Vraag

• jimbobjoe
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-03-2024
Dag allen,

Helaas heeft mijn OnePlus 3T deze week zout waterschade opgelopen. Tijdens de reis in zak rijst gedaan maar gaf toen na boot poging het scherm 'Battery too low' aan.

Thuis heb ik de telefoon opengemaakt en zoveel mogelijk zout aanslag verwijderd. De telefoon laadt nu wel op, maar wil nog niet fatsoenlijk booten. Ik krijg het eerst het OP logo te zien, maar het moment dat de opstartanimatie tevoorschijn hoort te komen knalt hij eruit. Na een paar seconden gaat dan de witte led branden. Met de powerknop kan ik m weer uitzetten (witte led gaat uit).

In de huidige staat kan ik dus wel recovery mode en fastboot bereiken. Telefoon is niet geroot maar na zoeken op internet lijkt het wel of ie gebricked is. Enkel normale boot slaagt niet..

Mijn doel is om de fotos van de reis eraf te krijgen. Helaas niet aan gedacht dat de automatische backups niet gemaakt worden zonder wifi. Gezien dat volgens mij de volgende stappen vrij drastisch zijn / gaan kosten zou ik willen dat anderen meedenken voordat ik die kant op ga.

Wat ik tot zover heb geprobeerd:
  • Telefoon open gehad en schoongemaakt met isopropanol
  • Meerdere boots geprobeerd zonder willekeurige componenten, om zo barebones mogelijk op te starten
  • Geprobeerd met ADB te benaderen in zowel Linux als Windows, apparaat wordt alleen via fastboot of sideload herkend wat naar mijn begrip niet voldoende is om data er vanaf te trekken. Daarnaast is telefoon niet geroot. Verder niet heel ervaren met ADB..
Wat volgens mij mogelijke volgende stappen zijn:
  • Tweedehands / refurbished model kopen en moederbord overzetten
  • Telefoon unlocken en er een recovery ROM op plaatsen en vervolgens met data recovery aan de slag in volgens mij de meest wanhopige poging om data er vanaf te halen[\li]
  • Contact opnemen met een data recovery lab[\li]
Heel graag hoor ik of iemand nog ideeën heeft. Het is vooral frustrerend dat ik nog op zoveel manieren verbinding voor elkaar krijg (zelfs door de mappen kan browsen in de recovery mode) maar niet de data er vanaf krijg. Alvast bedankt!

Alle reacties

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:58
Via ADB kun je bestanden eraf halen, er is zelfs een grafische tool voor:

https://forum.xda-develop...n-cross-platform.4360633/

• jimbobjoe
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 17-03-2024
Dank voor het meedenken, probleem daarmee is dat ik de ADB verbinding niet voor elkaar krijg in de recovery mode of de fastboot mode.. Volgens mij omdat hij niet unlocked is. ADB sideload wel, maar daarmee kan ik alleen bestanden pushen naar de telefoon