Nieuwe lenovo-legion-5-pro- maakt veel herrie

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muriel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-03-2023
Zojuist heb ik een lenovo-legion-5-pro-aangeschaft. lenovo-legion-5-pro-aangeschafte is een laptop i7 quad core 32 Gb Ram en 1Tb geheugen met een dedicated videokaart GEtforce RtX en 165 Hz. Mijn probleem is dat hij veel herrie maakt. Vandaag had ik ook direct na opstarten een zwart scherm. Ik mag hem nog ruilen. Ik gebruik hem voor foto en video 4k bewerking
Zouden jullie hem omruilen? Voor welk merk en type dan?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evanraalte
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 11-10 19:14
Tja, met een laptop vormfactor ga je gewoon veel herrie krijgen om de hittegeneratie te bedwingen.. Wellicht kun je de temperaturen checken en kijken of het gegrond is dat ie zoveel geluid maakt?

Als je naast de herrie ook andere problemen ervaart zou ik er gewoon mee terug gaan. Als je videobewerking doet en een laptop met weinig geluid wil, kun je denk ik het beste voor een macbook gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emeffert
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11-10 13:54
Mijn legion 5 pro is lekker stil als je hem niet vol gebruikt..
Alleen bij heftig gamen..

Ik denk dat je gewoon een defect exemplaar hebt gekregen.. (Dat schijnt vaker te gebeuren bij de Legions)

Ik zou em gewoon ruilen en kijken of de nieuwe wel goed is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Muriel
  • Registratie: Maart 2023
  • Laatst online: 27-03-2023
Bedankt voor de reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cinemaskoop
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 10-10 21:08
Je kan met FN-Q het koelprofiel instellen. Je ziet dan ook de ring rond de knop volgens mij van kleur veranderen. Je hebt op stroom een quiet mode, balanced mode en performance mode.

Zet hem op Quiet mode. Dat wil sowieso helpen. Daarnaast moet je kijken of je in de vantage app de videokaart op hybrid of op discrete hebt staan. Dat wil ook helpen. Ik las in een legion topic dat de pro default op discrete graphics staat en dan gebruikt ie dus altijd de hete videokaart ipv de onboard graphics in windows.