Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

remeha ketel thermostaat 2 graden hoger , radiator niet heet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-11 13:48
hi iedereen,

we hebben een remeha 53c ketel, en een nieuwe toon 2 thermostaat ( rooted ) , mijn vraag is als de kamertemperatuur op bv 19.5 graden staat, en ik verhoog de thermostaat 2 graden ( naar 21.5 ) hoe lang duurt t eer de ketel gaat draaien ? , we merken soms dat de ketel dan wel draait maar niet echt veel warmer wordt ( voelen boven even aan de radiatoren , en die worden niet heet ) . soms gebeurt ditwel redelijk snel, maar helaas ook momenten zelfs als ik m bv op 25 graden zet, dat ie wel draait maar niet echt heeft wordt. ( de drieweg klep hebben we net vervangen voor de zekerheid ) is t probleem de ketel of de thermostaat ?

Alle reacties

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 19:57
Op de toon zie je een vlam icoon, welk formaat heeft deze?
Je kan ook zien of de ketel nog in de tapwaterstand staat aan het kraantje met vlam.
En je kan ook modulerend uitzetten en dan moet de ketel sws vol aan gaan.

• DeVins
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 27-10-2024
Is de ketel/verwarmingssysteem wel bijgevuld of is de druk op het vat wellicht te fors gedaald? Is hier door misschien het expansievat lek gegaan of geïmplodeerd? Welke druk staat er op de installatie?

Dit klinkt als een defect expansievet door niet tijdig bijvullen van de installatie

antihipsteralliance

• patrickberg
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 07-11 13:48
IplugNplay schreef op maandag 27 maart 2023 @ 00:01:
Op de toon zie je een vlam icoon, welk formaat heeft deze?
Je kan ook zien of de ketel nog in de tapwaterstand staat aan het kraantje met vlam.
En je kan ook modulerend uitzetten en dan moet de ketel sws vol aan gaan.
dank,

rare is dat ie vaak ochtends wel goed werkt, als ik m vol zet werkt ie ook prima, hoe kan je modulerend uit zetten op de toon dan ? ( is dat het knopje open therm aan/uit ? )
dank je alweer..

• IplugNplay
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-11 19:57
Ja inderdaad het knopje OpenTherm aan/uit
Ik weet even niet of je dan ook het verbindingsblokje van thermostaat op de ketel om moet zetten