidelijke foto-print of zo.

Ik heb bijvoorbeeld ook een mooie deur gezien en daar zit alleen maar een dunne laag eiken-fineer op.

[ Voor 10% gewijzigd door Rzaan op 27-03-2023 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CcFh2_J5wH2fI1iyp-KAgcv6Zyg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w8H7zn8MJYegNaoZdtzIqtH2.jpg?f=fotoalbum_large
Hier wel houten kozijnen, maar de deur is alutherm (licht in gewicht) met daarop een laagje plankjes :P

Gewoon op maat laten maken bij de lokale timmerfabriek (Ede)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
pagani schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:16:
[Afbeelding]
Hier wel houten kozijnen, maar de deur is alutherm (licht in gewicht) met daarop een laagje plankjes :P

Gewoon op maat laten maken bij de lokale timmerfabriek (Ede)
Maar aan een houten kozijn kun je volgens mij meer hangen.
Ik ben dus op zoek naar een kunststof kozijn.
Met daarin een deur van hout, kunststof of aluminium.
Een deur die goed isoleert, inbraakbestendig is en een houtlook heeft zoals op mijn foto aan het begin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:25:
[...]

Maar aan een houten kozijn kun je volgens mij meer hangen.
Ik ben dus op zoek naar een kunststof kozijn.
Met daarin een deur van hout, kunststof of aluminium.
Een deur die goed isoleert, inbraakbestendig is en een houtlook heeft zoals op mijn foto aan het begin.
Zo'n alutherm kan dus prima in een kunststof kozijn...

(de 40mm dikke weegt slechts 13,5kg/m2, dus voor een gemiddelde deur zo'n 27-30kg)

[ Voor 8% gewijzigd door pagani op 27-03-2023 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rzaan

Rzaan

Altijd zoekende

Topicstarter
pagani schreef op maandag 27 maart 2023 @ 14:26:
[...]

Zo'n alutherm kan dus prima in een kunststof kozijn...

(de 40mm dikke weegt slechts 13,5kg/m2, dus voor een gemiddelde deur zo'n 27-30kg)
Met een 40mm deur haal je volgens mij niet echt een goede isolatiewaarde, toch?
Standaard is nu al vele jaren 54 mm en voor zeer goede isolatie zit je al op boven de 60, dacht ik.
Beetje zonde dan om een dunne deur te gebruiken als je overal goed geisoleerde kozijnen en triple glas neemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pagani
  • Niet online
Rzaan schreef op maandag 27 maart 2023 @ 15:32:
[...]

Met een 40mm deur haal je volgens mij niet echt een goede isolatiewaarde, toch?
Standaard is nu al vele jaren 54 mm en voor zeer goede isolatie zit je al op boven de 60, dacht ik.
Beetje zonde dan om een dunne deur te gebruiken als je overal goed geisoleerde kozijnen en triple glas neemt.
Wij hebben de 54mm met een Up van 0.95. Genoeg kunststof deuren die dat niet halen. De 40mm heeft een Up van 1.25, niet het beste op de markt maar zeker ook vergelijkaar met de gemiddelde kunststof deur.

[ Voor 10% gewijzigd door pagani op 27-03-2023 16:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• A4-tje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-05 19:46
Kunststof kozijn met een houten deur wordt enorm vaak toegepast. Kan zonder probleem als je het maar netjes meldt aan de fabrikant van het kozijn zodat die er eventueel rekening mee kan houden (denk gewicht irt scharnieren en eventueel een zwaardere koker in de stijl van het kozijn)
Pagina: 1