Inleiding
Ik was eerst van plan om een systeem aan te schaffen gebaseerd op de BBG, maar het formaat van de kast viel erg tegen. Ik ben daarom geswitched naar een kleiner formaat. Ik kwam de fractal design ridge tegen. Dat ziet er goed uit en vandaar een systeem op basis daarvan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk en af en toe een mooi uitziende game
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan rond de 1500, maar wat meer of minder is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (AOC U2777PQU)
Videokaart (GeForce RTX 2070 SUPER), deze kaart is al wat ouder, maar die kan dan een keer een upgrade krijgen. Ligt nu niks te doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van mijn vorige post lijkt het beter om naar AM5 te gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu gekeken naar AMD, maar wellicht dat Intel beter is vanwege warmte?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag heb ik het systeem zo stil mogelijk, als het beter is om daarvoor bijvoorbeeld andere fans te kopen hoor ik dat graag.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het punt bij dit systeem zal warmte versus performance zijn. Ik heb nu bewust gekozen voor de AMD Ryzen 7 7700 en niet x variant die erg warm wordt. Nieuwere socket dus toekomstbestendiger, maar wel redelijk ok qua warmte volgens de processorvergelijkingen. Mogelijk dat Intel hier iets beters tegenover kan zetten, maar ik kom daar niet zo goed uit. Snel maar niet te warm in ieder geval.
De Noctua fan past in de case, lijkt stil en krijgt goede reviews.
Ik zit ook nog te kijken naar de be quiet SFX L 600W PSU, maar die is net wat groter. Volgens de documentatie moet dat passen. Mocht die veel stiller zijn heeft dat de voorkeur.
Ik hoor graag wat jullie van de lijst vinden en of ik betere keuzes kan maken.
Aanschaffen
Meenemen
Ik was eerst van plan om een systeem aan te schaffen gebaseerd op de BBG, maar het formaat van de kast viel erg tegen. Ik ben daarom geswitched naar een kleiner formaat. Ik kwam de fractal design ridge tegen. Dat ziet er goed uit en vandaar een systeem op basis daarvan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Kantoorwerk en af en toe een mooi uitziende game
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik zit te denken aan rond de 1500, maar wat meer of minder is geen probleem.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Monitor (AOC U2777PQU)
Videokaart (GeForce RTX 2070 SUPER), deze kaart is al wat ouder, maar die kan dan een keer een upgrade krijgen. Ligt nu niks te doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Op basis van mijn vorige post lijkt het beter om naar AM5 te gaan.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik heb nu gekeken naar AMD, maar wellicht dat Intel beter is vanwege warmte?
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag heb ik het systeem zo stil mogelijk, als het beter is om daarvoor bijvoorbeeld andere fans te kopen hoor ik dat graag.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Het punt bij dit systeem zal warmte versus performance zijn. Ik heb nu bewust gekozen voor de AMD Ryzen 7 7700 en niet x variant die erg warm wordt. Nieuwere socket dus toekomstbestendiger, maar wel redelijk ok qua warmte volgens de processorvergelijkingen. Mogelijk dat Intel hier iets beters tegenover kan zetten, maar ik kom daar niet zo goed uit. Snel maar niet te warm in ieder geval.
De Noctua fan past in de case, lijkt stil en krijgt goede reviews.
Ik zit ook nog te kijken naar de be quiet SFX L 600W PSU, maar die is net wat groter. Volgens de documentatie moet dat passen. Mocht die veel stiller zijn heeft dat de voorkeur.
Ik hoor graag wat jullie van de lijst vinden en of ik betere keuzes kan maken.
Aanschaffen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700 Boxed | € 348,40 | € 348,40 |
| 1 | Moederborden | ASUS ROG Strix B650E-I GAMING WIFI | € 318,47 | € 318,47 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Ridge Wit | € 149,90 | € 149,90 |
| 1 | Processorkoeling | Noctua NH-L12S | € 59,90 | € 59,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3636F16GX2-FX5 | € 139,- | € 139,- |
| 1 | Voedingen | Fractal Design Ion SFX-L 650W Gold | € 124,65 | € 124,65 |
| 1 | Solid state drives | WD Blue SN570 1TB | € 53,90 | € 53,90 |
| Totaal | € 1.194,22 | |||
Meenemen
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 2070 Super Gaming OC 8G | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Monitors | AOC U2777PQU Zilver, Zwart | € 483,12 | € 483,12 |
| Totaal | € 483,12 | |||